Катерина Тодорова

Катерина Владимирова Тодорова

E-mail: [javascript protected email address]

Телефон: 0885033030

Обща информация

Трудов стаж

Общ стаж:
5 години
Учителски стаж:
4 години

Актуална длъжност

Заемана длъжност в момента:
Ресурсен учител
Тип на институцията:
ЦСОП
Име на институцията:
ЦСОП "Св. Теодосий Търновски" Велико Търново

История на длъжностите

Период от Период до Име на институцията Длъжност
Септември 2015 г. Юни 2016 г. ОУ „Св. Патриарх Евтимий” възпитател
Октомври 2019 г. Юли 2022 г. ОУ „Св. Иван Рилски” учител ЦДО V – VII клас
Януари 2023 г. До сега ЦСОП"Св. Теодосий Търновски" учител ДУИ

Любим цитат

Едно дете, един учител, една книга, една писалка могат да променят света. - Малала Юсафзай

Образование и квалификация

Образование и специалности

Период от Период до Тип на образованието Обучителна институция Специалност
Октомври 2010 г. Септември 2014 г. Висше - бакалавър ВТУ „Св. Св. Кирил и Методий” Историк, учител по история
Октомври 2014 г. Юни 2015 г. Висше - магистър ВТУ „Св. Св. Кирил и Методий” История и теория на държавното управление

Специалности

Професионална квалификация (специалност):
Историк. Учител по история
Професионална квалификация "учител":
ДА
Професионална квалификация (специалност):
Ресурсен учител
Професионална квалификация "учител":
ДА

Професионални квалификации

Период от Период до Наименование Специалност ПКС Брой академични часове Обучителна институция
Юни 2020 г. Октомври 2021 г. Историк, учител по история 5-та степен

Квалификационни кредити

Година и месец Продължителност Получени кредити Обучителна институция Тема
Март 2023 г. 16 часа 1 кредит РЦПППО обл. Велико Търново Обучение и подкрепа за личностно развитие на деца и ученици със специални образователни потребности
Юни 2020 г. 16 часа 1 кредит Сдружение "Образование без граници - БГ 2012" Стрес: същност, причини, стратегии. Професионален стрес: техники за овладяване и контрол на стреса
Септември 2020 г. 16 часа 1 кредит ШКОЛО ООД Работа с електронен дневник, намаляване на административната тежест за учитали и ръководство и повишаване ангажираността на родители
Октомври 2020 г. 16 часа 1 кредит Сдружение "Образование без граници - БГ 2012" Практически въпроси при прилагането на Кодекса на труда
Октомври 2021 г. 16 часа 1 кредит Бургаски свободен университет Портфолио на учителя
Май 2024 г. 16 часа 1 кредит РЦПППО област Велико Търново Стратегии за разпознаване, преподаване и подкрепа на деца и ученици с хиперактивност и сефицит на вномание и от аутистичен спектър в условията на общообразователната среда
Февруари 2024 г. 16 часа 1 кредит НИОПП София Практикум за подкрепа и обучение на деца и ученици с хиперактивност и дефицит на вниманието и проблемно поведение
Октомври 2024 г. 16 часа 1 кредит Конференция на независимите синдикати в България Договаряне трудови, социални и осигурителни права
Декември 2024 г. 16 часа 1 кредит РЦПППО София Функционална оценка СОП на основата на ICF-CY
Март 2025 г. 16 часа 1 кредит До лекарска помощ
Юли 2025 г. 16 часа 1 кредит РААБЕ Работа с родители

