Националност: Българска
E-mail: [javascript protected email address]
Телефон: 0893487090
Период от | Период до | Име на институцията | Длъжност | |
---|---|---|---|---|
Ноември 2017 г. | До сега | РЦПППО гр.ДОБРИЧ | Ресурсен учител | |
Февруари 2017 г. | Юни 2017 г. | РЦПППО гр.ДОБРИЧ | Ресурсен учител | |
Юли 2007 г. | Април 2010 г. | "Добруджански хляб" гр. Добрич | редач |
Период от | Период до | Наименование | Брой академични часове | Обучителна институция | |
---|---|---|---|---|---|
Май 2021 г. | Май 2021 г. | Лична хигиена - педагогическа ситуация | 4 | РЦПППО - гр. Добрич | |
Юни 2021 г. | Юни 2021 г. | Пъстри игри и занимания с пъстри материали | 4 | РЦПППО - гр. Добрич | |
Септември 2021 г. | Септември 2021 г. | Представяне на логопедично помагало на детския учител | 4 | РЦПППО - гр. Добрич | |
Октомври 2021 г. | Октомври 2021 г. | Изравняване на количества. Броене и отброяване. | 4 | РЦПППО - гр. Добрич | |
Октомври 2022 г. | Октомври 2022 г. | Работа с електронен дневник | 4 | РЦПППО гр. Добрич | |
Март 2023 г. | Март 2023 г. | Основни подходи в арт терапията | 4 | РЦПППО гр. Добрич | |
Март 2023 г. | Март 2023 г. | ,, Специални деца в детската градина" | 4 | РЦПППО гр. Добрич | |
Май 2023 г. | Май 2023 г. | ,, Приказки. Терапия с приказки" | 4 | РЦПППО гр. Добрич | |
Септември 2023 г. | Септември 2023 г. | ,, Насоки за прилагане на Карта за функционална оценка" | 8 | РЦПППО гр. Добрич | |
Март 2024 г. | Март 2024 г. | ,,STEM урок по География" | 4 | РЦПППО гр. Добрич |
Група | Учебно заведение | Учебни години | |
---|---|---|---|
Разновъзрастова група | ДГ № 32 ,, Зорница" гр. Добрич | 2021/2022 | |
Разновъзрастова група | ОУ " Климент Охридски" с. Смолница, общ. Добричка | 2021/2022 | |
Разновъзрастова група | ДГ с. Смолница | 2023/2024 | |
Разновъзрастова група | ОУ ,, Климент Охридски " с. Смолница, общ. Добричка | 2023/2024 |
Планиране на урок или на педагогическа ситуация | |
Оценяване на напредъка на децата/учениците | |
Работа в екип | |
Работа с родители и други заинтересовани страни |
Съвременният свят се развива твърде бързо, променят се условията, променят се и учениците и източниците на информация. Специалистът трябва да има специална техника, за да бъде способен да води едно дете по този път на дисциплината, който трябва да следва през целия си живот, като непрекъснато се усъвършенства с него. Всяко дете със специални образователни потребности е уникално и именно като към такова трябва да се отнасяме с него, мислейки не за заболяването, а за личността му. Помощта, която му се оказва, трябва да се определя не според диагнозата, а от потребностите които има. Съобразявам се с индивидуалните потребности на всеки ученик и съответно прилагам различни педагогически подходи. От изключителна важност за мен е индивидуалния подход към всяко дете. Използвам материали за работа съобразени с възможностите и уменията на децата. Дидактичните, подвижните и музикалните занимания осигуряват по - благоприятна обстановка за учене, чрез игра.
В работата си, като ресурсен учител използвам традиционни и специфични методи. Чрез тяхното прилагане реализирам целите и задачите на методиката:
Какъвто и метод да използвам, винаги в центъра е ученика - неговите възможности, интереси и потребности. За да може той да усети колко е важно за мен именно неговият интерес и неговият напредък . Усещайки вниманието върху себе си, децата са по-спокойни и по-отговорни в работата си. А това прави пътят на обучението по-лек и по-ползотворен.
