Портфолио

Даниела Дончева Йорданова

Националност: Българско

E-mail: [javascript protected email address]

Телефон: 0887360366

Обща информация

Трудов стаж

Общ стаж:
23 години, 6 месеца и 2 дни
Учителски стаж:
22 години, 6 месеца и 2 дни

Актуална длъжност

Заемана длъжност в момента:
Психолог
Тип на институцията:
ЦСОП
Име на институцията:
Център за специална образователна подкрепа " Св. Теодосий Търновски"

История на длъжностите

Период от Период до Име на институцията Длъжност
Ноември 2000 г. Ноември 2002 г. ПУИ "Васил Левски" Психолог
Ноември 2002 г. До сега ЦСОП Психолог

Любим цитат

" Психологът е ум и сърце.Той никога не съди. Той вниква, обича и разбира. Не се интересува от самата постъпка, освен за да я поправи, ако е лоша, и търси дълбоките й подбуди. След като е отстранил подбудите, постъпката се променя от само себе си и п

Образование и квалификация

Образование и специалности

Период от Период до Тип на образованието Обучителна институция Специалност
Октомври 1995 г. Юни 2000 г. Висше - магистър Великотърновски университет ''Св. Св. Кирил и Методий'' Социална педагогика, Диплома № 011328, Рег. № 32681
Октомври 2000 г. Юни 2002 г. Висше - магистър Великотърновски университет ''Св. Св. Кирил и Методий'' Психология, Диплома № 040174, Рег. № 37980

Специалности

Професионална квалификация (специалност):
Социална педагогика и Психология
Професионална квалификация "учител":
НЕ

Професионални квалификации

Период от Период до Наименование Специалност ПКС Брой академични часове Обучителна институция
Юли 2019 г. Октомври 2019 г. Свидетелство Психология, Рег. № 31621 5-та степен Софийски университет "Св. Климент Охридски" , София
Ноември 2016 г. Юни 2016 г. Психолог консултант Психолог консултант 1-ва степен Великотърновски университет "Св. св. Кирил и Методий"
Март 2022 г. Октомври 2022 г. Свидетелство Психология, Рег. № 153069 4-та степен Бургаски свободен университет

Квалификационни кредити

Година и месец Продължителност Получени кредити Обучителна институция Тема
Юни 2021 г. 16 часа 1 кредит РААБЕ Бъгария ЕООД, гр. София Внедряване и използване на съвременни ИКТ средства в образователния процес. Формиране на дигитална компетентност.
Юни 2020 г. 16 часа 1 кредит Великотърновски университет ''Св. Св. Кирил и Методий'' Ефективно взаимодействие между образователната институция и семейството
Юни 2019 г. 16 часа 1 кредит ЦЕНТЪР ЗА ОБУЧЕНИЕ " АКАДЕМИЯ" към Анкор А Дженте ЕООД – София Учението на Берт Хелингер за семейната система. Системен подход при взаимодействието между учители, родители и деца / ученици
Март 2019 г. 16 часа 1 кредит СИНДИКАТ НА БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ, гр. София Приобщаващо образование
Май 2018 г. 16 часа 1 кредит ЦЕНТЪР ЗА ОБРАЗОВАТЕЛНИ ИНИЦИАТИВИ, гр. София Първа долекарска помощ – Основен курс
Декември 2018 г. 16 часа 1 кредит Сдружение "Алтернатива за теб", гр. Велико Търново Превенция на агресията в образователната среда
Декември 2016 г. 16 часа 1 кредит Великотърновски университет ''Св. Св. Кирил и Методий'' Обучение и възпитание по метода Монтесори
Декември 2021 г. 8 часа 1 кредит РААБЕ България ЕООД Компетентностният подход в обучението
Март 2022 г. 16 часа 1 кредит Бургаски свободен университет "Развиване на умения у децата / учениците за самооценка, самокритичност, самоусъвршенстване"
Октомври 2022 г. 16 часа 1 кредит Национален институт за образование и приобщаващи политики " Визуална подкрепа на приобщаващото образование "
Ноември 2022 г. 48 часа 3 кредита МАЙНДХЪБ БГ ЕООД Обучение на педагогически специалисти в системата на предучилищното и училищното образование за развитие на умения за работа в ел. среда, придобиване и усъвършенстване на умения за работа в среди за програмиране за подобрение при преподаване на дигитални
Март 2023 г. 16 часа 1 кредит Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование - Велико Търново Обучение за личностно развитие на деца и ученици със специални образователни потребности

