Портфолио

Невенка Емилова Петрова

Националност: Българка

E-mail: [javascript protected email address]

Телефон: 0877663788

Обща информация

Трудов стаж

Общ стаж:
14 години 7 месеца 14 дни
Учителски стаж:
10 години 7 месеца 13 дни

Актуална длъжност

Заемана длъжност в момента:
Старши учител на деца и ученици с УИ
Тип на институцията:
ЦСОП
Име на институцията:
Център за специална образователна подкрепа"Св.Теодосий Търновски"-гр.Велико Търново

История на длъжностите

Период от Период до Име на институцията Длъжност
Септември 2012 г. Март 2013 г. РЦПППО гр.Велико Търново Ресурсен учител
Януари 2014 г. До сега ЦСОП гр.Велико Търново Учител на ДУИ
Септември 2023 г. До сега Център за специална образователна подкрепа"Св.Теодосий Търновски"гр.Велико Търново Старши учител на ученици с УИ

Любим цитат

Най-важното явление в училище, най-поучителния предмет, най-живият пример за ученика е самият учител. - Фридрих Дистервег

Образование и квалификация

Образование и специалности

Период от Период до Тип на образованието Обучителна институция Специалност
Септември 1990 г. Юни 1996 г. Висше - магистър ЮЗУ "Неофит Рилски"-Благоевград Олигофренопедагог, учител и възпитател в помощна детска градина и помощно училище (I-IV клас)

Специалности

Професионална квалификация (специалност):
Специална педагогика-Олигофренопедагог, учител и възпитател в помощна детска градина и помощно училище (I-IV клас)
Професионална квалификация "учител":
ДА

Професионални квалификации

Период от Период до Наименование Специалност ПКС Брой академични часове Обучителна институция
Март 2019 г. Октомври 2019 г. 5-та степен

Квалификационни кредити

Година и месец Продължителност Получени кредити Обучителна институция Тема
Юни 2021 г. 16 часа 1 кредит РААБЕ БЪЛГАРИЯ ЕООД Внедряване и използване на ИКТ средства в образователния процес.Формиране на дигитална компетентност
Май 2020 г. 16 часа 1 кредит ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ"СВ.СВ.КИРИЛ И МЕТОДИЙ" Ефективно взаимодействие между образователната институция и семейството
Март 2019 г. 16 часа 1 кредит СИНДИКАТ НА БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ гр.СОФИЯ Приобщаващо образование
Май 2018 г. 16 часа 1 кредит ЦЕНТЪР ЗА ОБРАЗОВАТЕЛНИ ИНИЦИАТИВИ гр.СОФИЯ Първа долекарска помощ-основен курс
Юни 2022 г. 16 часа 1 кредит Център за специална образователна подкрепа"Св.Теодосий Търновски"гр.Велико Търново Вътрешноучилищна квалификация на педагогически кадри
Юни 2023 г. 16 часа 1 кредит Национален институт за образование и приобщаващи политики Организация на адаптиране на учебното съдържание и образователната среда
Март 2023 г. 16 часа 1 кредит Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование област Велико Търново Обучение и подкрепа за личностно развитие на деца и ученици със специални образователни потребности
Ноември 2023 г. 16 часа 1 кредит „Институт за прогресивно образование“ 1124 София, бул. „Цариградско шосе“ 23, ЕИК 176246361, ISO 9001:2015, Серт. № BG-5090-Q/04.11.2022 „Програма за учители за развиване на умения за позитивна самооценка и увереност у учениците“, УИН 90930067
Май 2024 г. 16 часа 1 кредит Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование област Велико Търново Стратегии за разпознаване,преподаване и подкрепа на деца и ученици с хиперактивност и дефицит на внимание и от аутистичен спектър в условията на общообразователната среда

Вътрешни квалификации

Период от Период до Наименование Брой академични часове Обучителна институция
Септември 2020 г. Септември 2020 г. Основни правила за правопис в съвременния български език 1 ЦСОП гр.Велико Търново
Октомври 2020 г. Октомври 2020 г. Основни пунктуационни правила в съвременния български език 1 ЦСОП гр.Велико Търново
Октомври 2020 г. Октомври 2020 г. Обследване на гнозис,праксис и реч и значението им в логопедичната практика 2 ЦСОП гр.Велико Търново
Октомври 2020 г. Октомври 2020 г. Емоционална интелигентност на учениците 2 ЦСОП гр.Велико Търново
Ноември 2020 г. Ноември 2020 г. Създаване на подкрепяща среда 2 ЦСОП гр.Велико Търново
Декември 2020 г. Декември 2020 г. Синдром на Down-възможност за интеграция и насоки към родителите 2 ЦСОП гр.Велико Търново
Януари 2021 г. Януари 2021 г. Обучение на деца и ученици с девиантно поведение 2 ЦСОП гр.Велико Търново
Януари 2021 г. Януари 2021 г. Европейски ден на здравословното хранене 1 ЦСОП гр.Велико Търново
Април 2021 г. Април 2021 г. Пътят на книгата до нас 1 ЦСОП гр.Велико Търново
Май 2021 г. Май 2021 г. Месенето на хляб като терапия 1 ЦСОП гр.Велико Търново
Май 2021 г. Май 2021 г. Смятаме и пишем в първи клас 1 ЦСОП гр.Велико Търново
Октомври 2019 г. Октомври 2019 г. Работа с деца с ДЦП 2 ЦСОП гр.Велико Търново
Октомври 2019 г. Октомври 2019 г. Овладяване на емоции и предотвратяване на конфликти 2 ЦСОП гр.Велико Търново
Ноември 2019 г. Ноември 2019 г. Категории лица със СОП 2 ЦСОП гр.Велико Търново
Ноември 2019 г. Ноември 2019 г. Диагностика на деца със СОП 2 ЦСОП гр.Велико Търново
Септември 2019 г. Септември 2019 г. Запознаване с изискванията на Наредба №15/2019.г.за статута и професионалното развитие на учителите,директорите и др. педагогически специалисти 1 ЦСОП гр.Велико Търново
Декември 2019 г. Декември 2019 г. Организация на кетърингово събитие 1 ЦСОП гр.Велико Търново
Януари 2020 г. Януари 2020 г. Методи на специалната педагогика 1 ЦСОП гр.Велико Търново
Януари 2020 г. Януари 2020 г. Индивидуални и колективни средства за защита 2 ЦСОП гр.Велико Търново
Май 2020 г. Юни 2020 г. Забавна математика 1 ЦСОП гр.Велико Търново
Юни 2020 г. Юни 2020 г. Интегрирано и индивидуално обучение 2 ЦСОП гр.Велико Търново
Ноември 2018 г. Ноември 2018 г. Попълване и водене на училищната документация 1 ЦСОП гр.Велико Търново
Ноември 2018 г. Ноември 2018 г. Попълване и водене на училищната документация-2 част 1 ЦСОП гр.Велико Търново
Декември 2018 г. Декември 2018 г. Екипно взаимодействие 2 ЦСОП гр.Велико Търново
Януари 2019 г. Януари 2019 г. Да разберем и работим с деца и ученици със затруднения в сензорната обработка и интеграция 2 ЦСОП гр.Велико Търново
Януари 2019 г. Януари 2019 г. Работа с деца от аутистичния спектър 2 ЦСОП гр.Велико Търново
Февруари 2019 г. Февруари 2019 г. Решаване на проблеми 2 ЦСОП гр.Велико Търново
Март 2019 г. Март 2019 г. Поведение на учители и ученици по време на бедствия и аварии 2 ЦСОП гр.Велико Търново
Май 2019 г. Май 2019 г. Психологически подходи за преодоляване на познавателните затруднения при работа с деца със СОП 2 ЦСОП гр.Велико Търново
Юни 2019 г. Юни 2019 г. Помощни средства и технологии за обучение на деца и ученици със СОП. Структуриране на пространството 2 ЦСОП гр.Велико Търново
Септември 2017 г. Септември 2017 г. Оказване на педагогическа помощ на нови колеги,водещи за пръв път учебни предмети-въвеждаща квалификация 2 ЦСОП гр.Велико Търново
Септември 2017 г. Септември 2017 г. Оказване на педагогическа помощ на нови колеги,водещи за пръв път учебни предмети-въвеждаща квалификация 2 ЦСОП гр.Велико Търново
Октомври 2017 г. Октомври 2017 г. Споделяне и популяризиране сред колектива на материали,методики и практики,като резултат от обученията през годините 2 ЦСОП гр.Велико Търново
Октомври 2017 г. Октомври 2017 г. Споделяне и популяризиране сред колектива на материали,методики и практики,като резултат от обученията през годините 1 ЦСОП гр.Велико Търново
Ноември 2017 г. Ноември 2017 г. Споделяне и популяризиране сред колектива на материали,методики и практики,като резултат от обученията през годините 2 ЦСОП гр.Велико Търново
Ноември 2017 г. Ноември 2017 г. Споделяне и популяризиране сред колектива на материали,методики и практики,като резултат от обученията през годините 1 ЦСОП гр.Велико Търново
Февруари 2018 г. Февруари 2018 г. Презентиране на спортни игри в часовете по физическа култура и спорт 2 ЦСОП гр.Велико Търново
Март 2018 г. Март 2018 г. Презентиране на ястия в часовете по практика в професионална паралелка 2 ЦСОП гр.Велико Търново
Април 2018 г. Април 2018 г. Презентиране на ястия в часовете по практика в професионална паралелка 2 ЦСОП гр.Велико Търново

