Националност: българка
E-mail: [javascript protected email address]
Период от | Период до | Име на институцията | Длъжност | |
---|---|---|---|---|
Септември 2017 г. | До сега | Център за специална образователна подкрепа- с. Ново село | заместник- директор по учебната дейност | |
Септември 2012 г. | Септември 2017 г. | Помощно училище " Иван Вазов"- с. Ново село | заместник- директор по учебната дейност | |
Септември 2007 г. | Септември 2012 г. | Помощно училище " Иван Вазов"- с. Ново село | старши учител по БЕЛ на ученици със СОП | |
Януари 1996 г. | Септември 2007 г. | Помощно училище" Иван Вазов"- с. Ново село | възпитател на ученици със СОП | |
Септември 1985 г. | Април 1987 г. | ОУ " Кирил и Методий", гр. Силистра | учител по руски език | |
Септември 1984 г. | Април 1985 г. | ОУ " Филарет Сакелариевич"- гр. Свищов | учител по български език и литература |
Период от | Период до | Тип на образованието | Обучителна институция | Специалност | |
---|---|---|---|---|---|
Септември 1979 г. | Юни 1984 г. | Висше - магистър | СУ " Св. Климент Охридски" | руска филология; българска филология | |
Септември 1975 г. | Юни 1979 г. | Средно | Руска езикова гимназия " Ал. Сергеевич Пушкин"- гр. Русе | руски и немски език |
Период от | Период до | Наименование | Специалност | ПКС | Брой академични часове | Обучителна институция | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Юни 1997 г. | Ноември 1998 г. | Квалификация на специалист с висше образование ПЕТА професионалноквалификационна степен | 5-та степен | Тракийски университет - Институт за повишаване на квалификацията на учителите - Стара Загора | |||
Ноември 2019 г. | Декември 2019 г. | Квалификация на специалист с висше образование-ЧЕТВЪРТА професионалноквалификационна степен | 4-та степен | СУ"Св.Климент Охридски" - гр. София | |||
Декември 1996 г. | Юни 1997 г. | Квалификация на специалист с висше образование - професионална подготова по олигофренопедагогика | Учител в специално училище | 1-ва степен | ВТУ "Св. Св. Кирил и Методий" гр. Велико Търново |
Година и месец | Продължителност | Получени кредити | Обучителна институция | Тема | |
---|---|---|---|---|---|
Май 2021 г. | 16 часа | 1 кредит | Сдружение "Алтернатива за теб" - гр. Велико Търново | "Иновативни методи в преподаването, съвременни методи за оценяване на учебните резултати" | |
Юли 2019 г. | 32 часа | 2 кредита | Сдружение "Алтернатива за теб" - гр. Велико Търново | "Позитивна училища среда - ефективна комуникация и управление на конфликти. Модели за взаимодействие между училище, родители и заинтересовани страни" | |
Март 2019 г. | 16 часа | 1 кредит | Синдикат на българските учители-гр.София | Наставничество в образователната среда | |
Декември 2018 г. | 16 часа | 1 кредит | Сдружение "Алтернатива за теб" - гр. Велико Търново | "Превенция на агресията в образователната среда" | |
Юни 2018 г. | 16 часа | 1 кредит | Сдружение "Алтернатива за теб" - гр. Велико Търново | "Трудотерапия и арттерапия при работа с деца със СОП" | |
Ноември 2016 г. | 16 часа | 1 кредит | Институт за следдипломна квалификация-итдилине при УНСС-София | Разпознаване на обучителни затруднения и комплексна подкрепа на ученици с обучителни затруднения | |
Май 2016 г. | 32 часа | 2 кредита | Център за продължаващо обучение към Русенски университет "Ангел Кънчев" | Интерактивни технологии и техники в обучението по БДП |
Период от | Период до | Тип на квалификацията | Наименование | Обучителна институция | |
---|---|---|---|---|---|
Октомври 2015 г. | Октомври 2015 г. | Обучителен курс | Лидерство и управление на екипи | Динамика Консулт ООД | |
Юни 2015 г. | Юни 2015 г. | Семинар | Практики за работа с деца без алтернативна система за комуникация | С-ИВВЕНА- ООД | |
Април 2015 г. | Април 2015 г. | Обучителен курс | Въведение в дислексията | Фондация "Стела Богомилова" | |
