Националност: Българско
E-mail: [javascript protected email address]
Телефон: 0887360366
Период от | Период до | Име на институцията | Длъжност | |
---|---|---|---|---|
Ноември 2000 г. | Ноември 2002 г. | ПУИ "Васил Левски" | Психолог | |
Ноември 2002 г. | До сега | ЦСОП | Психолог |
Период от | Период до | Наименование | Брой академични часове | Обучителна институция | |
---|---|---|---|---|---|
Януари 2021 г. | Януари 2021 г. | Европейски ден на здравословното хранене | 1 | ЦСОП, Велико Търново | |
Април 2021 г. | Април 2021 г. | Пътят на книгата до нас | 1 | ЦСОП, Велико Търново | |
Май 2021 г. | Май 2021 г. | Месенето на хляб като терапия | 1 | ЦСОП, Велико Търново | |
Май 2021 г. | Май 2021 г. | Смятаме и пишем в първи клас | 1 | ЦСОП, Велико Търново | |
Януари 2020 г. | Януари 2020 г. | Индивидуални и колективни средства за защита | 2 | ЦСОП, Велико Търново | |
Януари 2020 г. | Януари 2020 г. | Методи на специалната педагогика | 1 | ЦСОП, Велико Търново | |
Януари 2020 г. | Януари 2020 г. | Обучение на деца и ученици с девиантно поведение | 2 | ЦСОП, Велико Търново | |
Май 2020 г. | Юни 2020 г. | Забавна математика | 1 | ЦСОП, Велико Търново | |
Юни 2020 г. | Юни 2020 г. | Интегрирано и индивидуално обучение | 2 | ЦСОП, Велико Търново | |
Септември 2020 г. | Септември 2020 г. | Основни правила за правопис в съвременния български език | ЦСОП, Велико Търново | ||
Октомври 2020 г. | Октомври 2020 г. | Основни пунктуационни правила в съвременния български език | 1 | ЦСОП, Велико Търново | |
Октомври 2020 г. | Октомври 2020 г. | Обследване на гнозис,праксис и реч и значението им в логопедичната практика | 2 | ЦСОП, Велико Търново | |
Октомври 2020 г. | Октомври 2020 г. | Емоционална интелигентност на учениците | 2 | ЦСОП, Велико Търново | |
Ноември 2020 г. | Ноември 2020 г. | Създаване на подкрепяща среда | 2 | ЦСОП, Велико Търново | |
Декември 2020 г. | Декември 2020 г. | Синдром на Down-възможност за интеграция и насоки към родителите | 2 | ЦСОП, Велико Търново | |
Януари 2019 г. | Януари 2019 г. | Да разберем и работим с деца и ученици със затруднения в сензорната обработка и интеграция | 2 | ЦСОП, Велико Търново | |
Януари 2019 г. | Януари 2019 г. | Работа с деца от аутистичния спектър | 2 | ЦСОП, Велико Търново | |
Февруари 2019 г. | Януари 2019 г. | Решаване на проблеми | 2 | ЦСОП, Велико Търново | |
Март 2019 г. | Март 2019 г. | Поведение на учители и ученици по време на бедствия и аварии | 2 | ЦСОП, Велико Търново | |
Май 2019 г. | Май 2019 г. | Поведение на учители и ученици по време на бедствия и аварии | 2 | ЦСОП, Велико Търново | |
Юни 2019 г. | Юни 2019 г. | Помощни средства и технологии за обучение на деца и ученици със СОП. Структуриране на пространството | 2 | ЦСОП, Велико Търново | |
Октомври 2019 г. | Октомври 2019 г. | Овладяване на емоции и предотвратяване на конфликти | 2 | ЦСОП, Велико Търново | |
Октомври 2019 г. | Октомври 2019 г. | Работа с деца с ДЦП | 2 | ЦСОП, Велико Търново | |
Септември 2019 г. | Септември 2019 г. | Запознаване с изискванията на Наредба №15/2019.г.за статута и професионалното развитие на учителите,директорите и др. педагогически специалисти | 1 | ЦСОП, Велико Търново | |
Ноември 2019 г. | Ноември 2019 г. | Категории лица със СОП | 2 | ЦСОП, Велико Търново | |
Ноември 2019 г. | Ноември 2019 г. | Диагностика на деца със СОП | 2 | ЦСОП, Велико Търново | |
Декември 2019 г. | Декември 2019 г. | Организация на кетърингово събитие | 1 | ЦСОП, Велико Търново | |