Моята философия на преподаване поставя ученика на централно място. В работата ми се стремя да покажа на детето, че е обичано и уважавано, независимо от неговите индивидуални особености. Опитвам се да намеря правилния подход към всеки един ученик, за да открия неговите силни страни и да ги използвам максимално, за да го накарам да се чувства пълноценно. Считам, че истинският педагог е и възпитател. Трябва да съумява да разбира вътрешния свят на своите ученици, за да стимулира техните интереси. Фокусирам се върху индивидуалните потребности на учениците и включването им в учебния процес. Оценката на моята работа е индивидуалният напредък на всяко дете. Отчитам ролята на семейството и смятам, че трябва заедно да работим върху развиването на потребностите на ученика. Взаимното доверие между родители, учители и специалисти е важен фактор за осъществяване на ползотворна и ефективна работа. Родителите и учителите са еднакво заинтересовани от напредъка на детето. Ефективното общуване е от решаващо значение за реализирането на поставените цели. Доверието се изгражда с откритост, съпричастност и взаимно уважение.
Убедена съм, че човек получава само това, което дава !
Добри практики Едно от най - големите предимства в нашата учителска професия е възможността да споделяме практиката си и удовлетворението от това , че някой друг е успял , защото си му дал нещо от себе си. Много е важно поддържането на мотивацията. След като вече съм ,, запалила" искрата в децата да работим заедно върху развиването на уменията , трябва и да ,, поддържам" този пламък. Защото, когато правим нещо ново, често ни е трудно и можем да изгубим вдъхновението си. Затова аз използвам различни подходи, за да поддържам мотивацията. По време на урока правя така , че ученикът да има решаваща роля в часа , да се види неговият принос. Това го прави по - уверен и мотивиран да усвоява новите знания и умения. На учениците предоставям среда , за да изразят мнението си , да бъдат изслушвани и да се чувстват значими. Създавам пространство , в което учениците се чувстват смели , да експериментират , да пробват своите възможности , да учат от успехите и несполуките си , позволявам те да разбират повече за себе си и заобикалящия ги свят. Поставям децата в творческа среда, давам възможност да се изразяват свободно , да не се страхуват от грешки и провали. Давам им спокойствие , самочувствие и свобода да покажат , че могат да учат. Няма нищо по - мотивиращо за учениците от възможността да видят собствения си успех. Но когато се отнася до развиването на умения , напредъкът е трудно уловим. Една успешна практика се състои в ентусиазъм , подготовка , планиране , работа и представяне. Рецептата за успех е готовността да дадеш 101 % от себе си. |
Период от | Период до | Организация | |
---|---|---|---|
Декември 2019 г. | До сега | НАРУ | |
Септември 2017 г. | До сега | СБУ |
Дата | Тема | Вид | Организация | Описание | |
---|---|---|---|---|---|
04.03.2020 г. | " Учебна среда и обучение на деца със специални образователни потребности" | Семинар | ОУ " Хан Аспарух" гр. Добрич | ||
13.02.2019 г. | " Необходими документи при осигуряване на допълнителна подкрепа за личностно развитие" | Семинар | ОУ " Хан Аспарух" гр. Добрич | ||
28.05.2021 г. | ,, Аутизъм - същност, причини, диагностика и възможности за интервенция" | Семинар | ДГ № 23 ,, Звездица" гр. Добрич | ||
19.03.2018 г. | ,, Ресурсният учител - значим фактор за приобщаващото образование" | Конференция | Пловдивски университет ,, Паисий Хилендарски" | ||
10.11.2021 г. | ,, Аутизъм - същност, причини, диагностика и възможности за интервенция" | Семинар | ДГ № 32 ,,Зорница" гр. Добрич | ||
16.11.2021 г. | ,, Хиперактивност и дефицит на вниманието". Същност и проявления. Какво да правим с такива деца? | Семинар | ОУ ,, Климент Охридски" с.Смолница | ||
19.10.2022 г. | ,, Работа с трудни деца " | Семинар | ОУ ,, Климент Охридски " с. Смолница | ||
25.10.2023 г. | ,, Ефективни техники за комуникация и работа с родителите. Взаимодействие семейство - образователна институция" | Семинар | ОУ ,, Климент Охридски" с. Смолница |