Юни 2014 г. | Юни 2014 г. | Семинар | Педагогически и психологически техники за работа с ученици с разстройства на речта | РААБЕ ООД | |
Май 2014 г. | Май 2014 г. | Обучителен курс | Учене в толерантност | ОП "Развитие на човешките ресурси" - ЦОИДУЕМ | |
Януари 2014 г. | Януари 2014 г. | Квалификационен курс | Обучение на педагогически специалисти /помощник-директори/ за формиране на базови управленски компетентности | Проект "Квалификация на педагогическите специалисти" | |
Септември 2013 г. | Септември 2013 г. | Обучителен курс | Курс по Английски език - Ниво А1 | Езиков център "Алианс Лингва" | |
Юни 2013 г. | Юни 2013 г. | Професионална квалификация | Портфолио на учителя и ученика | ВТУ "Св. Св. Кирил и Методий" гр. Велико Търново | |
Май 2010 г. | Май 2010 г. | Професионална квалификация | Разработване и управление на проекти | Консулт Департамент | |
Май 2006 г. | Май 2006 г. | Професионална квалификация | Базови и специфични компютърни умения на учителя | Национален педагогически център и майкрософт България | |
Ноември 2013 г. | Ноември 2013 г. | Семинар | Обучение на зарително затруднени ученици | ОП "Развитие на човешките ресурси" - 2007-2013 |
Език | Ниво на владеене | ||
---|---|---|---|
![]() |
Руски език | C2 (Свободно ниво на владеене) | |
![]() |
Немски език | А1 (Основно ниво на владеене) | |
![]() |
Английски език | А1 (Основно ниво на владеене) |
Наименование на предмета | Клас | Учебни години | |
---|---|---|---|
Български език и литература | 8 клас; 9 клас | 2021/2022 | |
Музика | 8 клас; 9 клас | 2021/2022 | |
Изобразително изкуство | 8 клас; 9 клас | 2021/2022 |
Социални умения Имам добри комуникативни умения и умения за работа в екип. Умея да приемам чуждата гледна точка и да представям идеи. В работата си съм отговорна, коректна и организирана. Старая се да менажирам времето си според приоритетните задачи, да разпределям задълженията и да обединявам около обща кауза, за която всеки да даде най- доброто от себе си. Към колегите си, учениците и родителите се отнасям с уважение и разбиране. Умея да привличам вниманието, да провокирам, мотивирам и стимулирам уникалността и индивидуалността на всеки ученик. |
|
Организационни умения Познавам задълженията и отговорностите, произтичащи от длъжността. През годините съм заемала длъжностите възпитател и учител на деца с умствена изостаналост. Познавам трудностите и предизвикателствата на всяка една от тях. Поддържам конструктивен диалог с всички участници в учебно- възпитателния процес и се старая да ги обединявам и да предлагам обосновани решения при възникнали казуси. Насърчавам обмена на информация в педагогическия екип, планирам и организирам дейности за споделяне на опит и добри практики. Взаимодействам с местната общност, родителите, заинтересованите организации, социалните партньори, дарителите. Познавам нормативната уредба и в ежедневната си работа се ръководя от нея. Следвам приоритетите на институцията, организирам и контролирам изпълнението на дейностите в делегираните ми правомощия и отговорности в областта на длъжността. Участвам в различни организационни и методически форми и инициативи, свързани с дейността на институцията |
|
Организиране и управление на образователния процес Организирам дейностите по изпълнение на програмите и политиките на институцията. Прилагам държавните образователни стандарти и контролирам изпълнението им. Анализирам резултатите и правя предложения за подобряване на дейността. Изпълнявам възложените ми задачи съобразно утвърдените вътрешни правила за организация на работата в центъра, правилника за вътрешния трудов ред и длъжностната ми характеристика. Подпомагам директора и участвам активно в планирането, организирането и контрола на обучителната, организационно-методическата, корекционно-терапевтичната