Моето портфолио

Йорданка Стойчева Бакалова

Националност: Българка

E-mail: [javascript protected email address]

Телефон: 0882109083

Обща информация

Трудов стаж

Общ стаж:
27 години,2 месеца,18 дни
Учителски стаж:
18 години,2 месеца,17 дни

Актуална длъжност

Заемана длъжност в момента:
Старши учител на деца и ученици с УИ
Тип на институцията:
ЦСОП
Име на институцията:
ЦСОП гр.Велико търново

История на длъжностите

Период от Период до Име на институцията Длъжност
Юни 1995 г. Септември 1999 г. ПВУ-И с.Габровци Възпитател
Януари 2000 г. Ноември 2007 г. ДОВДЛРГ-с.Балван Възпитател
Ноември 2007 г. Август 2009 г. ПУ "Иван Вазов" с.Ново село Възпитател
Септември 2017 г. До сега ЦСОП гр.Велико търново Старши учител

Любим цитат

Учител, който нищо не научава от своите ученици, не е избрал подходящата професия. - Шарлота Волф

Образование и квалификация

Образование и специалности

Период от Период до Тип на образованието Обучителна институция Специалност
Септември 1982 г. Декември 1985 г. Полувисше Коми републиканско културно просветно училище Културно просветна работа-ръководител на театрален колектив
Септември 1995 г. Септември 1996 г. Висше - бакалавър ВТУ "Св.Св.Кирил и Методий" Специална педагогика

Специалности

Професионална квалификация (специалност):
Специална педагогика
Професионална квалификация "учител":
ДА

Професионални квалификации

Период от Период до Наименование Специалност ПКС Брой академични часове Обучителна институция
Април 2019 г. Април 2019 г. Приобщаващо образование Специална педагогика 5-та степен 1 СБУ

Квалификационни кредити

Година и месец Продължителност Получени кредити Обучителна институция Тема
Май 2018 г. 16 часа 1 кредит Център за образователни инициативи,гр.София "Първа долекарска помощ-Основен курс"
Март 2019 г. 16 часа 1 кредит СБУ Приобщаващо образование
Май 2020 г. 16 часа 1 кредит ВТУ "Св.Св.Кирил и Методий" "Ефективно взаимодействие между образователната институция и семейството"
Юни 2021 г. 16 часа 1 кредит РААБЕ България ЕООД Внедряване и използване на съвременни ИКТ средства в образователния процес.Формиране на дигитална компетентност.

