Националност: Република България
E-mail: [javascript protected email address]
Телефон: 0878837540
| Период от | Период до | Име на институцията | Длъжност | |
|---|---|---|---|---|
| Октомври 2015 г. | До сега | РЦПППО | логопед | |
| Септември 2013 г. | Октомври 2015 г. | РЦПППО | ресурсен учител | |
| Февруари 2013 г. | Юни 2013 г. | РЦПИОВДУСОП /4ч./ | ресурсен учител | |
| Април 2011 г. | Септември 2013 г. | Братя Добреви | отчетник |
| Група | Учебно заведение | Учебни години | |
|---|---|---|---|
| Разновъзрастова група | ДГ№17, ДГ№27, ДГ№7, ДГ№10, ДГ№23 | 2020/2021 | |
| Разновъзрастова група | ДГ№12, ДГ№27, ДГ№10, ДГ№23 | 2021/2022 | |
| Разновъзрастова група | ДГ23, ДГ27, ДГ10, ДГ32 | 2022/2023 | |
| Разновъзрастова група | ДГ20, ДГ27, ДГ10 | 2023/2024 |
| Логопедична дейност Логопедична дейност- притежавам необходимите теоретични и фактологични знания от съответната научна област и следя за нейното развитие. Познавам специфичните професионални задачи, надграждам професионалната си подготовка и професионално усъвършенстване. Старая се да познавам сферата на научните изследвания и иновациите, които разширявят съществуващите знания или професионални практики. Познавам най-новите постижения в областта на превенцията, диагностиката и логопедичната терапия.Осъществявам ефективна комуникация с детето/ученика и неговото обкръжение и предоставям професионална информация за комуникативните нарушения. Познавам и прилагам нормативните документи и етичните норми при вземане на своите логопедични решения, основните документи на институцията, в която работя, етичния кодекс на логопедите в България. Познавам и прилагам нормативната уредба за системата на предучилищното и училищното образование, спазвам законоустановените норми, които имат отношение към професионалните ми права и задължения към трудовото правоотошение. Водя и съхранявам документацията за провежданата от мен дейност. |
|
| Оценка и диагностика на комуникативните нарушения Познавам основните диагностични процедури за установяване на комуникативните нарушения и алтернативните методи за логопедична терапия. Познавам етапите на овладяване на езика, етапите на психомоторното и когнитивното развитие на детето. Познавам съвременните проучвания за логопедичната терапия на комуникативните нарушения и алтернативните методи за логопедична терапия, познавам методологията за изследване на комуникативните нарушения. Познавам ранната логопедична интервенция като основен фактор за преодоляване на бъдещи проблеми в обучението. Познавам изискванията за провеждане на разгово-интервю за снемане на анамнеза и за идентифициране на причините, изслушвам, наблюдавам и използвам по подходящ начин избраното средство за оценяване. Познавам и успешно прилагам в практиката си основните етапи на организация на логопедичната дейност. |
|
| Социални умения Работя в екип, сътруднича си както с колегите, така и с други институции и специалисти с различна експертиза. Споделям и обсъждам добри практики и иновации. Насърчавам, мотивирам и наставлявам членовете на екипа, с които работя. Познавам алтернативни подходи и методи за личностно консултиране и работа с родители и обществеността. Оказвам методическа и организационна подкрепа на млади или новоназначени колеги. Идентифицирам собствените потребности от продължаваща квалификация и обучение, определям и постигам поставените цели и задачи, ориентирани към непрекъснато професионално развитие. |
Методи на логопедична терапия:
Нагледни
1.Демонстрация-това е водещ метод в терапията на комуникативните нарушения, с който започва работата на логопеда във всеки негов отрязък.Демонстрацията е от особено значение в началото на всеки корекционно-терапевтичен етап.
2.Наблюдение-в логопедичната терапия то присъства непрекъснато, обикновено паралелно с демонстрацията. С него логопедът регистрира допуснатите грешки, които трябва да се поправят. И двата метода се използват за въздействие над лицето и за усвояване на правилната реч.
Тренировъчни
3. Повторение, упражнение- в известна степен този метод е застъпен в диагностиката, но главната му сфера на приложение е терапията. Повторението се извършва по подражание, но с времето пациента се опитва все по уверено да генерира правилна реч. Подражанието отпада за сметка на самостоятелното упражняване.
Словесни
4. Беседа, разказ, преразказ- широко използвани в педагогиката, тези методи намират своето място в логопедията като средство за усъвършенстване на вече усвоената до известна степен правилна реч.
Манипулативни
5. Моделиране, лепене, изрязване, нанизваме и др. - имат практико-действено съдържание и допълват другите методи за речева терапия. На тях им се придава корекционно-обучаваща, подпомагаща, разтоворваща или онагледяваща словесните упражнения роля. В логопедичната терапия особено много се прилага игровия метод. Логопедичната терапия, макар отличаваща се с неповторимост, ползва познати от педагогиката възпитателни методи:
*разяснение *убеждение *поощрение
В логопедичната терапия тези методи имат ограничено приложение. Възпитанието не е нейната цел. Логопедът ги използва само дотолкова, доколкото може да мотивира детето към активна работа.
Любов
Оптимизъм
Грижа
Опит
Поощрение
Емоции
Доверие
| Добри практики при оценката на индивидуалните потребности на деца и ученици от ЕПЛРДУ | |
| Добри практики при оказване на логопедична терапия у дома в условията на епидемична обстановка. | |
| Добри практики при диагностика и оценка на езиково-говорното развитие на деца от 3-7 години. | |
| Добри практики при прилагане на логопедични игри и практически упражнения в детската градина. |
| Период от | Период до | Наименование | Участие като | Организация | Описание | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ноември 2024 г. | Ноември 2024 г. | "Силен старт" | Гост - лектор | ДГ10"Слънчице", гр.Добрич |
| Период от | Период до | Организация | |
|---|---|---|---|
| Февруари 2013 г. | Октомври 2023 г. | СБУ | |
| Декември 2023 г. | До сега | КТ" Подкрепа" |