Вътрешни квалификации

Период от Период до Наименование Брой академични часове Обучителна институция
Януари 2021 г. Януари 2021 г. Европейски ден на здравословното хранене 1 ЦСОП, Велико Търново
Април 2021 г. Април 2021 г. Пътят на книгата до нас 1 ЦСОП, Велико Търново
Май 2021 г. Май 2021 г. Месенето на хляб като терапия 1 ЦСОП, Велико Търново
Май 2021 г. Май 2021 г. Смятаме и пишем в първи клас 1 ЦСОП, Велико Търново
Януари 2020 г. Януари 2020 г. Индивидуални и колективни средства за защита 2 ЦСОП, Велико Търново
Януари 2020 г. Януари 2020 г. Методи на специалната педагогика 1 ЦСОП, Велико Търново
Януари 2020 г. Януари 2020 г. Обучение на деца и ученици с девиантно поведение 2 ЦСОП, Велико Търново
Май 2020 г. Юни 2020 г. Забавна математика 1 ЦСОП, Велико Търново
Юни 2020 г. Юни 2020 г. Интегрирано и индивидуално обучение 2 ЦСОП, Велико Търново
Септември 2020 г. Септември 2020 г. Основни правила за правопис в съвременния български език ЦСОП, Велико Търново
Октомври 2020 г. Октомври 2020 г. Основни пунктуационни правила в съвременния български език 1 ЦСОП, Велико Търново
Октомври 2020 г. Октомври 2020 г. Обследване на гнозис,праксис и реч и значението им в логопедичната практика 2 ЦСОП, Велико Търново
Октомври 2020 г. Октомври 2020 г. Емоционална интелигентност на учениците 2 ЦСОП, Велико Търново
Ноември 2020 г. Ноември 2020 г. Създаване на подкрепяща среда 2 ЦСОП, Велико Търново
Декември 2020 г. Декември 2020 г. Синдром на Down-възможност за интеграция и насоки към родителите 2 ЦСОП, Велико Търново
Януари 2019 г. Януари 2019 г. Да разберем и работим с деца и ученици със затруднения в сензорната обработка и интеграция 2 ЦСОП, Велико Търново
Януари 2019 г. Януари 2019 г. Работа с деца от аутистичния спектър 2 ЦСОП, Велико Търново
Февруари 2019 г. Януари 2019 г. Решаване на проблеми 2 ЦСОП, Велико Търново
Март 2019 г. Март 2019 г. Поведение на учители и ученици по време на бедствия и аварии 2 ЦСОП, Велико Търново
Май 2019 г. Май 2019 г. Поведение на учители и ученици по време на бедствия и аварии 2 ЦСОП, Велико Търново
Юни 2019 г. Юни 2019 г. Помощни средства и технологии за обучение на деца и ученици със СОП. Структуриране на пространството 2 ЦСОП, Велико Търново
Октомври 2019 г. Октомври 2019 г. Овладяване на емоции и предотвратяване на конфликти 2 ЦСОП, Велико Търново
Октомври 2019 г. Октомври 2019 г. Работа с деца с ДЦП 2 ЦСОП, Велико Търново
Септември 2019 г. Септември 2019 г. Запознаване с изискванията на Наредба №15/2019.г.за статута и професионалното развитие на учителите,директорите и др. педагогически специалисти 1 ЦСОП, Велико Търново
Ноември 2019 г. Ноември 2019 г. Категории лица със СОП 2 ЦСОП, Велико Търново
Ноември 2019 г. Ноември 2019 г. Диагностика на деца със СОП 2 ЦСОП, Велико Търново
Декември 2019 г. Декември 2019 г. Организация на кетърингово събитие 1 ЦСОП, Велико Търново
Февруари 2018 г. Февруари 2018 г. Презентиране на спортни игри в часовете по физическа култура и спорт 2 ЦСОП, Велико Търново
Март 2018 г. Март 2018 г. Презентиране на ястия в часовете по практика в професионална паралелка 2 ЦСОП, Велико Търново
Април 2018 г. Април 2018 г. Презентиране на ястия в часовете по практика в професионална паралелка 2 ЦСОП, Велико Търново
Ноември 2018 г. Ноември 2018 г. Попълване и водене на училищната документация 1 ЦСОП, Велико Търново
Ноември 2018 г. Ноември 2018 г. Попълване и водене на училищната документация-2 част 1 ЦСОП, Велико Търново