Вътрешни квалификации

Период от Период до Наименование Брой академични часове Обучителна институция
Септември 2020 г. Септември 2020 г. Основни правила за правопис в съвременния български език 1 ЦСОП гр.Велико търново
Октомври 2020 г. Октомври 2020 г. Основни пунктуационни правила в съвременния български език 1 ЦСОП гр.Велико Търново
Октомври 2020 г. Октомври 2020 г. Обследване на гнозис,праксис и реч и значението им в логопедичната практика 2 ЦСОП гр.Велико търново
Октомври 2020 г. Октомври 2020 г. Емоционална интелигенция на учениците 2 ЦСОП гр.Велико търново
Ноември 2020 г. Ноември 2020 г. Създаване на подкрепяща среда 2 ЦСОП гр.Велико търново
Декември 2020 г. Декември 2020 г. Синдром на Down-възможност за интеграцията и насоки към родителите 2 ЦСОП гр.Велико търново
Януари 2021 г. Януари 2021 г. Обучение на деца и ученици на деца с девиантно поведение 2 ЦСОП гр.Велико търново
Януари 2021 г. Януари 2021 г. Европейски ден на здравословното хранене 1 ЦСОП гр.Велико търново
Април 2021 г. Април 2021 г. Пътят на книгата до нас 1 ЦСОП гр.Велико търново
Май 2021 г. Май 2021 г. Месенето на хляб,като терапия 1 ЦСОП гр.Велико търново
Май 2021 г. Май 2021 г. Смятаме и пишем в първи клас 1 ЦСОП гр.Велико търново
Октомври 2019 г. Октомври 2019 г. Работа с деца с ДЦП 2 ЦСОП гр.Велико търново
Октомври 2019 г. Октомври 2019 г. Овладяване на емоции предотвратяване на конфликти 2 ЦСОП гр.Велико търново
Ноември 2019 г. Ноември 2019 г. Категории лица със СОП 2 ЦСОП гр.Велико търново
Ноември 2019 г. Ноември 2019 г. Диагностика на деца със СОП 2 ЦСОП гр.Велико търново
Септември 2019 г. Септември 2019 г. Запознаване с изискванията на Наредба №15/2019г. за статута и професионалното развитие на учителите,директорите и др. педагогически специалисти . 1 ЦСОП гр.Велико търново
Декември 2019 г. Декември 2019 г. Организация на кетърингово събитие 1 ЦСОП гр.Велико търново
Януари 2020 г. Януари 2020 г. Методи на специалната педагогика 1 ЦСОП гр.Велико търново
Януари 2020 г. Януари 2020 г. Индивидуални и колективни средства за зажита 2 ЦСОП гр.Велико търново
Май 2020 г. Юни 2020 г. Забавна математика 1 ЦСОП гр.Велико търново
Юни 2020 г. Юни 2020 г. Интегрирано и индивидуално обучение 2 ЦСОП гр.Велико търново
Ноември 2018 г. Ноември 2018 г. Попълване и водене на училищна документация 1 ЦСОП гр.Велико търново
Ноември 2018 г. Ноември 2018 г. Попълване и водене на училищна документация-2част 1 ЦСОП гр.Велико търново
Декември 2018 г. Декември 2018 г. Екипно взаимодействие 1 ЦСОП гр.Велико търново
Януари 2019 г. Януари 2019 г. Да разберем и работим с деца и ученици със затруднения в сензорната обработка и интеграция 1 ЦСОП гр.Велико търново
Януари 2019 г. Януари 2019 г. Работа с деца от аутистичния спектър 1 ЦСОП гр.Велико търново
Февруари 2019 г. Февруари 2019 г. Решаване на проблеми 1 ЦСОП гр.Велико търново
Март 2019 г. Март 2019 г. Поведение на учители и ученици по време на бедствия и аварии 1 ЦСОП гр.Велико търново
Май 2019 г. Май 2019 г. Психологически подходи за преодоляване на затруднения при работа с деца със СОП 1 ЦСОП гр.Велико търново
Юни 2019 г. Юни 2019 г. Помощни средства и технологии за обучение на деца и ученици със СОП.Структориране на пространството. 1 ЦСОП гр.Велико търново
Септември 2017 г. Септември 2017 г. Оказване на педагогическа помощ на нови колеги,водещи за пръв път учебни предмети-въвеждаща квалификация 2 ЦСОП гр.Велико търново
Септември 2017 г. Септември 2017 г. Оказване на педагогическа помощ на нови колеги,водещи за пръв път учебни предмети-въвеждаща квалификация 2 ЦСОП гр.Велико търново
Октомври 2017 г. Октомври 2017 г. Споделяне и популяризиране сред колектива на материали,методики и практики,като резултат от обученията през годините 2 ЦСОП гр.Велико търново
Октомври 2017 г. Октомври 2017 г. Споделяне и популяризиране сред колектива на материали,методики и практики,като резултат от обученията през годините 1 ЦСОП гр.Велико търново
Ноември 2017 г. Ноември 2017 г. Споделяне и популяризиране сред колектива на материали,методики и практики,като резултат от обученията през годините 2 ЦСОП гр.Велико търново
Ноември 2017 г. Ноември 2017 г. Споделяне и популяризиране сред колектива на материали,методики и практики,като резултат от обученията през годините 1 ЦСОП гр.Велико търново
Февруари 2018 г. Февруари 2018 г. Презентиране на спортни игри в часовете по физическа култура и спорт 2 ЦСОП гр.Велико търново
Март 2018 г. Март 2018 г. Презентиране на ястия в часовете по практика в професионална паралелка 2 ЦСОП гр.Велико търново
Април 2018 г. Април 2018 г. Презентиране на ястия в часовете по практика в професионална паралелка 2 ЦСОП гр.Велико търново
Октомври 2021 г. Октомври 2021 г. Как даа развием умения за общуване и комуникация при деца и ученици с аутизъм 1
Октомври 2021 г. Октомври 2021 г. Пава и задължения на децата ,като граждани на Република България 1
