- Професионални задължения по длъжностната характеристика
- Участие в дейността на ПС
- Работа с документация
- Трудова дисциплина
- Професионално развитие
- Приобщаване на родители
Националност: България
E-mail: [javascript protected email address]
Период от | Период до | Име на институцията | Длъжност | |
---|---|---|---|---|
Септември 2008 г. | Септември 2010 г. | VI СОУ "Иван Вазов", Благоевград | Учител | |
Декември 2010 г. | Ноември 2021 г. | Осмо СУ "Арсени Костенцев ", Благоевград | Старши учител | |
Септември 2022 г. | До сега | Девето основно училище "Пейо Крачолов Яворов" | Старши учител в група за ЦОУД-1 |
Социални умения Дейността на учителя е свързана с осъществяване на социални връзки, взаимоотношения и взаимодействия с:
|
|
Организационни умения Организационни умения
|
|
Технически умения РАБОТА С КОМПЮТРИ , МАШИНИ И ДР. MS Windows XP, MS Word, MS Excel, MS Power Point; - работа с Internet; - работа с офис техника. |
|
Когнитивно-базирани умения Осигуряванe на среда, стимулираща детската активност и развитие. Откриване на детската индивидуалност в груповата общност.Педагогическо взаимодействие, чрез разнообразни форми. |
Организиран отдих
По време на отдиха моите ученици имат възможност да се разтоварят от учебната дейност. През този период от време децата общуват свободно. Детското поведение включва поредица от различни форми на общуване: избор на партньор, пораждане на симпатии и антипатии, групиране и създаване на взаимоотношения. Всичко това способства за формиране на социалната зрялост на ученика. Много често обаче, в хода на общуването, децата проявяват агресия, затормозяване или възбудимост. Почти всяка детска игра завършва с конфликт, неодобрение или несъгласие, съпроводена с бурна, често невъздържана емоционалност. В този момент, аз като учител, се намесвам с цел да овладея напрежението между участниците в конфликта. В такива ситуации се старая да предложа различни механизми, за да разреша недоразуменията между учениците.
Самоподготовка
Самоподготовката е продължение на урочната дейност. В тези часове осъществявам затвърдяване на знания, умения и отношения с активното участие на учениците. Водеща е самостоятелната дейност, чрез която се създават условия за устойчивост на знанията, както и за преноса на тези знания в реални житейски ситуации. Основната цел, която си поставям в началото на учебната година е да формирам умения за самоконтрол и за самооценка. Съобразно с тази цел подготвям и реализирам комплекс от разнообразни методи и форми, с които акцентирам на нуждата от самостоятелност при писане на домашната работа. В дискусия с учениците разглеждам значението на понятията ,, самоконтрол и самооценка ”. Под мое ръководство, децата стигат до извода, че това са дейности, при които човек самостоятелно предвижда,планира, проверява своите действия, открива грешките си и се старае да ги поправи. Така прави изводи за себе си, тоест той се и самооценява.
Занимания по интереси
Заниманията по интереси включват разнообразен набор от достъпни и забавни дейности. Играта е една от основните, които при мен има разтоварващ ефект, но едновременно с това я използвам и като средство за овладяване на основни знания, умения и навици, съобразени с държавните образователни изисквания. Предлагам на децата разнообразие от образователни игри, занимателни игри, изкуства: словесно, изпълнителско и изобразително, музика, наука и спорт. Учениците се включват в тези дейности с огромно желание. Заниманията по интереси дават възможност за повишаване на ефективността на вътрешно колективните, личностни отношения и създават условия за обмяна на знания, опит и ценности.
Преподаването е призвание, мисия, голяма отговорност. Добрият учител е онзи, който умее да преподава качествено и образно, на достъпен разбираем език, да усъвършенства постоянно знанията и опита си, да умее да приема съвети, да приема критика. Моята философия за образованието поставя в центъра ученика. Убеждението ми е, че е необходимо индивидуалните различия да се разпознават, уважават и дори поощряват. Аз смятам, че всички ученици имат силни страни и целта на образованието е да ги идентифицира и надгражда. Отчитам ролята на семейството и съм убедена, че трябва заедно да работим върху развиването на индивидуалните потребности на ученика. Всеки учител трябва да се чувства част от екипа на училището и да носи отговорност не само за своя предмет, за своя клас, но и за училището като цяло. А това помага на учителите да се справят с работата, с новите предизвикателства, пред които са изправени.
Бъдещи планове: