Теомира Монева

Теомира Христова Монева

Националност: Българка

E-mail: [javascript protected email address]

Телефон: 0885748578

Обща информация

Трудов стаж

Общ стаж:
22години
Учителски стаж:
18години

Актуална длъжност

Заемана длъжност в момента:
Старши учител на деца и ученици с УИ
Тип на институцията:
ЦСОП
Име на институцията:
"Св.Теодосий Търновски"

История на длъжностите

Период от Период до Име на институцията Длъжност
Октомври 1985 г. Август 1986 г. ДДЮ“П.Цвикев“ с.Беброва възпитател
Септември 1994 г. Март 1995 г. ІVОУ“Св.П.Евтимий“ Г.Оряховица учител AE
Май 1997 г. Юни 1997 г. ОУ“П.Р.Славейков“ В.Търново учител АЕ
Септември 1997 г. Февруари 1998 г. ОУ „Д-р П. Берон“ гр. Дебелец учител АЕ
Септември 1998 г. Юни 2001 г. ОУ“Св.П.Евтимий“ В.Търново учител АЕ
Септември 2001 г. Август 2002 г. ХГ"Св. св. Кирил и Методий" В.Търново учител АЕ
Септември 2002 г. Август 2005 г. ОУ“Бачо Киро“ В.Търново учител АЕ
Януари 2008 г. Септември 2008 г. СОУ“А.Каралийчев“ Стражица учител АЕ
Ноември 2009 г. Май 2010 г. 29 СУ“Кузман Шапкарев” София учител АЕ
Ноември 2010 г. Юни 2012 г. 108 СУ"Никола Беловеждов" София старши учител АЕ
Септември 2017 г. Юни 2018 г. ЦСОП "Иван Вазов" с.Ново село възпитател
Октомври 2019 г. Октомври 2021 г. СУ“Св.Кл.Охридски“, с.Камен старши учител на деца с умствена изостаналост
Октомври 2021 г. До сега ЦСОП "Св.Т.Търновски" старши учител на деца с умствена изостаналост

Любим цитат

„Образованието е социален процес. Образованието е растеж. Образованието е не просто подготовка за живота, а самият живот.“ – Джон Дюи

Образование и квалификация

Образование и специалности

Период от Период до Тип на образованието Обучителна институция Специалност
Септември 1993 г. Юли 1996 г. Полувисше Полувисш педагогически институт Български език и литература и английски език
Септември 2019 г. Септември 2022 г. Висше - бакалавър ВТУ "Св.св.Кирил и Методий" Психология
Юли 2023 г. Февруари 2025 г. Висше - магистър ВТУ "Св.св.Кирил и Методий" Управление на образованието

Специалности

Професионална квалификация (специалност):
Български език и литература и английски език
Професионална квалификация "учител":
ДА
Професионална квалификация (специалност):
психология
Професионална квалификация "учител":
НЕ
Професионална квалификация (специалност):
ресурсен учител
Професионална квалификация "учител":
ДА

Професионални квалификации

Период от Период до Наименование Специалност ПКС Брой академични часове Обучителна институция
Юни 2022 г. Ноември 2022 г. Български език и литература и английски език 4-та степен ВТУ "Св.св.Кирил и Методий"
Юни 2020 г. Ноември 2020 г. Български език и литература и английски език 5-та степен ВТУ "Св.св.Кирил и Методий"
Май 2019 г. Май 2019 г. Курс на обучение по предприемачество 1-ва степен 80 Национална агенция за професионално образование и обучение
Юни 2012 г. Юни 2012 г. AUTO CAD AUTO CAD 1-ва степен 30 Магнаура гр. Велико търново
Ноември 2012 г. Декември 2012 г. Машини и системи с ЦПУ "Компютърно Дву- и Тримерно чертане с AUTO CAD 1-ва степен ДП Българо Германски Център за Професионално Обучение
Август 2006 г. Август 2006 г. Професия" Компютърен график " "Компютърна графика" 1-ва степен 300 ЦПО "Интелекти "ООД
Ноември 2006 г. Ноември 2006 г. Професия "Компютърен график" "Компютърна графика"-II 1-ва степен 400 ЦПО "Интелекти "ООД

Квалификационни кредити

Година и месец Продължителност Получени кредити Обучителна институция Тема
Октомври 2022 г. 16 часа 1 кредит Национален институт за образование и приобщаващи политики Визуална подкрепа в помощ наприобщаващото образование
Декември 2021 г. 16 часа 1 кредит РААБЕ БЪЛГАРИЯ ЕООД Компетентностният подход в обучението
Октомври 2021 г. 16 часа 1 кредит РЦППО гр. В.Търново Основни моменти в прилагането на приобщаващото образование
Септември 2020 г. 16 часа 1 кредит Тракийски университет АПИС Обучения ЕООД Управления на стреса и времето на учителя и служителя .Техники за справяне със стреса.
Ноември 2020 г. 32 часа 2 кредита Център за професионално обучение "Професия21 век" София Методика на обучение на децата и учениците по безопасност на двивение по пътищата .
Юли 2020 г. 16 часа 1 кредит ВТУ "Св.св.Кирил и Методий" Компютърно моделиране в начлното училище
Октомври 2019 г. 16 часа 1 кредит АДМИН СОФТ ПЛЮС ООД Електронен дневник
Юни 2018 г. 16 часа 1 кредит Сдружение "Алтернатива за теб" гр. В Търново Трудотерапия и артерапия при работа с деца със СОП"