Септември 2017 г. Септември 2017 г. Оказване на педагогическа помощ на нови колеги,водещи за пръв път учебни предмети-въвеждаща квалификация 2 ЦСОП, Велико Търново
Декември 2018 г. Декември 2018 г. Екипно взаимодействие 2 ЦСОП, Велико Търново
Септември 2017 г. Септември 2017 г. Оказване на педагогическа помощ на нови колеги,водещи за пръв път учебни предмети-въвеждаща квалификация 2 ЦСОП, Велико Търново
Октомври 2017 г. Октомври 2017 г. Споделяне и популяризиране сред колектива на материали,методики и практики,като резултат от обученията през годините 2 ЦСОП, Велико Търново
Октомври 2017 г. Октомври 2017 г. Споделяне и популяризиране сред колектива на материали,методики и практики,като резултат от обученията през годините 1 ЦСОП, Велико Търново
Ноември 2017 г. Ноември 2017 г. Споделяне и популяризиране сред колектива на материали,методики и практики,като резултат от обученията през годините 2 ЦСОП, Велико Търново
Ноември 2017 г. Ноември 2017 г. Споделяне и популяризиране сред колектива на материали,методики и практики,като резултат от обученията през годините 1 ЦСОП, Велико Търново
Октомври 2022 г. Октомври 2022 г. Изготвяне на индивидуален учебен план и индивидуална учебна програма. Споделяне на добри практики 2 ЦСОП " Св. Теодосий Търновски"
Октомври 2022 г. Октомври 2022 г. Хиперактивност и дефицит на вниманието при деца със СОП 1 ЦСОП " Св. Теодосий Търновски"
Октомври 2022 г. Октомври 2022 г. Обучителни игри в час по математика. 1 ЦСОП " Св. Теодосий Търновски"
Ноември 2022 г. Ноември 2022 г. Ролята на учителя за формиране на позитивен климат в паралелката 1 ЦСОП " Св. Теодосий Търновски"
Ноември 2022 г. Ноември 2022 г. Добри практики за представяне на планините в България. 1 ЦСОП " Св. Теодосий Търновски"
Декември 2022 г. Декември 2022 г. Партньорство с родителите и взаимодействие със семейството. 1 ЦСОП " Св. Теодосий Търновски"
Декември 2022 г. Декември 2022 г. Логопедичната работа с ученици в помощ на учителите. 1 ЦСОП " Св. Теодосий Търновски"
Януари 2023 г. Януари 2023 г. Развитие на практически умения в часовете от професионалната подготовка сп. „ Работник в производството на кулинарни изделия в ЗХР, проф. „ Работник в 1 ЦСОП " Св. Теодосий Търновски"
Февруари 2023 г. Февруари 2023 г. Китайски ресторант – символ на световно признато кулинарно изкуство 1 ЦСОП " Св. Теодосий Търновски"
Февруари 2023 г. Февруари 2023 г. Интерактивно и педагогическо взаимодействие при преподаване на тема по география. 1 ЦСОП " Св. Теодосий Търновски"
Март 2023 г. Март 2023 г. Карта за оценка. Функционално оценяване на дете със СОП. 1 ЦСОП " Св. Теодосий Търновски"
Март 2023 г. Март 2023 г. Индивидуален учебен план - Общообразователна подготовка; Професионална подготовка, Профилирана подготовка 1 ЦСОП " Св. Теодосий Търновски"
Март 2023 г. Март 2023 г. План за подкрепа. Видове подкрепи за личностно развитие – обща и допълнителна подкрепа. 1 ЦСОП " Св. Теодосий Търновски"
Април 2023 г. Април 2023 г. Индивидуални учебни програми - за учебните предмети от общо подготвителна група и за учебните програми за професионална подготовка. 1 ЦСОП " Св. Теодосий Търновски"
Май 2023 г. Май 2023 г. Отчитане на индивидуалните учебни програми и план за подкрепа. 1 ЦСОП " Св. Теодосий Търновски"
Май 2023 г. Май 2023 г. Арт терапията и творчеството в ученето. 1 ЦСОП " Св. Теодосий Търновски"

