E-mail: [javascript protected email address]
Период от | Период до | Име на институцията | Длъжност | |
---|---|---|---|---|
Септември 1989 г. | Юни 1990 г. | Трето основно училище "Димитър Талев", Благоевград | учител по френски език прогимназиален етап | |
Април 1991 г. | Май 1994 г. | Девето основно училище "Пейо Яворов", Благоевград | начален учител | |
Май 1994 г. | Септември 2012 г. | Девето основно училище "Пейо Яворов", Благоевград | учител по френски език начален и прогимназиален етап | |
Септември 2012 г. | Август 2015 г. | ПГИ "Иван Илиев", Благоевград | учител по френски език гимназиален етап | |
Февруари 2019 г. | Септември 2019 г. | Девето основно училище "Пейо Яворов", Благоевград | учител ЦДО прогимназиален етап | |
Септември 2019 г. | Септември 2023 г. | Девето основно училище "Пейо Яворов", Благоевград | начален учител | |
Септември 2023 г. | До сега | Девето основно училище "Пейо Яворов", Благоевград | учител ЦДО прогимназиален етап |
Период от | Период до | Тип на образованието | Обучителна институция | Специалност | |
---|---|---|---|---|---|
Септември 1978 г. | Май 1982 г. | Средно | ПГ "Кирил и Методий", Бивша Солунска | Френски език | |
Септември 1985 г. | Май 1989 г. | Висше - магистър | ЮЗУ "Неофит Рилски", Благоевград | Начална училищна педагогика | |
Декември 1991 г. | Юни 1993 г. | Висше - магистър | ЮЗУ "Неофит Рилски", Благоевград | Френски език |
Период от | Период до | Наименование | Специалност | ПКС | Брой академични часове | Обучителна институция | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Януари 1994 г. | Май 1994 г. | Втори клас-квалификация | Начална училищна педагогика | 5-та степен | Софийски университет - ЦИУУ |
Език | Ниво на владеене | ||
---|---|---|---|
Френски език | C2 (Свободно ниво на владеене) | ||
Английски език | B2 (Самостоятелно ниво на владеене) | ||
Гръцки език | B1 (Самостоятелно ниво на владеене) | ||
Руски език | А2 (Основно ниво на владеене) |
Социални умения | |
Организационни умения | |
Технически умения | |
Когнитивно-базирани умения |
- Иновативни методи
- Интерактивни методи
- Проектно-ориентирани и проектно-базирани методи
- Дискусия, беседа, диалог
- Междупредметни връзки
- Наблюдение и нагледност
- Индивидуален и групов подход
- Компетентностен подход
- Взаимно обучение и обратна връзка (ученик-ученик)
Искрено вярвам, че учителската професия е призвание, мисия, отговорност, любов към науката, респект към знанието и обич към децата и учениците.
В центъра на моята класна стая е ученикът с неговия характер, поведение, мотивация и успеваемост. Стремя се да създавам учебна среда, изцяло ориентирана към учениците и техните индивидуални потребности, знания и умения. Смятам, че всеки добър учител трябва да обръща специално внимание не само на когнитивното развитие на ученика, но и на неговото социално, физическо и емоционално състояние и развитие. Като учител се опитвам да опознавам отблизо всичките си ученици. Това ми позволява да диференцирам нуждите на всеки един от тях и да реагирам ефективно в процеса на взаимодействие.
Винаги се вслушвам в гледната точка на ученика, преди да изложа новото научно знание. Това означава, че когато ангажирам учениците в класната стая, често предпочитам концептуалния път към знанието, произлизащ от наблюдението, разбирането и опита на учениците. Вярвам, че придобитото по този начин ново знание, е по-дълготрайно.
В работата си използвам модела Обърната класна стая, който ми позволява да избягам от традиционните конвенционални методи. Чрез използването на подходящи похвати и средства учениците сами достигат до новото знание, опирайки се на своя опит и усвоени знания и умения. Това става плавно, с натрупване, но и изненадващо за тях, което силно ги мотивира и им изгражда самочувствие, че могат. Съветвам учениците си да учат в групи, да си обменят решения на задачи или писмени упражнения, защото вярвам, че взаимодействието ученик-ученик е ценна педагогическа практика от древността, която ги възпитава на взаимопомощ и им създава чувство за принадлежност към екипа.
За да мотивирам моите ученици, се опитвам да съгласувам извънкласните задания и изяви с техните хобита, интереси и дарби. За да постигам това, се стремя да изграждам добри взаимоотношения с учениците си чрез разговори, беседи, разкази по преживяно, споделяне на прочетено и др. Всичко това ми позволява да ги опознавам по-добре, да се опитвам да развивам и поощрявам технтите таланти и влечения, а също така, ме и подготвя да реагирам правилно в различни ситуации.
Междупредметните връзки са нещо, без което не мога в преподавателската ми работа. Всичко в природата е свързано и нищо не съществува изолирано. Няма учебен предмет, който да не насочи мисълта на ученика и към друг предмет, като го накара да мисли асоциативно. Няма знание, което да не поражда ново знание. Добрият учител трябва да може да дава тласък на мисълта да полети.
Присъствието на ИКТ в съвременното образование е незаменим фактор за разчупване и обновяване на учебната среда и предизвикване интереса на учениците. С удоволствие прилагам уменията си за работа на различни образователни платформи в ежедневната ми учителска практика. Учениците свикват и се фамилиаризират с част от тях и неусетно сами започват да ги използват в процеса на тяхната самоподготовка извън училище.
Ценя и разчитам на проектно-базираното обучение. За да изготвят и представят възложените проекти, учениците трябва да използват изследователски умения, да получат отговори, които да систематизират и споделят със съучениците си. Смятам, че комуникационните умения и уменията за публична изява на знания са от ключово значение за всеки ученик в 21 век. Моята цел е да обуча учениците да станат уверени комуникатори, като се научат да разработват и представят убедително проекти. В този смисъл прилагам и практики за творческо оценяване, които са отвъд стандартизираното оценяване. Практическите приложения на знанията заслужават високи оценки.
Като цяло, оценяването в училище е от съществено значение за мен, най-вече защото ми помага да наблюдавам, следя и коригирам ефективността на моето собствено преподаване.
Период от | Период до | Наименование | Участие като | Организация | Описание | |
---|---|---|---|---|---|---|
Септември 2018 г. | Август 2020 г. | Inclusive education - by default or by design / Приобщаващо образование - по подразбиране или по проект | Член на екипа | Европейски съюз - Програма Еразъм+ | https://blagoevgrad.eu/v-deveto-ou-peyo-yavorov-startiraha-evropeyski-treningi-po-erazm.html |
|
Септември 2014 г. | Август 2016 г. | Hard-Soft skilling - charting your career path / Твърди и меки умения - чертаене на твоя кариерен път | Координатор | Европейски съюз - Програма Еразъм+ | https://www.facebook.com/hardsoftskilling/ https://imgur.com/gallery/U2d5l https://www.youtube.com/watch?v=NikfkeM_YFI
|
|
Септември 2012 г. | Август 2014 г. | Un aller simple pour la vie active / One-way ticket to professional life / Еднопосочен билет към професионалния живот | Координатор | Европейски съюз - Програма Коменски |
https://www.flickr.com/photos/121752847@N03/
|
|
Септември 2008 г. | Август 2010 г. | To enliven ancient mysteries / Да съживим древните тайни | Член на екипа | Европейски съюз - Програма Коменски |
|