гергана ангелова

Гергана Георгиева Ангелова

Националност: Българско

E-mail: [javascript protected email address]

Телефон: 0887461314

Обща информация

Трудов стаж

Общ стаж:
20 години
Учителски стаж:
7 г. 7 м.

Актуална длъжност

Заемана длъжност в момента:
Учител
Тип на институцията:
ЦСОП
Име на институцията:
ЦСОП " СВ. ТЕОДОСИЙ ТЪРНОВСКИ" ВЕЛИКО ТЪРНОВО

История на длъжностите

Период от Период до Име на институцията Длъжност
Октомври 2016 г. Октомври 2018 г. ДЦДУМ "ДЪГА " Велико Търново възпитател
Октомври 2018 г. До сега ЦСОП " СВ. ТЕОДОСИЙ ТЪРНОВСКИ" ВЕЛИКО ТЪРНОВО УЧИТЕЛ НА ДЕЦА С УМСТВЕНА ИЗОСТАНАЛОСТ

Любим цитат

"Слънчогледите винаги се обръщат към слънцето, защото търсят светлина. Когато слънцето е покрито с облаци , слънчогледите не изсъхват ,а се обръщат един към друг, за да споделят енергията си и да оцелеят . Нека се поучим от това Божие цвете.

Образование и квалификация

Образование и специалности

Период от Период до Тип на образованието Обучителна институция Специалност
Октомври 2000 г. Юли 2004 г. Висше - бакалавър ВТУ "Св.Кирил и Методий' Педагогика на обучението по физическо възпитание
Септември 2004 г. Декември 2005 г. Висше - магистър ВТУ "Св.Кирил и Методий' СПОРТНА ПЕДАГОГИКА
Октомври 2017 г. Юни 2019 г. Висше - магистър ВТУ ВЕЛИКО ТЪРНОВО Предучилищна и начална педагогика
Септември 2018 г. Юли 2019 г. Висше - бакалавър ВТУ "Св.Кирил и Методий' Професионална квалификация Ресурсен учител

Специалности

Професионална квалификация (специалност):
Педагогика на обучението по физическо възпитание
Професионална квалификация "учител":
ДА
Професионална квалификация (специалност):
Предучилищна и начална педагогика
Професионална квалификация "учител":
ДА
Професионална квалификация (специалност):
Ресурсен учител
Професионална квалификация "учител":
ДА

Професионални квалификации

Период от Период до Наименование Специалност ПКС Брой академични часове Обучителна институция
Октомври 2019 г. До сега 5-та степен 16 Софийски университет “ Свети Климент Охридски“

Квалификационни кредити

Година и месец Продължителност Получени кредити Обучителна институция Тема
Май 2018 г. 8 часа 1 кредит Центр за Обрзователни институции Първа долекарска помощ
Април 2019 г. 16 часа 1 кредит Синдиката на българските учители град София Приобщаващо образование
Юни 2021 г. 16 часа 1 кредит РААБЕ България ЕООД Внедряване и използване на съвременни ИКТ средства в образователния процес . Формиране на дигитална компетентност.
Май 2020 г. 16 часа 1 кредит ВТУ Велико Търново Ефективно взаимодействие между образователната институция и семейството
Юни 2022 г. 8 часа 1 кредит БФС Обучение на деца и младежи със СОП чрез игрови подходи
Юни 2023 г. 16 часа 1 кредит ЦЕНТЪР ЗА СПЕЦИАЛНА ПОДКРЕПА " СВ. Теодосий Търновски" гр. В. Търново Вътрешноучилищна квалификацияна педагогически кадри
Март 2023 г. 8 часа 1 кредит Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование гр.В.Търново Обучение и подкрепа за личностно развитие на деца и ученици със специални образователни потребности
Октомври 2022 г. 8 часа 1 кредит Национален институт образование и приобщаващи политики Визуална подкрепа в помощ на пробщаващото образование
Юни 2023 г. 8 часа 1 кредит Национален институт образование и приобщаващи политики Организация на адаптиране на учебнаото съдържание и образователната среда
Юни 2021 г. 8 часа 1 кредит РААБЕ Внедряване и използване на съвременни ИКТ средства в образователния процес. Формиране на дигитална компетентност.
Януари 2022 г. 16 часа 1 кредит РААБЕ Компетентностният подход в обучението

Вътрешни квалификации

Период от Период до Наименование Брой академични часове Обучителна институция
Септември 2018 г. До сега 64 ЦСОП Велико Търново

Чужди езици

Език Ниво на владеене
Английски език А1 (Основно ниво на владеене)

Практическо приложение

Учебни предмети и класове

Наименование на предмета Клас Учебни години
Гергана Ангелова -ВЪЗПИТАТЕЛ 4 клас 2018/2019; 2017/2018
Гергана Ангелова учител на ДУИ 8 клас 2020/2021; 2019/2020

Умения и компетентности

Организационни умения

Организаране на спортни състезания .

