Националност: българска
E-mail: [javascript protected email address]
Период от | Период до | Име на институцията | Длъжност | |
---|---|---|---|---|
Октомври 1989 г. | Август 1993 г. | ОДЗ” Сашо” гр.Килифарево | Детски учител | |
Септември 1993 г. | Август 1995 г. | ОУ”Петко Рачев Славейков” гр.В.Търново | Начален учител | |
Декември 1996 г. | Юни 1997 г. | ЦДГ ”Евгения Кисимова“ гр. В. Търново | Детски учител | |
Септември 1997 г. | Юни 1999 г. | ОУ ”Петко Рачев Славейков” гр.В.Търново | Начален учител | |
Ноември 2000 г. | Ноември 2000 г. | ЦДГ ”Райна Княгиня” Гр.В.Търново | Детски учител | |
Ноември 2000 г. | Декември 2000 г. | ОДЗ”Ален мак” гр.В.Търново | Детски учител | |
Януари 2001 г. | Юни 2001 г. | ЦДГ”Райна Княгиня” | Детски учител | |
Ноември 2001 г. | Октомври 2004 г. | ОУ”Христо Ботев” с.Лесичери | Начален учител | |
Май 2005 г. | Септември 2005 г. | ЦДГ ”Райна Княгиня” | Начален учител | |
Септември 2005 г. | До сега | Център за специална образователна подкрепа - с. Ново село, общ. Велико Търново | Старши учител |
Период от | Период до | Тип на образованието | Обучителна институция | Специалност | |
---|---|---|---|---|---|
Септември 1981 г. | Май 1984 г. | Средно | ЕСПУ”Кирил и Методий” гр.Велико Търново | ||
Октомври 1985 г. | Юни 1989 г. | Висше - магистър | ВТУ”Св.Св.Кирил и Методий” гр.Велико Търново | Детски учител | |
Октомври 2004 г. | Април 2006 г. | Висше - магистър | ВТУ”Св.Св.Кирил и Методий” гр.Велико Търново | Магистър-педагог, детски и начален учител |
Период от | Период до | Наименование | Специалност | ПКС | Брой академични часове | Обучителна институция | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Септември 2004 г. | Май 2005 г. | Квалификация на специалист с висше образование - професионална подготовка по олигофренопедагогика | Учител в специално училище, олигофренопедагог | 1-ва степен | 155 | ВТУ”Св.Св.Кирил и Методий” гр.Велико Търново | |
Декември 2011 г. | Януари 2012 г. | Квалификация на специалист с висше образование-обечение на ученици по БДП в I-IV клас | Обучение на деца и ученици по БДП в парви-четвърти клас | 1-ва степен | 30 часа | Софийски университет „Св.Климент Охридски” , Департамент за информация и усъвършенстване на учителите | |
Януари 2016 г. | Януари 2016 г. | Интерактивни технологии и техники в обучението по БДП | Обучение на ученици по БДП | 1-ва степен | 30 | Русенски университет "Ангел Кънчев" | |
Октомври 2012 г. | Ноември 2012 г. | Квалификация на специалист с висше образование ПЕТА професионалноквалификационна степен | ПНУП | 5-та степен | ДИПКУ Тракийски университет-Стара ЗагораКвалификация на | ||
Ноември 2019 г. | Декември 2019 г. | Квалификация на специалист с висше образование-ЧЕТВЪРТА професионалноквалификационна степен | ПНУП | 4-та степен | СУ"Св.Климент Охридски" |
Година и месец | Продължителност | Получени кредити | Обучителна институция | Тема | |
---|---|---|---|---|---|
Ноември 2016 г. | 16 часа | 1 кредит | Институт за следдипломна квалификация-итдилине при УНСС-София | Разпознаване на обучителни затруднения и комплексна подкрепа на ученици с обучителни затруднения | |
Септември 2016 г. | 16 часа | 1 кредит | СУ"Св.Климент Охридски" | Обучения на учители, насочени към формиране на базови терапевтични умения и техники и към изграждане на практически умения за работа с деца със СОП9аутизъм, хиперактивност, сензорна дезинтеграция, дислексия и др." | |
Юни 2018 г. | 16 часа | 1 кредит | Сдружение "Алтернатива за теб" - гр. Велико Търново | "Трудотерапия и арттерапия при работа с деца със СОП" | |
Декември 2018 г. | 16 часа | 1 кредит | Сдружение "Алтернатива за теб" - гр. Велико Търново | "Превенция на агресията в образователната среда" | |
Март 2019 г. | 16 часа | 1 кредит | Синдикат на българските учители-гр.София | Наставничество в образователната среда | |
Юли 2019 г. | 32 часа | 2 кредита | Сдружение "Алтернатива за теб" - гр. Велико Търново | "Позитивна училища среда - ефективна комуникация и управление на конфликти. Модели за взаимодействие между училище, родители и заинтересовани страни" | |
Май 2021 г. | 16 часа | 1 кредит | Сдружение "Алтернатива за теб" - гр. Велико Търново | "Иновативни методи в преподаването, съвременни методи за оценяване на учебните резултати" |
Период от | Период до | Тип на квалификацията | Наименование | Обучителна институция | |
---|---|---|---|---|---|
Април 2005 г. | Юни 2006 г. | Обучителен курс | Сертификат компютърни умения-Windows,W ord,Excel ord, | Европейски център за обучение и квалификация гр. Велико Търново | |
Юни 2013 г. | Юни 2013 г. | Семинар | Обучение на зрително затруднени деца | Митистерство на образованието | |
Юли 2013 г. | Юли 2013 г. | Квалификационен курс | Обучение на педагогически специалисти за работа с деца и ученици със специални образователни потребности | Министерство на образованието | |
Юни 2014 г. | Юни 2014 г. | Семинар | Педагогически и психологически техники за работа с ученици с разтройства на речта | РААБЕ България | |