Февруари 2018 г. | Февруари 2018 г. | Презентиране на спортни игри в часовете по физическа култура и спорт | 2 | ЦСОП, Велико Търново | |
Март 2018 г. | Март 2018 г. | Презентиране на ястия в часовете по практика в професионална паралелка | 2 | ЦСОП, Велико Търново | |
Април 2018 г. | Април 2018 г. | Презентиране на ястия в часовете по практика в професионална паралелка | 2 | ЦСОП, Велико Търново | |
Ноември 2018 г. | Ноември 2018 г. | Попълване и водене на училищната документация | 1 | ЦСОП, Велико Търново | |
Ноември 2018 г. | Ноември 2018 г. | Попълване и водене на училищната документация-2 част | 1 | ЦСОП, Велико Търново | |
Септември 2017 г. | Септември 2017 г. | Оказване на педагогическа помощ на нови колеги,водещи за пръв път учебни предмети-въвеждаща квалификация | 2 | ЦСОП, Велико Търново | |
Декември 2018 г. | Декември 2018 г. | Екипно взаимодействие | 2 | ЦСОП, Велико Търново | |
Септември 2017 г. | Септември 2017 г. | Оказване на педагогическа помощ на нови колеги,водещи за пръв път учебни предмети-въвеждаща квалификация | 2 | ЦСОП, Велико Търново | |
Октомври 2017 г. | Октомври 2017 г. | Споделяне и популяризиране сред колектива на материали,методики и практики,като резултат от обученията през годините | 2 | ЦСОП, Велико Търново | |
Октомври 2017 г. | Октомври 2017 г. | Споделяне и популяризиране сред колектива на материали,методики и практики,като резултат от обученията през годините | 1 | ЦСОП, Велико Търново | |
Ноември 2017 г. | Ноември 2017 г. | Споделяне и популяризиране сред колектива на материали,методики и практики,като резултат от обученията през годините | 2 | ЦСОП, Велико Търново | |
Ноември 2017 г. | Ноември 2017 г. | Споделяне и популяризиране сред колектива на материали,методики и практики,като резултат от обученията през годините | 1 | ЦСОП, Велико Търново | |
Октомври 2022 г. | Октомври 2022 г. | Изготвяне на индивидуален учебен план и индивидуална учебна програма. Споделяне на добри практики | 2 | ЦСОП " Св. Теодосий Търновски" | |
Октомври 2022 г. | Октомври 2022 г. | Хиперактивност и дефицит на вниманието при деца със СОП | 1 | ЦСОП " Св. Теодосий Търновски" | |
Октомври 2022 г. | Октомври 2022 г. | Обучителни игри в час по математика. | 1 | ЦСОП " Св. Теодосий Търновски" | |
Ноември 2022 г. | Ноември 2022 г. | Ролята на учителя за формиране на позитивен климат в паралелката | 1 | ЦСОП " Св. Теодосий Търновски" | |
Ноември 2022 г. | Ноември 2022 г. | Добри практики за представяне на планините в България. | 1 | ЦСОП " Св. Теодосий Търновски" | |
Декември 2022 г. | Декември 2022 г. | Партньорство с родителите и взаимодействие със семейството. | 1 | ЦСОП " Св. Теодосий Търновски" | |
Декември 2022 г. | Декември 2022 г. | Логопедичната работа с ученици в помощ на учителите. | 1 | ЦСОП " Св. Теодосий Търновски" | |
Януари 2023 г. | Януари 2023 г. | Развитие на практически умения в часовете от професионалната подготовка сп. „ Работник в производството на кулинарни изделия в ЗХР, проф. „ Работник в | 1 | ЦСОП " Св. Теодосий Търновски" | |
Февруари 2023 г. | Февруари 2023 г. | Китайски ресторант – символ на световно признато кулинарно изкуство | 1 | ЦСОП " Св. Теодосий Търновски" | |
Февруари 2023 г. | Февруари 2023 г. | Интерактивно и педагогическо взаимодействие при преподаване на тема по география. | 1 | ЦСОП " Св. Теодосий Търновски" | |
Март 2023 г. | Март 2023 г. | Карта за оценка. Функционално оценяване на дете със СОП. | 1 | ЦСОП " Св. Теодосий Търновски" | |
