Милена Атанасова

Милена Димитрова Атанасова

Националност: българка

E-mail: [javascript protected email address]

Телефон: 0895635169

Обща информация

Трудов стаж

Общ стаж:
20 години
Учителски стаж:
3 години 11 месеца

Актуална длъжност

Заемана длъжност в момента:
Учител
Тип на институцията:
Детска градина
Име на институцията:
Детска градина " Радост", гр. Ямбол

Любим цитат

" За да бъдеш добър преподавател, необходимо е да обичаш това, което преподаваш и тези, на които преподаваш"

Образование и квалификация

Образование и специалности

Период от Период до Тип на образованието Обучителна институция Специалност
Август 2017 г. Септември 2021 г. Висше - бакалавър ВТУ Св.св. Кирил и Методий ПНУП

Специалности

Професионална квалификация (специалност):
ПНУП
Професионална квалификация "учител":
ДА

Професионални квалификации

Период от Период до Наименование Специалност ПКС Брой академични часове Обучителна институция
Октомври 2024 г. Ноември 2024 г. 5-та степен

Квалификационни кредити

Година и месец Продължителност Получени кредити Обучителна институция Тема
Октомври 2022 г. 16 часа 1 кредит Департамент за информация, квалификация и продължаващо образование - гр. Варна "Как да създаваме интерактивни модели за обучение в детската градина"
Септември 2022 г. 16 часа 1 кредит Издателство "КЛЕТ БЪЛГАРИЯ" ООД "Водене и съхранения на задължителната училищна документация - изисквания на ЗПУО и ДОС за информацията и документите за системата на предучилищното и училищно образование"
Юли 2022 г. 32 часа 2 кредита Синдикат на българските учители 1. Проектно - базирано обучение 2, STEM - подход в образованието 3. Ефекти и регулация на стреса. Дистрес преработване на тревожни преживявания. Синдром на прегарянето. 4. Персонализирано обучение и невропедагогика в класната стая. 5. Развитие на позитивн
Юни 2022 г. 16 часа 1 кредит "КЛЕТ БЪЛГАРИЯ" "Методически насоки и специфики в образователния процес. Съвременни педагогически стратегии за създаване на интерактивна учебна среда в детската градина"
Февруари 2022 г. 16 часа 1 кредит Бит и техика ООД Варна Интерактивни методи и форми за реализиране на позитивно възпитание в детската градина
Август 2022 г. 16 часа 1 кредит Уча.се ЕООД "Как да организирам ежедневието в училище като в игрите"
Април 2025 г. 16 часа 1 кредит Синдикат на Българските учители Дигитализацията на образованието - новите информационни технологии в училище

Други квалификации

Период от Период до Тип на квалификацията Наименование Обучителна институция
Май 2022 г. Май 2022 г. Семинар Сертификат за участие в уебинар Издателство "КЛЕТ БЪЛГАРИЯ"

Практическо приложение


Групи

Група Учебно заведение Учебни години
Разновъзрастова група ДГ " Изворче" с. Кабиле филиал с. Хаджидимитрово 2022/2023
Разновъзрастова група ДГ " Изворче" с. Кабиле филиал с. Хаджидимитрово 2021/2022

Умения и компетентности

Технически умения

работа с компютър, Microsoft Office Word, Excel, Power point, internet

Социални умения

умения за работа в екип

Организационни умения

Координация, управление и администрация на хора, проекти и бюджети в професионалната среда или на доброволни начала.


Методи на преподаване

Методите ми на преподаване са важна част от процеса на обучение.Те заедно с учебния материал определят облика на учебния процес. Методите определят как и до каква степен учениците овладяват учебния материал,постигането на поставените цели и задачи.Няма универсален метод, който да се прилага винаги и да допринася за качествено обучение.Методите на обучение са иновационни, те са творческа дейност, определят се от множество фактори – възраст на ученика, учебния материал, нивото на съответния клас, потребности на отделния ученик или група ученици.Поради многообразието от фактори, стъпвайки на основни методи и начини, преподаването е многопластово и разнообразно.

Философия на преподаване

Преподаването е призвание, мисия и голяма отговорност. Добър учител е този, който постоянно усъвършенства знанията и опита си. Стремя се да мотивирам и предизвикам креативност и съзнателност, да спомагам активно за създаване на интелигентни хора с гражданска позиция. Преподаването е своеобразно общуване, в което същественото е уважението към личността на ученика. Ролята на учителя е не просто да предаде учебния материал, а по-скоро да събуди желанието за саморазвитие и непрекъснато самоусъвършенстване. Подтиквам учениците да мислят, да търсят и откриват, съобразявайки се с индивидуалните потребности на всеки от тях, с възрастовите различия и със съответните педагогически техники за усвояване на необходимите знания. Всички ученици имат силни страни и целта на образованието е да ги надгражда. Новите условия изискват ново образование и обучение. Необходимо е учителя да се превърне в подпомагащ консултант, чиято цел е да направлява учениците сами да достигнат до желания резултат и да станат активни творчески личности. За съвременния български учител е необходимо да усеща това, което прави като призвание, да се опитва да разбира учениците и да ги уважава, да ги провокира и така да ги учи да мислят, да бъде пример за подражание, да респектира, но и да им вдъхва доверие.

Добри практики

учене чрез игри
Практическият опит показва, че интеграцията и интеркултурните взаимодействия могат да се реализират в етнически смесена образователна среда – такава, каквато е средата в нашето училище. Според мен, мисията на учителя е да подпомага свободната изява и личностното израстване на учениците си, ръководейки се и от Стратегията за образователна интеграция на деца и ученици от етническите малцинства. А практическата реализация на интеграцията е една от политиките, която се реализира в рамките на Европейския съюз в направления: осигуряване на равен достъп до образование; успешна социализация; съхраняване на културна идентичност; взаимно уважение и разбирателство.

Участие и членство


Участие в проекти

Период от Период до Наименование Участие като Организация Описание
Октомври 2021 г. Октомври 2022 г. Дейност 3 „Мобилна академия „Щастливо детство“ за родители и значими възрастни за детето в предучилищна възраст“ по проект „Детски свят в цвят“, Догов педагог- ръководител” община Тунджа
Декември 2022 г. Февруари 2023 г. Проект BG05M20P001-3.005-0004 „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“ ръководител на група Дейност 1 Министерство на образованието и науката
Септември 2023 г. До сега Проект BG05M20P001-5.001-0001 „Равен достъп до училищно образование в условията на кризи“ ръководител на група Министерство на образованието и науката
Септември 2023 г. Август 2024 г. Порастваме, играем и творим заедно" - интерактивни модели за взаимодействие с родителите от етническите малцинства и приобщаване към ценностите н педагог ЦОИДУЕМ

Подобряване на взаимодействието, приобщаване на родителите и/или значимите възрастни на деца в предучилищна възраст, вкл. от етническите малцинства към живота в детската градина и мотивирането им за съ-участие в предучилищно образование чрез интерактивни родителски срещи, театрални работилници.

Галерия