Чужди езици

Език Ниво на владеене
Руски език B2 (Самостоятелно ниво на владеене)
Македонски език B2 (Самостоятелно ниво на владеене)

Практическо приложение

Учебни предмети и класове

Наименование на предмета Клас Учебни години
Информационни технологии/Групов ръководителодител 8 клас 2019/2020
Математика/Групов ръководител 10 клас 2018/2019
Изобразително изкуство/Групов ръководител 10 клас 2020/2021
Биология и здравно образование/Групов ръководител 10 клас 2020/2021
Човекът и обществото/Групов ръководител 3 клас 2020/2021
История и цивилизации/Групов ръководител 6 клас 2020/2021; 2019/2020; 2018/2019
География и икономика/Групов ръководител 6 клас 2020/2021
Изобразително изкуство/Групов ръководител 8 клас 2020/2021
Български език и литература/Групов ръководител 6 клас 2020/2021; 2019/2020; 2018/2019; 2017/2018; 2016/2017
Математика/Групов ръководител 6 клас 2020/2021; 2019/2020; 2018/2019; 2017/2018; 2016/2017
Човекът и обществото/Групов ръководител 4 клас 2018/2019; 2017/2018; 2016/2017; 2015/2016
Околен свят/Групов ръководител 1 клас 2015/2016
Човекът и природата/Групов ръководител 6 клас 2020/2021; 2019/2020; 2018/2019; 2017/2018; 2016/2017
География и икономика/Групов ръководител 6 клас 2020/2021; 2019/2020
История и цивилизации/Групов ръководител 6 клас 2020/2021; 2019/2020
Технологии и предприемачество /Групов ръководител 6 клас 2020/2021; 2019/2020
Домашен бит и техника/Групов ръководител 2 клас 2016/2017
Изобразително изкуство/Групов ръководител 5 клас 2018/2019
Музика/Групов ръководител 4 клас 2020/2021; 2019/2020; 2018/2019; 2017/2018; 2016/2017
Невенка Петрова БЕЛ-компонент Български език и компонент Литература 10 клас; 11 клас; 12 клас 2023/2024; 2022/2023

Групи

Група Учебно заведение Учебни години
Разновъзрастова група ЦСОП гр.Велико Търново 2023/2024; 2022/2023; 2020/2021; 2019/2020; 2018/2019; 2017/2018; 2016/2017

Умения и компетентности

Социални умения

Взаимодействие и взаимопомощ със социални институции,родители и семейства на деца и ученици със СОП.

Организационни умения

Организиране и планиране на учебно-възпитателния и корекционно-развиващия процес при ученици със СОП с цел повишаване на знанията,уменията и компетенциите им,подкрепа на личностното развитие и осигуряване на по-добро качество на живот.Придобиване на ключови компетентности и практическото им прилагане в обучителния процес с цел изработване на краен продукт/компетентностен подход.Формиране на навици,спазване на правила полезни за учениците и техните семейства

Планиране на урок или на педагогическа ситуация

Планиране и ход на урок с цел формиране на полезни знания ,умения,навици!Адекватно и адаптирано поднасяне на учебното съдържание според особеностите и потребностите на учениците!Системност,научност,последователност,нагледност и достъпност при работа с ученици със СОП.