Други квалификации

Период от Период до Тип на квалификацията Наименование Обучителна институция
Юли 2021 г. Юли 2021 г. Обучителен курс Споделяне на опит от практиката при работа с деца с ДЦП – скритите възможности“ Карин дом
Юни 2015 г. Юни 2015 г. Удостоверение Характеристики на аутизма. Диагностика. Терапевтини методи и подходи в детската възраст Медицински университет – Варна
Октомври 2015 г. Октомври 2015 г. Семинар Сензорна терапия: практически подходи за работа пи деца със сензорни дефицити и работа в сензорна зала С – ИВВЕНА
Ноември 2015 г. Ноември 2015 г. Обучителен курс Въведение в дислексията Фондация " Стела Богомилова"
Март 2014 г. Март 2014 г. Семинар Техники за овладяване и контрол на професионалния стрес РААБЕ България
Април 2014 г. Април 2014 г. Удостоверение Поставяне на теория и практика при метода TEACCH Treatment and Education of Autistic and Related Communication Handicapped Children МБАЛ " Токуда Болница София"
Юни 2014 г. Юни 2014 г. Обучителен курс Учене в толерантност Център за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства
Юли 2014 г. Юли 2014 г. Квалификационен курс Обучение на педагогически специалисти за превенция на училищното насилие, агресията и други негативни прояви Национален институт за обучение и квалификация в системата на образованието
Юли 2014 г. Юли 2014 г. Семинар Работа с родители РААБЕ Бъгария ЕООД, гр. София
Октомври 2014 г. Октомври 2014 г. Семинар Работа с ученици с различна степен на обучаемост РААБЕ Бъгария ЕООД, гр. София
Ноември 2010 г. Ноември 2010 г. Удостоверение Обучителен курс за работа с теста на Векслер за ителигентност при деца от 6 до 16 год. ( HAWIK – R 1983) българска стандартизация НАИОНАЛЕН ЦЕНТЪР ПО ОПАЗВАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНОТО ЗДРАВЕ
Март 2006 г. Март 2006 г. Удостоверение Базови и специфични компютърни умения на учители по ТТ нАЦИОНАЛЕН ПЕДАГОГИЧЕСКИ ЦЕНТЪР
Ноември 2005 г. Ноември 2005 г. Удостоверение Специални образователни потребности Великотърновски университет ''Св. Св. Кирил и Методий''
Август 2001 г. Септември 2001 г. Удостоверение Персонални компютри и работа с приложни програми Технически университет – Варна

Чужди езици

Език Ниво на владеене
Английски език B2 (Самостоятелно ниво на владеене)
Руски език B2 (Самостоятелно ниво на владеене)

Практическо приложение


Групи

Група Учебно заведение Учебни години
Разновъзрастова група Център за специална образователна подкрепа - гр. Велико Търново 2020/2021; 2019/2020; 2018/2019; 2017/2018; 2016/2017; 2015/2016; 2014/2015; 2013/2014; 2012/2013; 2011/2012; 2010/2011; 2009/2010; 2008/2009; 2007/2008; 2006/2007; 2005/2006; 2004/2005; 2003/2004; 2002/2003; 2001/2002

Умения и компетентности

Технически умения
  • Работа с Microsoft Office и други интернет приложения и платформи.
  • Работа с офис техника
  • Работа с мултимедия
  • Работа с аудио визуална техника
Социални умения

Комуникативност, толерантност,емпатия, спосбност за сътрудничество в екип, умения за организиране и разпределяне на функциите и задълженията, произтичащи от естеството на възложената работа, умения за преодоляване на възникнали  конфликтни ситуаци.

Организационни умения

Координация на дейности, пряко произтичащи от естеството на работа, координация и сътрудничество с колеги и родители, своевременно и коректно водене на задължителната документация свързана с дейността на психолога, участие в различни организационни и методически форми и инициативи, съврзани с дейността на институцията.