Работа в екип .

Увавение и респект към родители и колеги.


Методи на преподаване

Обяснение 

Наблюдение 

Беда 

Работа в екип

Управнени

Управненич по образец

Решаване на пратически задачи

Самостоятелна работа 

Ситуационен метод 

Работа в екип

Брейнсторминг


Философия на преподаване

    Според моята философия образованието трябва да бъде прогресивно и надграждащо. Учителят трябва да бъде свободен, за да изпълни своето призвание - освободен от административен, родителски и обществен натиск. Учителят за мен е творец, който всеки ден се труди над своите творби - децата. Смятам, че трябва да му се даде повече свобода на преподаване, да не се слагат рамки на творческата му дейност. И като всеки творец, учителят трябва да се интересува, да се учи и да прилага в работата си най-новите и иновативни методи на преподаване, да бъде в крак с новите технологии.        За мен учителската професия е призвание и мисия. Призвание, защото всеки ден в класната стая за мен е необикновен, неповторим. Умея да работя с децата, да споделям техните вълнения, да преподавам така, че знанието да достигне до всяко дете. Мисия, защото осъзнавам, че всяко едно дете, независимо от неговите възможности, етнос и особености, трябва да получи образование. И началото на това образование поставям аз. Моята философия за образованието поставя в центъра ученика.                                                                                                                                                                    Децата не са анонимни в класа, те са личности - всяко със своята индивидуалност. Всяка личност трябва да бъде уважавана . Опитвам се да разгадая детската душа и да се съобразявам с индивидуалните качества на всяко дете. Преподавателските ми похвати се променят съобразно темата, аудиторията и времето. Аз вярвам във фокусирането върху индивидуалните потребности на учениците в процеса на учене.                                                                                               Няма лоши деца, има неразбрани деца - както от родителите си, така и от другите възрастни. Отчитам ролята на семейството и смятам, че трябва заедно да работим върху развиването на потребностите на ученика. В училище трябва активно да включваме родителите в процеса на образование. Всички ученици имат силни страни и целта на образованието е да ги идентифицира и надгражда.                                                                                                                    Учениците трябва да учат от преживяванията, събитията от реалния живот, които са значими за тях. Основната ми цел е постигане на положителни промени в личността на учениците и овладяване на трайни знания, умения и навици. Стремя се да науча учениците си да разсъждават, да мислят, да придобият приложими знания и умения. Всяко дете да е гордо със своите умения, независимо какви са те. Едни имат умения за учене, други за спорт, трети за рисуване . Необходимо е да се разпознават индивидуалните различия, да се уважават и да се поощряват. В преподаването се стремя да обхвана тези индивидуални различия на учениците.                                                                                                                                      Всеки клас е различен, затова един и същи урок също е различен в различните класове. Внимателно преценявам методите, за да могат всички деца да разберат преподаваното. Стремя се да онагледявам трудния учебен материал с презентации, със житейски примери, с картини.                                                       Философията ми на преподаване не се променя с различните випуски - тя само се дообогатява с опита, който трупам от срещите си с различни деца в различно време, с различни обществени нагласи и очаквания.


Добри практики

Гергана Ангелова учител на ДУИ

Участвам в провеждането на различни състезания  в  областа  свързани със SOS  селища  и  Спешъл оломпикс .

Самооценка

Самонаблюдение

Обичам работата си и съм радостна и удовлетворена когато я  върша . Контактна личност съм . Имам добри взаимоотношения с хората които ме заобикалят. Уважавам и съм добронамерена  към колеги ученици и родители. Съпричастна съм към техните успехи и неуспехи. Държа на коректно , позитивно общуване  и сътрудничество при добър психологически климат.