Националност: БЪЛГАРИЯ
E-mail: [javascript protected email address]
Период от | Период до | Име на институцията | Длъжност | |
---|---|---|---|---|
Октомври 2009 г. | Октомври 2021 г. | РЕГИОНАЛЕН ЦЕНТЪР ЗА ПОДКРЕПА НА ПРОЦЕСА НА ПРИОБЩАВАЩОТО ОБРАЗОВАНИЕ - ДОБРИЧ | ПСИХОЛОГ | |
Септември 2002 г. | Октомври 2009 г. | ОУ "П.ВОЛОВ"- ГР.ДОБРИЧ | ПЕДАГОГИЧЕСКИ СЪВЕТНИК | |
Септември 2000 г. | Септември 2002 г. | ОБЛАСТЕН УПРАВИТЕЛ - ДОБРИЧ | ЕКСПЕРТ |
Период от | Период до | Тип на образованието | Обучителна институция | Специалност | |
---|---|---|---|---|---|
Октомври 2001 г. | Юни 2004 г. | Висше - магистър | ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ.СВ.КИРИЛ И МЕТОДИЙ" | ПСИХОЛОГИЯ | |
Октомври 1986 г. | Юни 1992 г. | Висше - магистър | ВИСШ ПЕДАГОГИЧЕСКИ ИНСТИТУТ - ШУМЕН | РУСКА ФИЛОЛОГИЯ |
Период от | Период до | Наименование | Специалност | ПКС | Брой академични часове | Обучителна институция | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Септември 2017 г. | Ноември 2017 г. | СВИДЕТЕЛСТВО ЗА ПРОФЕСИОНАЛНО-КВАЛИФИКАЦИОННА СТЕПЕН | ПСИХОЛОГИЯ | 4-та степен | ТРАКИЙСКИ УНИВЕРСИТЕТ - СТАРА ЗАГОРА, ДИПКУ | ||
Октомври 2004 г. | Ноември 2004 г. | СВИДЕТЕЛСТВО ЗА ПРОФЕСИОНАЛНО-КВАЛИФИКАЦИОННА СТЕПЕН | ПЕДАГОГИЧЕСКИ СЪВЕТНИК | 5-та степен | ШУМЕНСКИ УНИВЕРСИТЕТ "ЕП.КОНСТАНТИН ПРЕСЛАВСКИ", ДПКУ - ВАРНА |
Период от | Период до | Наименование | Брой академични часове | Обучителна институция | |
---|---|---|---|---|---|
Май 2023 г. | Май 2023 г. | Приказки. Терапия с приказки. | 4 | РЦПППО - ДОБРИЧ | |
Март 2023 г. | Март 2023 г. | Специалните деца в детската градина | 4 | РЦПППО - ДОБРИЧ | |
Март 2023 г. | Март 2023 г. | Основни подходи в арт терапията | 4 | РЦПППО - ГРАД ДОБРИЧ | |
Октомври 2022 г. | Октомври 2022 г. | Работа с електронен дневник | 4 | РЦПППО - ГРАД ДОБРИЧ | |
Октомври 2021 г. | Октомври 2021 г. | Педагогическа ситуация по Математика, трета възрастова група - Броене и изброяване | 4 | РЦПППО - ГРАД ДОБРИЧ | |
Септември 2021 г. | Септември 2021 г. | Логопедично помагало за детския учител | 4 | РЦПППО - ГРАД ДОБРИЧ | |
Юни 2021 г. | Юни 2021 г. | Игри и занимания с пъстри материали в трета възрастова група | 4 | РЦПППО - ГРАД ДОБРИЧ | |
Май 2021 г. | Май 2021 г. | Педагогическа ситуация по Околен свят, втора възрастова група - Лична хигиена | 4 | РЦПППО - ГРАД ДОБРИЧ |
Група | Учебно заведение | Учебни години | |
---|---|---|---|
Разновъзрастова група | ДГ"Бодра смяна"№8, ДГ"Слънчице"№10,, ДГ"Радост"№20, ДГ"Славейче"№27 | 2022/2023 | |
Разновъзрастова група | ДГ"Бодра смяна"№8, ДГ"Слънчице"№10,, ДГ"Радост"№20, ДГ"Славейче"№27 | 2021/2022 | |
Разновъзрастова група | ДГ"Бодра смяна"№8, ДГ"Слънчице"№10, ДГ"Първи юни"№17, ДГ"Радост"№20, ДГ"Звездица"№23, ДГ"Славейче"№27 | 2020/2021 |
Социални умения Отстояване и защитаване на интересите на децата/учениците. Разбиране и съпреживяване на гледните точки на останалите. Умение за анализ на конкретната ситуация. Способност за разбиране на собствените грешки. Отлични комуникативни умения, за общуване и диалогичност, както и в писмената реч. Умения за аргументиране и изразяване на становища. |
|
Организационни умения Управление на проекти и участие като експерт в проекти. Презентационни умения. Умения за координиране на дейности, свързани с обучения и повишаване на компетентността на педагогическия персонал. |
|
Технически умения MS Windows, MS Word, MS Excel, MS PowerPoint, умения за работа с различни Internet приложения |
|
Когнитивно-базирани умения Умения за организиране на среда, стимулираща детското развитие. Съхраняване и грижа за индивидуалността на всяко дете/ученик, за изграждане на ценностни ориентации, за уважение и зачитане на индивидуалността и уникалността на отделната личност. Притежава конструктивно отношение към цялостната организация на дейностите, към използване на ресурсите. |
|
Диагностични и консултативни компетентности Планира, организира и ръководи процеса на диагностициране на заявен случай. Проучва и разпознава психичното развитие и здраве на децата/учениците, идентифицира потребностите им и работи в подкрепа на тяхното развитие и напредък. Способности за вземане на решения в контекста на приобщаващото образование. Прилага съвременни стротегии, методи и форми на психологическа подкрепа, както и иновативни такива. Консултира педагогически специалисти и родители, относно тяхната роля в развитието на децата/учениците. Знания за идентифициране на потребностите от подкрепа при деца/ученици със специални образователни потребности. Създава среда за приемане и подпомагане , преодоляване на бариерите при общуването и стреса. |
|
Работа в екип Притежава необходимите знания за водене на екипна среща, за работа в екип и динамична среда, за работа в група, както и стремеж за прилагане на добри практики и иновации и подобряване на личните знания и умения. |
Използване на традиционните инерактивни методи в диагностичната, консултативната и терапевтична дейности.
Използване на нови алтернативни методи за работа.
Включване на арт-терапевтични техники при индивидуалните терапевтични сесии /чрез музика, ритъм, приказки, пясък, глина, рисуване и др./.
Използване на визуализацията като метод за терапия на някои състояние при децата/учениците със специални образователни потребности.
В груповите практики приоритет е подходът учене и преживяване чрез опит.
Период от | Период до | Организация | |
---|---|---|---|
Декември 1992 г. | Октомври 2021 г. | СБУ към КНСБ | |
Януари 2014 г. | Декември 2014 г. | НАРУ-БЪЛГАРИЯ | |
Август 2010 г. | Декември 2014 г. | ДРУЖЕСТВО НА ПСИХОЛОЗИТЕ В БЪЛГАРИЯ |