Когнитивно-базирани умения

     Възприемане на детето като ценност

  • Откриване на детската индивдуалност в груповата общност.
  • Психологическо въздействие чрез разнообразни форми.
  • Организиране на среда, стимулиращо детската активност и развитие.
  • Изграждане на социални умения за общуване и адаптация.
  • Диагностициране на детското развитие.
Артистични умения
  • Умения в театрялната изкуство
  • Умения в изобретяването на сувенири
Първоначална професионална подготовка
  1. Притежавам теоритични знания в областта на педагогиката и психологията, свързани с най–новите постижения в тези области.
  2. Познавам когнитивното, емоционалното и физическото развитие на отделните възрастови групи, деца и ученици и се ориентирам в работата си в зависимост от тяхната индивидуална потребност.
  3. Познавам и прилагам методи за работа в мултикултурна среда, за подкрепа и мотивиране на деца и ученици със специани образователни потребности, с хронични заболявания, с обучителни трудности или в риск.
  4. Познавам възможностите на комуникационните технологии и механизмите за интегрирането и приложението им в работата ми.
Планиране на урок или на педагогическа ситуация
  1. Познавам държавните образователни стандарти ( учебен план, план за подкрепа, индивдуална учебна програма) за работата с деца/ ученици в ЦСОП.
  2. Познавам специфичните потребности на всяко дете или ученик и умея да планирам дейности за индивидуална и групова работа.
  3.  Познавам и планирам използването на иновативни митоди за преподаване и оценяване на резултатие на учениците, модели на позитивно възпитание и конструктивни подходи за осъществяване на обучение, основаващи се на сътрудничество за постигане на по–добри резултати.
Организиране и управление на образователния процес

 

  1. Познавам възможностите и умея да подбирам и прилагам ефективни,иновативни методи и използава подходящи средства и материали за реализиране на психологическа подкрепа и възпитателна дейност.
  2. Осигурявам на децата и учениците възможност да прилагат придобитите знания, да развиват мисленето и мотивация за самостоятелна дейност 
  3. Умея да прилагам информационните и комуникационните технологии в работата си.
  4. Съдействам за възпитанието и максималното развитие и изява на личностния потенциал на всяко дете/ученик, съобразно индивидуалните му способности и интереси. 
  5. Осигурявам позитивна психологическа среда, насочена към индивидуалните потребности на децата/ учениците, като оказвам подкрепа, насочена към подобряване на резултатите им. 
Оценяване на напредъка на децата/учениците
  1. Познавам държавните образователни стандарти за оценяване и прилагам ефективен инструментариум за диагностика на постигнатите резултати на децата / учениците, за определяне на достигнатото равнище на усвояване на знаниня и формиране на умения от всяко дете или ученик.
  2. Притежавам умения и осигурявам обективна и навременна  информация за индивдуалното развитие и за постигнатите резултати от детето/ученика, информирам родителите за тях. Извършва се консултиране и коригиране, като се използва конструктивно обратната връзка за подобряване на моята работа.
  3. Изграждам умения у децата/ учениците за самооценка и самоусъвършенстване
Управление на процесите в отделни групи или паралелки
  1. Притежавам умения да организирам, координирам дейностите по време на работата ми с деца/ученици, като подържам необходимата дисциплина и работна атмосфера в групата.
  2. Познавам и прилагам техники за превенция и справяне в конфликтна ситуация, подбирам методи и подходи, ориентиране към формиране на съпричастност, солидарност, съобразяване с личностните и ценностните различия между хората като основа за взаимно разбирателство.
  3. Познавам причините и факторите за агресивно, асоциално и антисоциално поведение и прилагам начините за противодействие и реагиране при всяка специфична ситуация.
  4. Формирам положително отношение за опазване на материално – техническата база и възпитавам децата и учениците в отговорност.
  5. Притежавам умения за организатор и ръководител в група и подкрепям разработването на правила за вътрешен ред и насърчавам спазването им.
Kариерно ориентиране и консултиране
  1. Имам положително отношения към личностното си развитие и професионално усъвършенстване и оценявам собственото си професионално развитие , преценявам необходимостта от повишаване на квалификацията, като чрез обучение в различни квалификационни форми целенасочено надграждам академичната си подготовка.
Работа с родители и други заинтересовани страни
  1. Имам умения за работа с родители и други заинтересовани страни.
  2. Умея да преобщавам родителите за постигането на образователните цели с оглед увеличаване на възможностите за положително въздействие върху децата и учениците за утвърждаване авторитета на институцията. 
  3. Предоставям на родителите навременна, вярна и конструктивна информация за резултатите на децата/учениците по отношение на успеваемост и напредък, области на подобрение , участие в дейности, като зачитам достойнството на всяко дете/ученик.
  4. Комуникацията с родителите и другите заинтерисовани страни се осъществява на български език. 
Административна и правна култура
  1. Познавам, разбирам и прилагам нормативната уредба за системата на предучилищното и училищно образование, държавните оразователни стандарти, необходимо за професионалното изпълнение на задълженията  и отговорности.
  2. Познавам и прилагам ДОС за информацията и документите на институцията, реда и сроковете за приемане, създаване, водене, отчитане и унищожаването и. 
  3. Познавам и спазвам законно установените норми, които имат отношение към професионалните права, задължения и трудовото му правоотношение.
  4. Познавам и прилагам етичния кодекс за работа с деца и етичния кодекс на образователната общност , познавам правата на човека и детето,  спазвам професионалната етика, както и изискванията за конфиденционалонст по отношение на ученици.
Работа в екип

 

  1. Създавам и поддържам ефективни и конструктивни професионални взаимоотношения с колегите и подкрепям ръководния екип на институцията , като участвам активно в работата  на педагогическия съвет, комисии и др.
Идентифициране на собствените потребности
  1. Имам положително отношение към личностното си развитие и  професионало усъвршенстване и активно участвам в квалификационни  и информационни форуми.
  2. Умея да оценявам собственото си професинално развитие, преценявам необходимостта от повишаване на квалификацията, като чрез обучение  в различни квалификационни форуми целенасочено надграждам академичната  си подготовка.
  3. Проявявам положително отношение към вътрешноинституционална квалификация, като участвам в планираните форми и в дейности по проекти и програми.
Диагностични и консултативни компетентности

Притежавам умения за психологическо консултиране и умения за психолого –педагогическа диагностика. Усвоени са знания и умения за подкрепа на учениците, техните семейства и педагогическите кадри, в контекста на образованието, личностното развитие.

Притежавам умения по прилагане на общопсихологически и специфични принципи на психологическо консултиране; за прилагане на методи и процедури за превенция; за диагностика и терапия на интелектуални, емоциоални, психични, социални и поведенчески нарушения.

Притежавам компетентности за адаптиране и прилагане на специфични психологични методи и подходи за превенция и консултиране на психични травми и дезадаптивно поведение за оценяване, диагностика, интервенция, консултиране, супервизия и администриране на обслужващи звена; за работа с мултидисциплинарен екип; за организиране на индивидуални и групови терапевтични дейности с клиентите.

 


Методи на преподаване

В своята работа като училищен психолог използвам  методики, насочени към изучаване на интересите на учениците, които ги интересуват, характеристиките на ученика или група ученици. Това могат да бъдат техники, насочни към изучаване на нивото на развитие на вниманието, мисленето, паметта, емоционалната сфера, личностните черти и връзките с другите. Също така използвам техники за изучаване отношенията родител– дете, естеството на взаимодействието на учителя и групата. 

Получените данни ми позволяват да изградя по–ясна представа за работата си с учениците. Да се коригират нежеланите особености на психическото развитие на ученика със конкретни занятия. Занятията могат да бъдат насочени към развитие на познаветлни процеси / памет, внимание, мислене /, така и към решаване на проблеми в емоционално – волевата сфера, в областта на общуването и проблемите на самочуствието на учениците. Занятията могат да бъдат индивдуални или групови според индивдуалната специфика на ученика.  

Използвам интерактивни и специфични за учениците в ЦСОП образователни методи на обучение.