Вътрешни квалификации

Период от Период до Наименование Брой академични часове Обучителна институция
Юни 2022 г. Юни 2022 г. 17 ЦСОП Св.Т.Търновски"
Юни 2023 г. Май 2023 г. Учебно- практическо занятие по пожарна безопасност в ЦСОП. Правила за действие с уреди за пожарогасене 1 ЦСОП "Св.Т.Търновски"
Юни 2023 г. Юни 2023 г. Цели и видове оценяване в процеса на училищното образование. 1 ЦСОП "Св.Т.Търновски"
Май 2023 г. Май 2023 г. Отчитане на индивидуалните учебни програми и план за подкрепа. 1 ЦСОП "Св.Т.Търновски"
Април 2023 г. Април 2023 г. Индивидуални учебни програми - за учебните предмети от общо подготвителна група и за учебните програми за професионална подготовка. 1 ЦСОП "Св.Т.Търновски"
Март 2023 г. Март 2023 г. План за подкрепа. Видове подкрепи за личностно развитие – обща и допълнителна подкрепа. 1 ЦСОП "Св.Т.Търновски"
Март 2023 г. Март 2023 г. Индивидуален учебен план. - За общообразователна подготовка - За професионална подготовка - За профилирана подготовка 1 ЦСОП "Св.Т.Търновски"
Март 2023 г. Март 2023 г. Карта за оценка. Функционално оценяване на дете със СОП. 1 ЦСОП "Св.Т.Търновски"
Февруари 2023 г. Февруари 2023 г. Китайски ресторант – символ на световно признато кулинарно изкуство 1 ЦСОП "Св.Т.Търновски"
Февруари 2023 г. Февруари 2023 г. Интерактивно и педагогическо взаимодействие при преподаване на тема по география. 1 ЦСОП "Св.Т.Търновски"
Януари 2023 г. Януари 2023 г. Развитие на практически умения в часовете от професионалната подготовка сп. „ Работник в производството на кулинарни изделия в ЗХР, проф. „ Работник в 1 ЦСОП "Св.Т.Търновски"
Октомври 2022 г. До сега Изготвяне на индивидуален учебен план и индивидуална учебна програма. Споделяне на добри практики 2 ЦСОП "Св.Т.Търновски"
Октомври 2022 г. До сега Изготвяне на индивидуален учебен план и индивидуална учебна програма. Споделяне на добри практики 1 ЦСОП "Св.Т.Търновски"
Октомври 2022 г. Октомври 2022 г. Обучителни игри в час по математика. 1 ЦСОП "Св.Т.Търновски"
Ноември 2022 г. Ноември 2022 г. Ролята на учителя за формиране на позитивен климат в паралелката 1 ЦСОП "Св.Т.Търновски"
Ноември 2022 г. Ноември 2022 г. Добри практики за представяне на планините в България. 1 ЦСОП "Св.Т.Търновски"
Декември 2022 г. Декември 2022 г. Партньорство с родителите и взаимодействие със семейството. 1 ЦСОП "Св.Т.Търновски"
Декември 2022 г. Декември 2022 г. Логопедичната работа с ученици в помощ на учителите. 1 ЦСОП "Св.Т.Търновски"

Други квалификации

Период от Период до Тип на квалификацията Наименование Обучителна институция
Септември 2017 г. Юли 2018 г. Професионална квалификация Ресурсен учител ВТУ Св.св.Кирил и Методий"

Чужди езици

Език Ниво на владеене
Английски език C2 (Свободно ниво на владеене)
Руски език C2 (Свободно ниво на владеене)

Практическо приложение

Учебни предмети и класове

Наименование на предмета Клас Учебни години
Преподаване на деца със СОП 6 клас 2022/2023
Преподаване на деца със СОП 8 клас 2022/2023
Преподаване на деца със СОП 9 клас 2022/2023

Умения и компетентности

Оценяване на напредъка на децата/учениците

При оценяването на учениците се ръководя от държавните образователни стандарти за оценяване на резултатите от обучението. Прилагам инструментариум за проверка и оценка на постигнатите резултати чрез точни и ясни критерии, които важат еднакво за всички ученици.

Запознавам учениците с показателите за оценяване на знанията и уменията. Осигурявам обективна и навременна информация за индивидуалното развитие и за постигнатите резултати на учениците, като информирам родителите чрез ученическия бележник и електронния дневник на училището.