Юли 2015 г. | Юли 2015 г. | Семинар | Цикъл практики за работа с деца без алтернативна система за комуникация | Диагностично консултативен , терапевтичен и обучителен център за лица с речеви, емоционални и поведенчески нарушения и | |
Март 2018 г. | Март 2018 г. | Семинар | Взаимодействие между Регионалния екип и Екипите за подкрепа за личностно развитие | Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование |
Език | Ниво на владеене | ||
---|---|---|---|
![]() |
Руски език | B2 (Самостоятелно ниво на владеене) |
Наименование на предмета | Клас | Учебни години | |
---|---|---|---|
Околен свят/География и икономика | 1 клас; 2 клас; 3 клас; 4 клас; 6 клас; 7 клас | 2021/2022 | |
Математика | 1 клас; 2 клас; 3 клас; 4 клас; 6 клас; 7 клас | 2021/2022 | |
Математика | 11 клас; 12 клас | 2021/2022 | |
Технологии и предприемачество | 1 клас; 2 клас; 3 клас; 4 клас; 6 клас; 7 клас | 2021/2022 | |
Родинознание/Човекът и обществото/История и цивилизация | 3 клас | 2021/2022 | |
Човекът и природата/Биология и здравно образования | 3 клас | 2021/2022 | |
Български език и литература | 1 клас | 2021/2022 | |
Технологии и предприемачество | 1 клас | 2021/2022 | |
физическо възпитание и спорт | 1 клас | 2021/2022 |
Социални умения Настоящата ми работа е свързана с обучението, възпитанието и обгрижването на деца със специални образователни потребности и деца с множество увреждания от различните етнически групи. Тази работа включва добри комуникативни умения, добра екипност и целенасочени усилия от моя страна да се увеличат възможностите на децата с интелектуална недостатъчност, за да развият те своите способности и да компенсират част от дефицитите си, освен чрез задължителното обучение и чрез широка гама от извънкласни дейности за повишаване практическита им умения, самочувствието им и тяхната самостоятелност и умения за самостоятелен социален живот. |
|
Организационни умения Обучавам деца с умерена и тежка форма на умствена изостаналост и множество съпътстващи заболявания Нося ежедневна отговорност за здравето и живота им. Длъжностната ми характеристика включва компетенции и умения, различни от тези на учителите в масови училища (подобряване на самообслужването на децата, повишаване на социалните им умения, общото моторно развитие, езиково-говорното развитие, комуникативните умения и др. ) Впредвид поведенческите отклонения на по-голямата част на учениците, породени от сериозни аномалии в психо-физическото им развитие, често съм поставена в трудни ситуации, които изискват своевременни оперативни решения. Работата ми изисква добра мобилност и контакти с различните социални институции и институциите, опазващи човешкия живот. |
|
Работа в екип Член съм на Координиращ екип в ЦСОП и изпълнявам задълженията си като негов ръководител в съответствие с условията и реда на Наредба за приобщаващо образование. В ежедневната си работа си партнирам с всички педагогически и непедагогически специалисти, с ръководния екип на институцията.Осъществявам връзка и поддържам контакт с родители/настойници, учители и възпитатели от други училища, представители на ДСП Отдела по "Закрила на детето". Участвам в работата на педагогическия съвет , на комисии и др. |
|
Технически умения Умения за работа с операционна система Windows ; MS Office- Word, Excel
|
|
Когнитивно-базирани умения Организиране на среда стимулираща детското развитие; използване на разнообазни методи и форми на преподаване; създаване на благоприятен психологически климат; откриване индивидуалността на ученика; изграждане на умения за общуване и социална адаптация |
Познавам когнитивното,емоционалното и физическото развитие на учениците си и техните специфични потребности.Отчитам конкретните особености на всеки ученик-възрастови, когнитивни, емоционални, развитие на психичните процеси и познавателни умения. Ориентирам обучението им в зависимост от индивидуалните им потребности и възможности, като прилагам индивидуален и диференциран подход. Прилагам иновативни образователни технологии, техники и методи на преподаване и оценяване на учениците с ментални и множество увреждания, приложими за учебния предмет, по който преподавам. Използвам техники и начини за формиране на комуникативни умения, формиране на общообразователни знания и практически умения на учениците със специални образователни потребности.Използвам подходящи образователни продукти , средства и материали. Осигурявам възможност на учениците да упражняват и прилагат придобитите знания, да развият и повишат практическите си умения.
Всяко дете има възможности за развитие. Всеки ученик със специални образователни потребности трябва да има възможност да изяви своя потенциал, съобразно индивидуалните си способности и интереси. Това го мотивира да се чувства ценен и го прави активен участник в процеса на образованието.
Период от | Период до | Организация | |
---|---|---|---|
Септември 2005 г. | До сега | Синдикатът на българските учители (СБУ) към КНСБ | |
Декември 2015 г. | До сега | Национална асоциация на работещите в центровете за специална образователна подкрепа | |
Октомври 2011 г. | Юни 2017 г. | Регионален център за подкрепа процеса на приобщаващо образование |