Март 2023 г. | Март 2023 г. | Индивидуален учебен план - Общообразователна подготовка; Професионална подготовка, Профилирана подготовка | 1 | ЦСОП " Св. Теодосий Търновски" | |
Март 2023 г. | Март 2023 г. | План за подкрепа. Видове подкрепи за личностно развитие – обща и допълнителна подкрепа. | 1 | ЦСОП " Св. Теодосий Търновски" | |
Април 2023 г. | Април 2023 г. | Индивидуални учебни програми - за учебните предмети от общо подготвителна група и за учебните програми за професионална подготовка. | 1 | ЦСОП " Св. Теодосий Търновски" | |
Май 2023 г. | Май 2023 г. | Отчитане на индивидуалните учебни програми и план за подкрепа. | 1 | ЦСОП " Св. Теодосий Търновски" | |
Май 2023 г. | Май 2023 г. | Арт терапията и творчеството в ученето. | 1 | ЦСОП " Св. Теодосий Търновски" |
Език | Ниво на владеене | ||
---|---|---|---|
![]() |
Английски език | B2 (Самостоятелно ниво на владеене) | |
![]() |
Руски език | B2 (Самостоятелно ниво на владеене) |
Група | Учебно заведение | Учебни години | |
---|---|---|---|
Разновъзрастова група | Център за специална образователна подкрепа - гр. Велико Търново | 2020/2021; 2019/2020; 2018/2019; 2017/2018; 2016/2017; 2015/2016; 2014/2015; 2013/2014; 2012/2013; 2011/2012; 2010/2011; 2009/2010; 2008/2009; 2007/2008; 2006/2007; 2005/2006; 2004/2005; 2003/2004; 2002/2003; 2001/2002 |
Технически умения
|
|
Социални умения Комуникативност, толерантност,емпатия, спосбност за сътрудничество в екип, умения за организиране и разпределяне на функциите и задълженията, произтичащи от естеството на възложената работа, умения за преодоляване на възникнали конфликтни ситуаци. |
|
Организационни умения Координация на дейности, пряко произтичащи от естеството на работа, координация и сътрудничество с колеги и родители, своевременно и коректно водене на задължителната документация свързана с дейността на психолога, участие в различни организационни и методически форми и инициативи, съврзани с дейността на институцията. |
|
Когнитивно-базирани умения Възприемане на детето като ценност
|
|
Артистични умения
|
|
Първоначална професионална подготовка
|
|
Планиране на урок или на педагогическа ситуация
|
|
Организиране и управление на образователния процес
|
|
Оценяване на напредъка на децата/учениците
|
|
Управление на процесите в отделни групи или паралелки
|
|
Kариерно ориентиране и консултиране
|
|
Работа с родители и други заинтересовани страни
|
|
Административна и правна култура
|
|
Работа в екип
|
|
Идентифициране на собствените потребности
|
|
Диагностични и консултативни компетентности Притежавам умения за психологическо консултиране и умения за психолого –педагогическа диагностика. Усвоени са знания и умения за подкрепа на учениците, техните семейства и педагогическите кадри, в контекста на образованието, личностното развитие. Притежавам умения по прилагане на общопсихологически и специфични принципи на психологическо консултиране; за прилагане на методи и процедури за превенция; за диагностика и терапия на интелектуални, емоциоални, психични, социални и поведенчески нарушения. Притежавам компетентности за адаптиране и прилагане на специфични психологични методи и подходи за превенция и консултиране на психични травми и дезадаптивно поведение за оценяване, диагностика, интервенция, консултиране, супервизия и администриране на обслужващи звена; за работа с мултидисциплинарен екип; за организиране на индивидуални и групови терапевтични дейности с клиентите.
|
В своята работа като училищен психолог използвам методики, насочени към изучаване на интересите на учениците, които ги интересуват, характеристиките на ученика или група ученици. Това могат да бъдат техники, насочни към изучаване на нивото на развитие на вниманието, мисленето, паметта, емоционалната сфера, личностните черти и връзките с другите. Също така използвам техники за изучаване отношенията родител– дете, естеството на взаимодействието на учителя и групата.
Получените данни ми позволяват да изградя по–ясна представа за работата си с учениците. Да се коригират нежеланите особености на психическото развитие на ученика със конкретни занятия. Занятията могат да бъдат насочени към развитие на познаветлни процеси / памет, внимание, мислене /, така и към решаване на проблеми в емоционално – волевата сфера, в областта на общуването и проблемите на самочуствието на учениците. Занятията могат да бъдат индивдуални или групови според индивдуалната специфика на ученика.
Използвам интерактивни и специфични за учениците в ЦСОП образователни методи на обучение.
"Някъде в най– вътрешния ъгъл на сърцето на всяко дете има струна, тя звучи по свой начин и за да може сърцето да отговори на думите ми е нужно правилно да се настрои тона на тези струни".
Моята философия на работа като психолог
Споделяне и популяризиране сред колектива на материали,методики и практики,като резултат от обученията през годините Презентация " Усвояване на важини и полезни умения за самостоятелен и независм живот на детето" Презентация " Алтернативни позитивни стратегии при решаване наконфликти и преодоляване на агресията в учебна среда" Презентация "Емоционална ителигентност при учениците" Презенатция " Функции и дейност на психолога в работата си с деца със СОП" |
|
Метод "Монтесори" за деца и ученици със СОП Най- важното за метода Монтесори е, че всяко дете е индивидуално и към него трябва да се подхожда по този начин. Точно по тази причина няма единна програма или метод, по който да се възпитават всички деца. Затова и материалите, които се ползват при метода Монтесори, са разнообразни: практически и сензорни умения, език и математика и други като всичко е съврзано със заобикалящия свят. |
|
Метода TEACCH Метода TEACCH е терапия за формиране на социални умения при деца и ученици от аутистичния спектър. |
|
Валдорф- Щайнер метод |
Период от | Период до | Наименование | Участие като | Организация | Описание | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ноември 2016 г. | Юни 2017 г. | " Твоят час" | психолог | ЦСОП | Участвах в реализацията на проекта " Твоят час" с тема: " Сензорна интеграция, език и слово". В резултат от работата по проекта се отбеляза подобрение в състоянието на сензорните възприятия, подобрения в емоционално -волевата сфера на личността на детето и намаляване нивото на тревожност. |
Период от | Период до | Организация | |
---|---|---|---|
Ноември 2000 г. | До сега | СБУ |
Дата | Тема | Вид | Организация | Описание | |
---|---|---|---|---|---|
12.03.2014 г. | Техники за овладяване и контрол на професионалния стрес | Семинар | РААБЕ България | ||
27.10.2014 г. | Работа с ученици с различна степен на обучаемост | Семинар | РААБЕ България | ||
02.07.2014 г. | Работа с родители | Семинар | РААБЕ България |
Работата ми ме удовлетворява и ми доставя удовоствие. Общуването с децата ме зарежда с позитивни емоции и ме стимулира да продължавам да търся към необятната детска душа и нейното отваряне за развитите.
Оценявам необходимостта и поемам отговорност за собственото си професионално усъвршенстване като ще участвам във форми за повишаване на квалификация с оглед на развитието си и поддържане нивото си на информираност за новите достижения в научната област на своята професия и педагогическите практики: като участия в квалификационни и информационни форуми по теми, свързани с целите на образователната институция или професионалната ми област.