и рехабилитационната дейност в центъра. Участвам в изготвянето на Списък- Образец № 3 и вътрешните правила за организация на работата в центъра. Запозната съм с Националната стратегия за учене през целия живот за периода 2014-2020 г., Националната стратегия за развитие на педагогическите кадри 2014-2020 г., Стратегията за намаляване на дела на преждевременно напусналите образователната система 2013-2020 г. Участвам в изготвянето на Стратегията за развитие на ЦСОП за период от четири години, плана за изпълнението и и вътрешните нормативни документи на ЦСОП. Участвам в работата на педагогическия съвет и изпълнявам решенията му. Организирам изготвянето на анализи за потребностите от квалификационни дейности и обучения. Изготвям План за квалификационна дейност. Изготвям и представям на директора проект на Правила за организиране и провеждане вътрешноинституционална квалификация. Създавам организация за включване в обученията на всички педагогически специалисти в рамките на 16 академични часа годишно. Участвам във всички форми на вътрешноинституционалната квалификация, споделям опит и добри практики. Координирам и контролирам дейността на методическото обединение, на постоянните и временни комисии. Организирам разработването на Годишен комплексен план за всяка учебна година, разработването и актуализирането на всички вътрешни нормативни актове на ЦСОП. Оказвам методическа и педагогическа подкрепа на новопостъпили и нуждаещи се колеги. Като заместник- директор в началото на учебната година изготвям индивидуалните учебни планове на учениците. Като ръководител на група изготвям план за подкрепа за учениците от групата ми и индивидуални учебни програми по учебните предмети, по които преподавам. Контролирам дейността на Координиращия екип за подкрепа на личностното развитие в ЦСОП и изготвените от специалните педагози и терапевтите документи. Осъществявам ефективна комуникация и поддържам добри партньорски взаимоотношения с родителите и представителиге на институции в системата на училищното образование и с други организации, ангажирани с работата с деца и ученици със специални образователни потребности. Организирам и координирам екипни срещи и съвместни дейности с екипите за подкрепа за личностно развитие на деца и ученици със специални образователни потребности от училищата- партньори, с родителите и екипите в резидентните услуги, свързани с оценката на индивидуалните потребности на учениците, изпълнението на плановете за подкрепа, индивидуалните учебни планове, индивидуалните учебни програми, терапевтичните програми и постигнатите резултати. Изготвям графици за терапевтична подкрепа. При необходимост подпомагам членовете на Координиращия екип за постигане на очакваните цели. Контролирам изготвянето на документацията по НПО и прилагането и в личните дела на учениците. Осъществявам контрол по изготвяне и спазване на седмичното разписание, воденето на електронните дневници на групи и дневниците за терапевтична подкрепа, личните картони на учениците, ритмичното отразяване на текущите резултати на учениците, на годишните резултати и отсъствията. Подпомагам директора в организирането на дейността на центъра в условията на извънредна епидемична обстановка- изготвям графици за работа и контролирам изготвянето на индивидуалните учебни материали. Давам обратна връзка и насоки за подобряване на дейностите на педагогическите и непедагогическите специалисти. Притежавам педагогическа компетентност, знания и умения за работа с ученици със специални образователни потребности. При работата си с тях използвам образователни технологии, методи и техники на преподаване, оценяване и подкрепа, които са съобразени с индивидуалните им потребности и специфики. Стремя се да повишавам и надграждам професионалните си умения и компетенции.