Вътрешни квалификации

Период от Период до Наименование Брой академични часове Обучителна институция
Януари 2023 г. Януари 2023 г. Развитие на практически умения в часовете от професионалната подготовка сп. „ Работник в производството на кулинарни изделия в ЗХР, проф. „ Работник в 1 ЦСОП"Св. Теодосий Търновски"
Февруари 2023 г. Февруари 2023 г. Китайски ресторант – символ на световно признато кулинарно изкуство 1 ЦСОП"Св. Теодосий Търновски"
Февруари 2023 г. Февруари 2023 г. Интерактивно и педагогическо взаимодействие при преподаване на тема по география. 1 ЦСОП"Св. Теодосий Търновски"
Март 2023 г. Март 2023 г. Карта за оценка. Функционално оценяване на дете със СОП. 1 ЦСОП"Св. Теодосий Търновски"
Март 2023 г. Март 2023 г. Индивидуален учебен план. - За общообразователна подготовка - За професионална подготовка - За профилирана подготовка 1 ЦСОП"Св. Теодосий Търновски"
Март 2023 г. Март 2023 г. План за подкрепа. Видове подкрепи за личностно развитие – обща и допълнителна подкрепа. 1 ЦСОП"Св. Теодосий Търновски"
Април 2023 г. Април 2023 г. Индивидуални учебни програми - за учебните предмети от общо подготвителна група и за учебните програми за професионална подготовка. 1 ЦСОП"Св. Теодосий Търновски"
Май 2023 г. Май 2023 г. Отчитане на индивидуалните учебни програми и план за подкрепа. 1 ЦСОП"Св. Теодосий Търновски"
Юни 2023 г. Юни 2023 г. Учебно- практическо занятие по пожарна безопасност в ЦСОП. Правила за действие с уреди за пожарогасене 1 ЦСОП"Св. Теодосий Търновски"
Юни 2023 г. Юни 2023 г. Цели и видове оценяване в процеса на училищното образование. 1 ЦСОП"Св. Теодосий Търновски"
Септември 2023 г. Септември 2023 г. Карта за функционална оценка. Приложения 1 и 2. 2
Октомври 2023 г. Октомври 2023 г. План за подкрепа 2
Октомври 2023 г. Октомври 2023 г. Дигиталните средства, ресурси и технологии в образователния процес 1
Ноември 2023 г. Ноември 2023 г. „ Ръка за ръка“- сътрудничество с родителите 1
Ноември 2023 г. Ноември 2023 г. Изработване на маска против обгазяване с подръчни средства 2
Декември 2023 г. Декември 2023 г. Оценяването като мотивиращ фактор в процеса на учене 1
Декември 2023 г. Декември 2023 г. Изготвяне на План за подкрепа по конкретен случай 2
Януари 2024 г. Януари 2024 г. Игрови подход в обучението. Ученето чрез игра. 1
Февруари 2024 г. Февруари 2024 г. Творческите игри и тяхната роля при формиране на познавателна активност у децата 1
Февруари 2024 г. Февруари 2024 г. Управление на дисциплината в класната стая 1
Март 2024 г. Март 2024 г. Как да изготвим пълна карта за функционална оценка 2
Март 2024 г. Март 2024 г. Техники за работа с деца със СОП и противопоставящо поведение 1
Април 2024 г. Април 2024 г. Как да разбираме и подкрепяме деца и ученици със СОП 1
Април 2024 г. Април 2024 г. Изготвяне на седмично разписание на учебните часове 2
Май 2024 г. Май 2024 г. Системата от компетентности в начален етап и специалното образование. Компетентностен подход и социални умения 1
Септември 2024 г. Септември 2024 г. Модели за позитивно взаимодействие и превенция на агресивните прояви на децата и учениците-беседа 1
Септември 2024 г. Септември 2024 г. Ръководство за функциониране и управление на пространства за интензивна допълнителна подкрепа. 1
Септември 2024 г. Септември 2024 г. Ръководство за функциониране и управление на пространства за интензивна допълнителна подкрепа.
Октомври 2024 г. Октомври 2024 г. Обсъждане и изготвяне на единен годишен план за развитие на комуникативните способности и обучение чрез използване на ДАК.
Октомври 2024 г. Октомври 2024 г. Игри за деца с аутизъм
Ноември 2024 г. Ноември 2024 г. Вербално поведенчески подход-създаване на подкрепители и комуникация чрез поискване.
Ноември 2024 г. Ноември 2024 г. Игровия подход при сензорната интеграция. Пясъчна игрова терапия.
Декември 2024 г. Декември 2024 г. Професионална подготовка
Декември 2024 г. Декември 2024 г. Преподаване чрез изкуство
Януари 2025 г. Януари 2025 г. Използване на иновативни методи на обучение.
Януари 2025 г. Януари 2025 г. В час по математика с ученик със СОП.
Февруари 2025 г. Февруари 2025 г. Изкуственият интелект в помощ на учителя.
Февруари 2025 г. Февруари 2025 г. Обучение в рецептивни езикови умения и вербални операнти
Март 2025 г. Март 2025 г. Техники за работа с деца със СОП и противопоставящо се поведение.
Март 2025 г. Март 2025 г. Споделяне на добри практики от часовете по учебна практика- презентация.
Април 2025 г. Април 2025 г. Сензорно интегративна дисфункция
Април 2025 г. Април 2025 г. Ерготерапевтични практики при работа с деца и ученици със СОП
Май 2025 г. Май 2025 г. Как да насърчим самостоятелността на дете с аутизъм?
Май 2025 г. Май 2025 г. Попълване на кратка Карта за функционална оценка във връзка с писмо РД22-1674/ 15.05.2025г. от Директора на РУО, инж. Розалия Личева
Юни 2025 г. Юни 2025 г. В час по БЕЛ с ученик със СОП