Ноември 2021 г. Ноември 2021 г. Игри за подобряване на паметта и концентрацията на децата от предучилищна възраст 2
Ноември 2021 г. Ноември 2021 г. 16 ноември-Международен ден на толерантността 1
Ноември 2021 г. Ноември 2021 г. "Това сме ние-възпитаници на ЦСОП" 1
Ноември 2021 г. Ноември 2021 г. Правила и етикеция в онлайн комуникациите 2
Декември 2021 г. Декември 2021 г. Детският аутизъм:начини за разбиране и подпомагане 1
Декември 2021 г. Декември 2021 г. "Традиции и обичаи-Коледа в ЦСОП 1
Януари 2022 г. Януари 2022 г. Прабила за поднасяне на студени и топли предястия 2
Февруари 2022 г. Февруари 2022 г. "Васил Левски 9Апостолът на свободата" 1
Февруари 2022 г. Февруари 2022 г. Арттерапията като терапевтичен метод 2
Март 2022 г. Март 2022 г. Обучение в изнесена паралелка на ЦСОП 2
Март 2022 г. Март 2022 г. "22Март-празник на старопрестолно Търново 1
Март 2022 г. Март 2022 г. Логоритмична терапия 1
Април 2022 г. Април 2022 г. "Детската книга-прозорец към света" 1
Април 2022 г. Април 2022 г. Интерактивни методи на обучение на ученици със СОП 2
Април 2022 г. Април 2022 г. "Великден-най-големия християнски празник" 1
Май 2022 г. Май 2022 г. "Ние сме граждани на Европа" 1
Май 2022 г. Май 2022 г. 424Май-Ден на българската просвета и култура 1
Юни 2022 г. Юни 2022 г. "Първи юни-международенден на детето 1
Октомври 2022 г. Октомври 2022 г. Изготвяне на индивидуални учебни програми.Споделяне на добри практики 2
Октомври 2022 г. Октомври 2022 г. Хиперактивност и дефицит на вниманието при деца със СОП 1
Октомври 2022 г. Октомври 2022 г. Обмяна на опит чрез подготовка и провеждане на открит урок.Тема:Обучителни игри в час по математика 1
Октомври 2022 г. Октомври 2022 г. 1ноември-Ден на Народните будители 1
Ноември 2022 г. Ноември 2022 г. Ролята на учителя за формиране на позитивен климат в паралелката 1
Ноември 2022 г. Ноември 2022 г. Обмяна на опит чрез подготовка и провеждане на открит урок.Тема:Добрите практики за представяне на планините в България 1
Ноември 2022 г. Ноември 2022 г. Отбелязване на патронния празник на ЦСОП 1
Декември 2022 г. Декември 2022 г. Партньорство с родителите и взаимодействие със семейството 1
Декември 2022 г. Декември 2022 г. Коледен празник 1
Декември 2022 г. Декември 2022 г. Обмяна на опит чрез подготовка и провеждане на открит урок.Тема:Логопедичната работа с ученици в помощ на учителите 1
Януари 2023 г. Януари 2023 г. Развитие на практически умения в часовете от професионалната подготовка сп.""Работник в производството на кулинарни изделия вЗХР,проф." 1
Февруари 2023 г. Февруари 2023 г. Обмяна на опит чрез подготовка и провеждане на открит урок.Тема:Китайски ресторант-символна световно кулинарно изкуство 1
Февруари 2023 г. Февруари 2023 г. Интерактивно и педагогическо взаимодействие при преподаване на тема по география 1
Март 2023 г. Март 2023 г. 1 март"Баба Марта е при нас" 1
Март 2023 г. Март 2023 г. Карта за озенка.Функционално оценяване на дете със СОП 1
Март 2023 г. Март 2023 г. Индивидуален учебен план 1
Март 2023 г. Март 2023 г. План за подкрепа.Видове подкрепи за личностно развитие-обща допълнителна подкрепа 1
Април 2023 г. Април 2023 г. Индивидуални учебни програми 1
Май 2023 г. Май 2023 г. Отчитане на индивидуалните учебни програми и план за подкрепа 1
Май 2023 г. Май 2023 г. Арттерапията и творчеството в ученето 1
Юни 2023 г. Юни 2023 г. Учебно-практическо занятие по пожарна безопастност в ЦСОП.Правила за действие с уреди за пожарогасене 1
Октомври 2023 г. Октомври 2023 г. Карта за функционална оценка 1
Октомври 2023 г. Октомври 2023 г. План за подкрепа 1
Ноември 2023 г. Ноември 2023 г. Изготвяне на маска против обгазяване с подръчни средства 1
Ноември 2023 г. Ноември 2023 г. Оценяването като мотивиращ фактор в процеса на учене 1
Декември 2023 г. Декември 2023 г. "Ръка за ръка"-сътрудничество с родителите 1
Декември 2023 г. Декември 2023 г. Изготвяне на план за подкрепа по конкретен случай 1
Януари 2024 г. Януари 2024 г. Отчитане на постигнатите резултати от обучението но индивидуални учебни програми през първия учебен срок 1
Януари 2024 г. Януари 2024 г. Игрови подходи в обучението 1
Февруари 2024 г. Февруари 2024 г. Творчески игри тяхната роля при формиране на познавателна активност у децата 1
Февруари 2024 г. Февруари 2024 г. Дигитални средства,ресурси и технологии в образователния процес 1
Март 2024 г. Март 2024 г. Управление на дисциплината в класната стая 1
Март 2024 г. Март 2024 г. Изготвяне на пълна карта за функционална оценка 1
Април 2024 г. Април 2024 г. Техники за работа с деца със СОП и противопоставящо поведение 1
Април 2024 г. Април 2024 г. Как да разбираме и подкрепяме деца и ученици със СОП 1
Май 2024 г. Май 2024 г. Изготвяне на седмично разписание на учебните часове 1
Юни 2024 г. Юни 2024 г. Системата от компетентности в начален етап и специалното образование.Компетентностен подход и социални умения 1