|
|
Административна и правна култура Подпомагам директора при реализирането на институционалната политика. Познавам и прилагам нормативната уредба, имаща отношение към образователната институция, предучилищното и училищното образование- ЗПУО, Наредбата за приобщаващото образование, Правилника за устройството и дейността на ЦСОП, Наредбата за оценяване резултатите от обучението на учениците, както и други подзаконови нормативни актове: наредби, заповеди и инструкции, свързани с педагогическия персонал, обучението и възпитанието на учениците. Познавам законодателните норми срещу всякакъв вид дискриминация, агресия, насилие и конфликт на интереси, участвам в изготвянето на етичния кодекс на общността, контролирам неговото прилагане и спазване. Ръководител съм на Координационния съвет по Механизма за противодействие на тормоза и насилието. В ежедневната си работа се старая да разпределям задълженията, да оценявам отговорно, критично и прозрачно дейността и постиженията в работата на педагогическите специалисти и служителите и да мотивирам колегите за развитие и усъвършенстване на професионалните и личностните им умения. |
|
Когнитивно-базирани умения Възприемам детето като ценност. * Откриване на индивидуалността на ученика в груповата общност * Педагогическо взаимодействие чрез разнообразни форми * Осигуряване на среда, стимулираща ученическата активност и развитие * Изграждане на социални умения за общуване, адаптация и социално включване |
|
Технически умения Умения за работа с операционна система Windows, умения за работа с интерактивна бяла дъска, умения за работа с MS Office, умения за работа с различни интернет приложения |
|
Управление на ресурси Подпомагам директора в управлението на човешките, финансовите, материалните и информационните ресурси. Участвам в ефективното им разпределение, използване и управление за повишаване качеството на образованието, възпитанието и социализацията на учениците със СОП, терапевтичните дейности, индивидуалната и диференцирана работа с учениците за овладяване на ключови умения и компетентности, намаляване на допуснатите отсъствия по неуважителни причини; повишаването квалификацията на учителите, подобряване на МТБ, битовата грижа, подобряване на взаимодействието с местната общност, родителите и социалните услуги. Осигурявам спазването на безопасните и здравословни условия на труд. Притежавам и прилагам в пряката си работа знания и умения за законосъобразно, целесъобразно и икономично разходване на средствата при учебно -терапевтичната дейност. Участвам в процедури за вътрешна оценка на качеството на образованието в институцията и давам предложения за подобряването му. Резултатите от осъществения мониторинг се съобщават периодично на работни срещи с педагогическите специалисти. |
За да бъде резултатно обучението на учениците със специални образователни потребности трябва да е налице доверие между тях и учителя. Затова аз им показвам , че:
Обучението е ориентирано към възможностите и потребностите им и учебната ситуация. Използвам компенсаторни стратегии- адаптиране на средата, методите и средствата за представяне на учебното съдържание, както и начина на изпитване. Учебните дейности са с достатъчна комуникативност и интерактивност.
От общопедагогическите методи използвам илюстративно- обяснителен метод, репродуктивен метод за изпълнение на задачи по зададен критерий, частично- изследователски- учениците с подкрепа сравняват и стигат до изводи, обяснителна беседа, конкретен разказ, мултисензорен метод и др.
От специфичните методи и средства използвам диференциран подход ( индивидуални задачи, материали, съответстващи на възможностите, удължено време за изпълнение), адаптиране на инструкцията и разделянето и на отделни стъпки, цветно кодиране, физически подсказки, сториборд карти, кинестетични средства, аудиотекстове на изучаваните произведения, учебни филми; методи за загряване, подготовка за работа, методи за раздвижване, игрови методи- сюжетно-ролевите , дидактични, подвижните, конструктивните и други видове игри подтикват ученика към участие като го насърчават за спазване на правилата и улесняват постиженията; метод на позитивния афект- чрез това, което обича, учителят го учи на други неща; методи и средства за успокоение ( релаксираща музика, картинки за оцветяване, стрес топки, кратки почивки и др.); метод на "социалните истории" за преадресиране на поведението
Детето не просто се образова, то се превръща в личност. Всяка детска личност е уникална. Всяко дете със СОП има право да се развива, обучава, общува и да бъде чуто. Общността от учители, родители и деца е единна общност със споделени ценности и обща цел- щастливи ученици с равен шанс за подкрепа и развитие. За доброто образование, детето със СОП има нужда най-вече от спокойна среда, която обаче да е организирана с елементи, стимулиращи любопитството и самоинициативата да иска да знае и да се учи да може. Всяко дете учи със собствено темпо. Детето трябва да е по-рядко критикувано и по-често поощрявано. Критиката води до постоянно чувство на вина, а похвалите – до самоуважение, а от тук и до уважение към околните.
