Националност: Република България
E-mail: [javascript protected email address]
Телефон: 0878837540
Период от | Период до | Име на институцията | Длъжност | |
---|---|---|---|---|
Октомври 2015 г. | До сега | РЦПППО | логопед | |
Септември 2013 г. | Октомври 2015 г. | РЦПППО | ресурсен учител | |
Февруари 2013 г. | Юни 2013 г. | РЦПИОВДУСОП /4ч./ | ресурсен учител | |
Април 2011 г. | Септември 2013 г. | Братя Добреви | отчетник |
Група | Учебно заведение | Учебни години | |
---|---|---|---|
Разновъзрастова група | ДГ№17, ДГ№27, ДГ№7, ДГ№10, ДГ№23 | 2020/2021 | |
Разновъзрастова група | ДГ№12, ДГ№27, ДГ№10, ДГ№23 | 2021/2022 | |
Разновъзрастова група | ДГ23, ДГ27, ДГ10, ДГ32 | 2022/2023 | |
Разновъзрастова група | ДГ20, ДГ27, ДГ10 | 2023/2024 |
Логопедична дейност Логопедична дейност- притежавам необходимите теоретични и фактологични знания от съответната научна област и следя за нейното развитие. Познавам специфичните професионални задачи, надграждам професионалната си подготовка и професионално усъвършенстване. Старая се да познавам сферата на научните изследвания и иновациите, които разширявят съществуващите знания или професионални практики. Познавам най-новите постижения в областта на превенцията, диагностиката и логопедичната терапия.Осъществявам ефективна комуникация с детето/ученика и неговото обкръжение и предоставям професионална информация за комуникативните нарушения. Познавам и прилагам нормативните документи и етичните норми при вземане на своите логопедични решения, основните документи на институцията, в която работя, етичния кодекс на логопедите в България. Познавам и прилагам нормативната уредба за системата на предучилищното и училищното образование, спазвам законоустановените норми, които имат отношение към професионалните ми права и задължения към трудовото правоотошение. Водя и съхранявам документацията за провежданата от мен дейност. |
|
Оценка и диагностика на комуникативните нарушения Познавам основните диагностични процедури за установяване на комуникативните нарушения и алтернативните методи за логопедична терапия. Познавам етапите на овладяване на езика, етапите на психомоторното и когнитивното развитие на детето. Познавам съвременните проучвания за логопедичната терапия на комуникативните нарушения и алтернативните методи за логопедична терапия, познавам методологията за изследване на комуникативните нарушения. Познавам ранната логопедична интервенция като основен фактор за преодоляване на бъдещи проблеми в обучението. Познавам изискванията за провеждане на разгово-интервю за снемане на анамнеза и за идентифициране на причините, изслушвам, наблюдавам и използвам по подходящ начин избраното средство за оценяване. Познавам и успешно прилагам в практиката си основните етапи на организация на логопедичната дейност. |
|
Социални умения Работя в екип, сътруднича си както с колегите, така и с други институции и специалисти с различна експертиза. Споделям и обсъждам добри практики и иновации. Насърчавам, мотивирам и наставлявам членовете на екипа, с които работя. Познавам алтернативни подходи и методи за личностно консултиране и работа с родители и обществеността. Оказвам методическа и организационна подкрепа на млади или новоназначени колеги. Идентифицирам собствените потребности от продължаваща квалификация и обучение, определям и постигам поставените цели и задачи, ориентирани към непрекъснато професионално развитие. |
Методи на логопедична терапия:
Нагледни
1.Демонстрация-това е водещ метод в терапията на комуникативните нарушения, с който започва работата на логопеда във всеки негов отрязък.Демонстрацията е от особено значение в началото на всеки корекционно-терапевтичен етап.
2.Наблюдение-в логопедичната терапия то присъства непрекъснато, обикновено паралелно с демонстрацията. С него логопедът регистрира допуснатите грешки, които трябва да се поправят. И двата метода се използват за въздействие над лицето и за усвояване на правилната реч.
Тренировъчни
3. Повторение, упражнение- в известна степен този метод е застъпен в диагностиката, но главната му сфера на приложение е терапията. Повторението се извършва по подражание, но с времето пациента се опитва все по уверено да генерира правилна реч. Подражанието отпада за сметка на самостоятелното упражняване.
Словесни
4. Беседа, разказ, преразказ- широко използвани в педагогиката, тези методи намират своето място в логопедията като средство за усъвършенстване на вече усвоената до известна степен правилна реч.
Манипулативни
5. Моделиране, лепене, изрязване, нанизваме и др. - имат практико-действено съдържание и допълват другите методи за речева терапия. На тях им се придава корекционно-обучаваща, подпомагаща, разтоворваща или онагледяваща словесните упражнения роля. В логопедичната терапия особено много се прилага игровия метод. Логопедичната терапия, макар отличаваща се с неповторимост, ползва познати от педагогиката възпитателни методи:
*разяснение *убеждение *поощрение
В логопедичната терапия тези методи имат ограничено приложение. Възпитанието не е нейната цел. Логопедът ги използва само дотолкова, доколкото може да мотивира детето към активна работа.
Любов
Оптимизъм
Грижа
Опит
Поощрение
Емоции
Доверие
Добри практики при оценката на индивидуалните потребности на деца и ученици от ЕПЛРДУ | |
Добри практики при оказване на логопедична терапия у дома в условията на епидемична обстановка. | |
Добри практики при диагностика и оценка на езиково-говорното развитие на деца от 3-7 години. | |
Добри практики при прилагане на логопедични игри и практически упражнения в детската градина. |
Период от | Период до | Организация | |
---|---|---|---|
Февруари 2013 г. | Октомври 2023 г. | СБУ | |
Декември 2023 г. | До сега | КТ" Подкрепа" |