Други квалификации

Период от Период до Тип на квалификацията Наименование Обучителна институция
Юли 2018 г. Октомври 2018 г. Обучителен курс Дигитална компетентност школа Магнаура

Чужди езици

Език Ниво на владеене
Английски език А1 (Основно ниво на владеене)

Практическо приложение

Учебни предмети и класове

Наименование на предмета Клас Учебни години
Всички предмети/ Групов ръководител 3 клас; 4 клас; 5 клас 2022/2023
Всички предмети/ Групов ръководител 4 клас; 5 клас; 6 клас 2023/2024
Всички предмети/ Групов ръководител 5 клас; 6 клас; 7 клас 2024/2025

Групи

Група Учебно заведение Учебни години
Разновъзрастова група ЦСОП "СВ.Т.Търновски" гр. Велико Търново 2022/2023
Разновъзрастова група ЦСОП "СВ.Т.Търновски" гр. Велико Търново 2023/2024
Разновъзрастова група ЦСОП "Св.Т.Търновски" Велико Търново 2024/2025

Умения и компетентности

Организационни умения
Технически умения
Социални умения

Методи на преподаване

С методите си на преподаване се стремя да обхвана всички ученици. Целта ми е да повиша мотивацията на учениците и да ги стимулирам в образователния процес. Работя индивидуално и групово с учениците, подготвям материали за часовете. Поставям индивидуални и групови задачи, според степента на трудност. Всяка седмица провеждам час за консултации за родители и ученици по отделно. Използвам електронен дневник, много ресурси от интернет пространството, обучителни платформи, подходящи електронни издания, както и хартиени носители за работата си.


Философия на преподаване

Преподаването е призвание, мисия и голяма отговорност. Добър учител е този, който постоянно усъвършенства знанията и опита си. Стремя се да мотивирам и предизвикам креативност и съзнателност, да спомагам активно за създаване на интелигентни хора с гражданска позиция. Преподаването е своеобразно общуване, в което същественото е уважението към личността на ученика. Ролята на учителя е не просто да предаде учебния материал, а по-скоро да събуди желанието за саморазвитие и непрекъснато самоусъвършенстване. Подтиквам учениците да мислят, да търсят и откриват, съобразявайки се с индивидуалните потребности на всеки от тях, с възрастовите различия и със съответните педагогически техники за усвояване на необходимите знания. Всички ученици имат силни страни и целта на образованието е да ги надгражда. Новите условия изискват ново образование и обучение. Необходимо е учителя да се превърне в подпомагащ консултант, чиято цел е да направлява учениците сами да достигнат до желания резултат и да станат активни творчески личности. За съвременния български учител е необходимо да усеща това, което прави като призвание, да се опитва да разбира учениците и да ги уважава, да ги провокира и така да ги учи да мислят, да бъде пример за подражание, да респектира, но и да им вдъхва доверие.

Добри практики

"Добри практики"
Практическият опит показва, че интеграцията и интеркултурните взаимодействия могат да се реализират в етнически смесена образователна среда – такава, каквато е средата в нашето училище. Според мен, мисията на учителя е да подпомага свободната изява и личностното израстване на учениците си, ръководейки се и от Стратегията за образователна интеграция на деца и ученици от етническите малцинства. А практическата реализация на интеграцията е една от политиките, която се реализира в рамките на Европейския съюз в направления: осигуряване на равен достъп до образование; успешна социализация; съхраняване на културна идентичност; взаимно уважение и разбирателство.