2007-2008 учебна година - грамота от директора на ПУ " Иван Вазов" за ефективна педагогическа дейност |
Период от | Период до | Наименование | Участие като | Организация | Описание | |
---|---|---|---|---|---|---|
Септември 2006 г. | Юли 2007 г. | Музиката и танцът- модерен и атрактивен метод за интеграция на деца със специални образователни потребности | ръководител | Център за развитие на човешките ресурси на Национална агенция по програма " Сократ- Коменски 1" | ||
Септември 2007 г. | Юни 2008 г. | Проект " Равен старт за всички" | ръководител на клуб " Майчин език, етнокултура и фолклор " | ОП " Развитие на човешките ресурси" | ||
Ноември 2016 г. | Май 2017 г. | Проект " Твоят час- фаза 1 | ръководител на група за извънкласни дейности по интереси" Театрална работилничка- Мога, уча се, творя" | ОП " Наука и образование за интелигентен растеж" | ||
Януари 2019 г. | Април 2019 г. | Национална програма „Осигуряване на съвременна образователна среда” – 2019 Модул „Осигуряване на съвременна специализирана среда в центровете за сп | участие в разработването и изпълнението на дейностите | МОН |
Период от | Период до | Наименование | Участие като | Организация | Описание | |
---|---|---|---|---|---|---|
Април 2007 г. | Април 2007 г. | Участие в научна конференция | Доклад на тема " Оценяването на учителския и ученическия труд в системата на помощното училище | РИО на МОН- гр. Велико Търново |
Период от | Период до | Организация | |
---|---|---|---|
Септември 2004 г. | До сега | СБУ към КНСБ | |
Декември 2015 г. | До сега | Национална асоциация на работещите в центровете за специална образователна подкрепа |
Работата ми като заместник- директор по учебната дейност изисква добри организаторски и комуникативни умения. Като ръководител умея да работя в екип и да поддържам конструктивен диалог. Често съм поставена в трудни ситуации, които изискват своевременни оперативни решения. Към колегите си се отнасям с внимание и уважение. Уважавам правото на другите, изслушвам, споделям добрите идеи, приемам помощ, подкрепям. Считам личния живот на всеки от колегите си за неприкосновен. Харесвам хората с чувство за хумор и самата аз проявявам такова чувство. В динамиката на ежедневието имам добра мобилност и контактувам с различни образователни институции, социални институции, родители, неправителствени организации и институции, опазващи човешкия живот. Като учител на деца със специални образователни потребности спазвам принципа на положително отношение към личността на всяко едно от тях. Подкрепям силните им страни и насърчавам любопитството им. Вярвам, че всяко дете е уникално. Отнасям се към децата с търпение, внимание и уважение. Усилията ми са насочени към развитие на способностите им и практическите умения за справяне с предизвикателствата на средата. Насърчавам ги да не е страхуват да опитват, поощрявам ги да задават въпроси, коригирам ги и най- важното- обичам ги. За мен като учител е важно ученикът да се чувства сигурен, добре приет, обгрижен и зачитан. Като специален педагог се стремя да се самообразовам и повишавам квалификацията си чрез участие в различни квалификационни курсове и посещение на различни образователни сайтове. Споделям максимата, че "За да учи другите, учителят постоянно трябва да учи себе си". Интересувам се от новите методи в обучението и възпитанието на децата със специални образователни потребности. В учебната работа избирам стратегии в зависимост от учебната ситуация и индивидуалните възможности на учениците. Целите, които си поставям, са изпълними и реалистични. Ресурсите са предварително планирани и използвани пълноценно, така че ученикът да е подкрепен в своята индивидуалност и специфични възможности. Считам, че доброто и внимателно отношение на учителя е една от гаранциите за успеха на ученика. Затова ги стимулирам и поощрявам на всеки етап " Ти можеш!", " Ще се справиш! Опитай пак!".
Работата ми като учител и заместник- директор ме кара всеки ден да допълвам знанията си и да усвоявам нови. Успехът е немислим без личността, ефективната дейност и конструктивния диалог. Затова моите бъдещи планове са да надграждам личните си и професионални компетенции и да продължа да работя със същата отдаденост за доброто име и просперитета на институцията.