Философия на преподаване

"Някъде в най– вътрешния ъгъл на сърцето на всяко дете има струна, тя звучи по свой начин и за да може сърцето да отговори на думите ми е нужно правилно да се настрои тона на тези струни".

Моята философия на работа като психолог

  1. Създаване атмосфера на доверие, обич и уважения.
  2. Фокусиране върху индивидуалните потребности на ученика.
  3. Откриване на силните страни на ученика и тяхното надграждане.
  4. Стимулиране на учениците да се развиват и изграждат социално поведение.

Добри практики

Споделяне и популяризиране сред колектива на материали,методики и практики,като резултат от обученията през годините

Презентация " Усвояване на важини и полезни умения за самостоятелен и независм живот на детето"

Презентация " Алтернативни позитивни стратегии при решаване наконфликти и преодоляване на агресията в учебна среда"

Презентация "Емоционална ителигентност при учениците" 

Презенатция " Функции и дейност на психолога в работата си с деца със СОП"

Метод "Монтесори" за деца и ученици със СОП

Най- важното за метода Монтесори е, че всяко дете е индивидуално и към него трябва да се подхожда по този начин. Точно по тази причина няма единна програма или метод, по който да се възпитават всички деца. Затова и материалите, които се ползват при метода Монтесори, са разнообразни: практически и сензорни умения, език и математика и други като всичко е съврзано със заобикалящия свят. 

Метода TEACCH

Метода TEACCH е терапия за формиране на социални умения при деца и ученици от аутистичния спектър.

Валдорф- Щайнер метод

Участие и членство


Участие в проекти

Период от Период до Наименование Участие като Организация Описание
Ноември 2016 г. Юни 2017 г. " Твоят час" психолог ЦСОП

Участвах в реализацията на проекта " Твоят час" с тема: " Сензорна интеграция, език и слово". 

В резултат от работата по проекта се отбеляза подобрение в състоянието на сензорните възприятия, подобрения в емоционално -волевата сфера на личността на детето и намаляване нивото на тревожност. 


Мероприятия и събития

Наименование Дата Описание
Васил Левски - постер, XI клас
По традиция дни преди празника на славянската писменост и култура децата със своите учители плетат венци, с които украсиха входа на ЦСОП и портретите
Цветни градинки
Баба Марта
Отбелязване на Трети март - изработване на книжка

Запознаване с националните символи на  България.

"Не на агресията в училище", " Нека бъдем активни, не агресивни", " Училище без страх! Бъди приятел! Подай ръка!"

Всички деца разбраха за историята на този ден, бяха изписани специални правила за приятелство, пяхме , танцувахме, спортувахме. Изработи се лапбук с послания , направи се речник на добрите думи.

Отбелязване деня на толерантността

Научихме се да казваме - Извинявай и Благодаря и да не се подиграме на различните от нас ,защото всеки има право да бъде себе си.

Ден на християнското семейство
"Не насилието над деца"
Ден на народните будители

Изработване на лапбук и провеждане на беседа в която децата разбраха - Какво представлява празникът Ден на народните будители, кои са народните будители и защо трябва да ги помним и уважаваме.

Какви опасности крие интерент?

Разговор на тема: "Рисковете, кои крие интерент и как да се  прадпазим". 


Членство в организации

Период от Период до Организация
Ноември 2000 г. До сега СБУ

Форуми и семинари

Дата Тема Вид Организация Описание
12.03.2014 г. Техники за овладяване и контрол на професионалния стрес Семинар РААБЕ България
27.10.2014 г. Работа с ученици с различна степен на обучаемост Семинар РААБЕ България
02.07.2014 г. Работа с родители Семинар РААБЕ България

Самооценка

Самонаблюдение

Работата ми ме удовлетворява и ми доставя удовоствие. Общуването с децата ме зарежда с позитивни емоции и ме стимулира да продължавам да търся към необятната детска душа и нейното отваряне за развитите.


Бъдещи планове

Оценявам необходимостта и поемам отговорност за собственото си професионално усъвршенстване като ще участвам във форми за повишаване на квалификация с оглед на развитието си и поддържане нивото си на информираност за новите достижения в научната област на своята професия и  педагогическите практики: като участия в квалификационни и информационни форуми по теми, свързани с целите на образователната институция или професионалната ми област.

Галерия