Артистични умения

Влизане в роля при ролеви игри за повишаване възприемчивостта и разбирането на сюжети.Събуждане на интерес и любознателност към произведения,герои,ситуации.Предизвикване на пренасянето на опит и копирането на поведение при учениците със СОП.

Първоначална професионална подготовка
Оценяване на напредъка на децата/учениците

Представяне на протокол за отчитане на напредъка в знанията,уменията и компетенциите на учениците в групата за първи учебен срок и края на всяка учебна година.Отчет за резултатите от корекционно-развиващата работа и терапевтична дейност.

Управление на процесите в отделни групи или паралелки
Педагогически
Професионално-педагогически
Работа в екип
Работа с родители и други заинтересовани страни
Определяне и постигане на цели
Ориентиране към непрекъснато професионално развитие
Участие в дейността на Педагогическия съвет

Методи на преподаване

Kлючът към ефективен урок е внимателното планиране. При планирането на един урок е важно да се вземат под внимание учебната програма на учениците, предварителни познания, ресурсите на класната стая, времевото ограничение и индивидуалните потребности на учениците. Няколко стъпки за планирането на един урок: - Съобразяване с индивидуалната учебна програма - Да се определят глобалните учебни цели,задачите и резултати от урока - План на урока - Да планираме урока според специфичните нужди на учениците -Използване на системата ДАК/приложение Cboard,специално разработено от Уницеф за алтрнативна комуникациия с невербални ученици,визуализацията в обучението,система PEKS,методика"Монтесори"с дейностите от ежедневието,които помагат за добиване на академични знания по занимателен,игрови и увлекателен начин.- Да се внесе настроение по време на изпълнението на урока - Обратна връзка- след изпълнението на урока е много важно да помислим върху това какво работи или не работи, за да направим по-ефективен план на бъдещите уроци.Според мен е абсолютно задължително съобразяването с индивидуалните особености на учениците още по време на планирането на урока.


Философия на преподаване

Добрият учител гради своята философия върху ученето през целия живот. Добрият учител е онзи, който не се задоволява с постигнатото, а търси още, още и още. Усъвъренства постоянно знанията и опита си, умее да приема критика и съвети. Професията „Учител” за мен е любов, уважение и стимулиране уникалността и индивидуалността на всяко дете. Преподаването е призвание, мисия и голяма отговорност. Функциите на учителя са комплексни. За да изпълни своята мисия се налага той да влиза в редица роли, често се налага тези роли да се играят едновременно. В тази парадигма отчитам ролята на семейството и смятам, че въпреки натрупаните негативи в последно време връзката учител-родител не се прекъсва. Поставям детската личност в центъра на всяка дейност. Всяко дете има силни страни, които се стремя да разкрия и надграждам. „Възпитанието е наука, която научава нашите деца да живеят без нас.” Е. Легуве В ежедневната си работа използвам основните педагогически похвати: проблемни, провокиращи въпроси, указания. Най-вече - поощрения, похвали, които правят детето по-уверено и значимо. Тези педагогически похвати са съобразени с индивидуалните и възрастовите особености на децата, с новото време и неговите изисквания.


Добри практики

Познавам гласните,мога да ги открия

Учениците по инструкция се впускат да открият определена гласна буква.Разполагат със шаблони на всички гласни букви, като чрез налагане на модела трябва да открият съвпадение с търсената гласна.Подсигуряваме цветна хартия,моливи ,флумастри,ножици лепило и конци,след което гласните могат да бъдат оцветявани,изрязвани,лепени,обточвани,всяка гласна може да бъде придружавана от асоцираща дума/А-Агне/.В процеса на работа използваме разказ,наблюдение,беседа,демонстрация,работа в група и разнообразни практически дейности.Чрез този вид развиваща игра се провокира интереса у учениците към усвояване на материала по Български език и литература,който за тях е доста труден и сложен.Тази добра практика помага за развитието на грубата и фината моторика,обогатява активния и пасивния речник на учениците,формира умения за работа с различни видове материали,развива пространствената ориентация,мисловните и паметови процеси и операции.