По график всяка седмица провеждам консултации с ученици, с цел индивидуална работа по пропуснатото учебно съдържание .


Методи на преподаване

Начините на учене на децата са толкова различни, колкото цветовете на дъгата. Изучаването и познаването на стиловете на учене на децата със СОП е ключът към тяхното разбиране и прилагането на ефективни подходи в преподаването. Детето е уникално във всеки един етап от своето развитие. За да се помогне на децата със специални образователни потребности да развият потенциалните си възможности за учене, е необходимо да се разкрият техните индивидуални особености. С тенденцията училището да се съсредоточава все повече върху индивидуалните особености на учениците (диференциална педагогика), информацията относно стиловете на учене може да помогне на учителя да стане почувствителен към различията им. Тя може да послужи като ръководен принцип в проектирането на образованието.Стилът на учене отразява индивидуалните предпочитания към начините за възприемане и преработване на информацията. В процеса на обучение учащият прилага собствен стил на учене, но в зависимост от характера на учебната задача и начина на преподаване се реализира стилово приспособяване, което действа като цялостен устойчив модел и определя поведението на учене.В работата си използвам  съставяне на мемокарти; рисуване на символи и картини по дъската; при преподаване активно движение пред учениците, силно четене на глас; ползване на материални макети;прилагане на технологията на програмираното обучение; контрастни цветове; стремеж към автоматизация на действията; да се използват възможностите на компютъра за онагледяване (презентация); създаване на аудиозаписи, които могат да се ползват от учениците.


Философия на преподаване

Преподаването е призвание, мисия и голяма отговорност. Добър учител е този, който постоянно усъвършенства знанията и опита си. Стремя се да мотивирам и предизвикам креативност и съзнателност, да спомагам активно за създаване на интелигентни хора с гражданска позиция. Преподаването е своеобразно общуване, в което същественото е уважението към личността на ученика. Ролята на учителя е не просто да предаде учебния материал, а по-скоро да събуди желанието за саморазвитие и непрекъснато самоусъвършенстване. Подтиквам учениците да мислят, да търсят и откриват, съобразявайки се с индивидуалните потребности на всеки от тях, с възрастовите различия и със съответните педагогически техники за усвояване на необходимите знания. Всички ученици имат силни страни и целта на образованието е да ги надгражда. Новите условия изискват ново образование и обучение. Необходимо е учителя да се превърне в подпомагащ консултант, чиято цел е да направлява учениците сами да достигнат до желания резултат и да станат активни творчески личности. За съвременния български учител е необходимо да усеща това, което прави като призвание, да се опитва да разбира учениците и да ги уважава, да ги провокира и така да ги учи да мислят, да бъде пример за подражание, да респектира, но и да им вдъхва доверие.

Добри практики

Преподаване на деца със СОП

Играта на детето ни дава информация за отделните сензорни системи ( зрителна, слухова, тактилна, вестибуларна и проприоцептивна) и тяхното функциониране в синхрон. Адекватно избраната и модифицирана като правила игра, би могла да използва водещата дейност на детето( например движението), стимулирайки и останалите канали за приемане и преработка на информацията. Играта е дейност, която представя възможност да се стимулират всички области на развитие на детето. Играта е дейността, която свързва светът на възрастните с този на децата, затова трябва да бъде основно средство за стимулиране и комуникация. Децата и учениците със СОП се нуждаят от различна времева рамка от останалите ученици, за да изпълнят работните и ежедневни си задачи и отговорности; Необходимо е да използваме помощни технологии /калкулатор, диктофон, компютър и др./ и софтуерни приложения /образователни програми, игри, релаксиращи и логически компоненти/, за да облекчим учебния процес. Всеки ден ние ще се учим на нови варианти за обучение на всички деца, без значение на различието, което те имат.

Постижения на специалиста

Лични постижения

повишение от учител в старши учител

Участие и членство


Мероприятия и събития

Наименование Дата Описание
Посещение на библиотеката в с.Г.Сеновец 30.05.2023 г.

Във връзка с 24-ти май посетхме библиотеката,прочетохме творби на поета Ц.Гинчев, Иван Вазов и А.Каралийчев.Видяхме материал за създаването на българската писменост.

Честване на Каралийчевите дни с драматизация на приказката "Старите хора" 16.05.2023 г.

Отбелязахме Каралийчевите дни с драматизация на приказката "Старите хора"

24-ти Май Отбелязване на настъпващия празник 17.05.2023 г.

Отбелязахме настъпващия празник с кратка програма ,викторина и много танци.

Коледно тържество 23.12.2022 г.

Отбелязахме настъпващия коледен празник с програма ,веселие и много подаръци за децата.

Откриване на учебната година 15.09.2022 г.

Тържествено откриване на учебната година,водосвет за здраве на всички деца.


Членство в организации

Период от Период до Организация
Септември 1998 г. До сега Синдикат на българските учители

Самооценка


Бъдещи планове

Участие в  курсове и обучения.