Чужди езици

Език Ниво на владеене
Гръцки език А1 (Основно ниво на владеене)
Руски език C1 (Свободно ниво на владеене)

Практическо приложение

Учебни предмети и класове

Наименование на предмета Клас Учебни години
Български език и литература 2 клас 2017/2018
Математика 2 клас 2017/2018
Околен свят 2 клас 2017/2018
Изобразително изкуство 2 клас 2017/2018
Музика 2 клас 2017/2018
Технологии 2 клас 2017/2018
Физическо възпитание и спорт 2 клас 2017/2018
Български език и литература 3 клас 2017/2018
Математика 3 клас 2017/2018
Човекът и природата 3 клас 2017/2018
Човекът и обществото 3 клас 2017/2018
Изобразително изкуство 3 клас 2017/2018
Музика 3 клас 2017/2018
Технологии 3 клас 2017/2018
Физическо възпитание и спорт 3 клас 2017/2018
Български език и литература 5 клас 2018/2019; 2017/2018
Математика 5 клас 2018/2019; 2017/2018
Информационни технологии 5 клас 2018/2019; 2017/2018
История и цивилизация 5 клас 2018/2019; 2017/2018
География и икономика 5 клас 2018/2019; 2017/2018
Изобразително изкуство 5 клас 2018/2019; 2017/2018
Музика 5 клас 2018/2019; 2017/2018
Технологии и предприемачество 5 клас 2018/2019; 2017/2018
Физическо възпитание и спорт 5 клас 2018/2019; 2017/2018
Човекът и природата 5 клас 2018/2019; 2017/2018
Математика 6 клас 2019/2020
Български език и литература 6 клас 2019/2020
История и цивилизация 6 клас 2019/2020
Човекът и природата 6 клас 2019/2020
География и икономика 6 клас 2019/2020
Информационни технологии 6 клас 2019/2020
Изобразително изкуство 6 клас 2019/2020
Музика 6 клас 2019/2020
Технологии и предприемачество 6 клас 2019/2020
Физическо възпитание и спорт 6 клас 2019/2020

Групи

Група Учебно заведение Учебни години
Четвърта подготвителна група (ПГ-6г.) ЦСОП 2020/2021; 2019/2020

Умения и компетентности

Социални умения
Организационни умения
Когнитивно-базирани умения
Артистични умения
Първоначална професионална подготовка
Планиране на урок или на педагогическа ситуация
Организиране и управление на образователния процес
Управление на процесите в отделни групи или паралелки
Педагогически
Работа в екип
Работа с родители и други заинтересовани страни
Идентифициране на собствените потребности

Методи на преподаване

- Игрови дейности, презентации, целящи по-лесното заучаване и прилагане на граматичните правила - Дискусия – начин на изразяване на позиция С методите си на преподаване се стремя да обхвана всички деца от класа. Работя фронтално, групово, индивидуално, като подготвям индивидуални материали за работа на учениците, съобразно възможностите им. Затова в часовете разпределям задачите за самостоятелно изпълнение според степента на трудност и възможностите на всяко дете.

Философия на преподаване

Учителят е този, който трябва да намери подходa към всеки един ученик, да открие неговите силни страни и да ги използва максимално в часа, за да може да улесни намирането на пътя за усвояване на знанията и да накара детето да се чувства пълноценно. Усъвършенстването на учебните планове и програми не е достатъчно, за да бъде качествен един учебен процес. Необходимо е търсене на нови форми и методи на обучение и преподаване, за да бъде ученикът не пасивен слушател, а активен участник в обучението.

Самооценка

Самонаблюдение

Обичам да работя с деца и това ме мотивира за усвояване на нови компетентности.Изграждането на приятелски отношения с децата и заедно с това на респект към учителя е верния път за постигане на високи и качествени  резултати.Като учител на деца със СОП своевременно извършвам оценка на индивидуалните потребности от подкрепа за общо и личностно развитие на децата.Изготвям задължителната документация.Използвам адаптирани учебни форми и съдържание.Диферинцирам подходите към различните обучителни нужди на децата.Старая се да създавам позитивна атмосфера с цел постигане на планираните резултати.Създаването на такава среда,в която децата и родителите да се чувстват спокойни и уверени им дава положително отношение към професията на учителя.В ежедневието следя да отговарям на потребностите на децата,да познавам характерните им особености,за да мога да се справя с възникналите проблеми.Зачитам личността и достойнството на всяко дете.


Бъдещи планове

Целенасочено надграждане на академичнота ми поготовка,чрез обучения.Усъвърщенстване на уменията за планиране и подбор на нови и интересни методи,средства и материали подходящи за работата ми.

Участие във форми на вътрешно-институционални квалификации.

Галерия