Направи си сам картонена топка за баскетбол
Познавам формите и цветовете-интерактивна игра "Монтесори"

Постижения на специалиста

Лични постижения

Успешно провеждане на открити уроци,изготвяне на презентации

Ясно структуриране,плавно провеждане и постигане на поставените в урока цели и задачи.Провеждам открити уроци в течение на цялата учебна година,бидейки базов наставник на студенти специалност НУПСП ,II и III курс/хоспитиране/, практико приложна подготовка на студенти IV курс и магистри специалност Приобщаващо образование и специална педагогика./от м.Октомври до м.Юни/

Успешна екипна работа с колеги и терапевти при работата с деца със СОП
Успешна работа с родители по време на открити уроци,извънкласна дейност и занимания по интереси
Успешно интегриране на нови ученици в групата
Създаване на позитивен и хармоничен микро климат в групата
Невенка Петрова-Старши учител на ученици с УИ,Базов наставник,провеждащ базова практика на студенти от ВТУ"Св.св Кирил и Методий"

От 2015 година до момента съм базов ръководител на студенти II и III курс-хоспитиране специалност НУПСП,студенти бакалаври  и стажант учители специалност НУПСП IV курс,ресурсни учители,задочно обучаващи се студенти,студент магистри,действащи учители специалност Специална педагогика и приобщаващо образование,студенти работещи в чужбина,обучаващи се в РБългария.Всички обучаващи се са възпитаници на ВТУ"Св.св.Кирил и Методий"гр. Велико Търново

Участие в национален конкурс за екопроекти организиран от "prepodavame.bg"

Възпитаване на екологично мислене за опазване на околната среда,природата и хората,посредством обучение и еко образование.

Присъждане от МОН на почетно отличие"Неофит Рилски" в учебната 2023-2024 г. за цялостна професионално трудова дейност

Постижения на ученици

Успешно интегриране в групата
Екипна работа по време на уроците
Спазване на правила за поведение в ЦСОП
Дисциплина и отговорност към останалите
Коректно,толерантно и позитивно отношение към съучениците

Постигнати резултати

Наименование Учебни години Описание
Постигнати резултати в групата па БЕЛ 2020/2021; 2019/2020; 2018/2019; 2017/2018

Изразяват емоционално-оценъчно отношение към герои,картини,ситуации,епизоди.Позноват основни литературни произведения от детската литература свързани с културното многообразие и нравствените добродетели на българския народ.Прилагат правилата за речева учтивост.Разграничават начини и средства за общуване.

Постигнати резултати в групата по МАТЕМАТИКА 2020/2021; 2019/2020; 2018/2019; 2017/2018

Разпознават,посочват и маркират основните геометрични фигури кръг,триъгълник,квадрат,права линия,крива линия,отсечка и техните елементи.Познават,посочват,сравняват числата до 10 и принципа за изграждане на редицата на естествените числа.Чертаят изучените геометрични фигури върху квадратна мрежа с инструменти и със свободна ръка.

Участие и членство


Участие в проекти

Период от Период до Наименование Участие като Организация Описание
Ноември 2016 г. Май 2017 г. Твоят час Ръководител група Министерство на образованието и науката
Октомври 2022 г. Юни 2023 г. Занимания по интереси"Клуб Млад еколог" Старши учител на ученици с УИ Център за специална образователна подкрепа"Св.Теодосий Търновски"гр.Велико Търново

Мероприятия и събития

Наименование Дата Описание
Съвместна работа на специални педагози,терапевти и родители на ученици със СОП в подкрепа за изработване на навици и умения 12.05.2021 г.
24 май - Дена на светите братя Кирил и Методий.Съвместна работа на специални педагози за изработване на навици в кухнята
Денят на Земята-22 Април 22.04.2021 г.
Да боядисаме заедно Великденските яйца; 29.04.2021 г.
Посещение на местността Ксилифор по случай тържествата за Еньовден 24.06.2021 г.
Отбелязваме 148 години от гибелта на Васил Левски 19.02.2021 г.

Членство в организации

Период от Период до Организация
Май 2014 г. До сега Синдикат на българските учители