Учебни предмети и класове
Наименование на предмета |
Клас |
Учебни години |
|
Човекът и природата |
5 клас |
2022/2023; 2020/2021; 2019/2020; 2018/2019; 2015/2016; 2014/2015; 2013/2014 |
|
Човекът и природата |
6 клас |
2022/2023; 2020/2021; 2019/2020; 2018/2019; 2015/2016; 2014/2015; 2013/2014 |
|
Биология и здравно образование |
7 клас |
2022/2023; 2020/2021; 2019/2020; 2018/2019; 2015/2016; 2014/2015; 2013/2014 |
|
Химия и опазване на околната среда |
7 клас |
2022/2023; 2020/2021; 2019/2020; 2018/2019; 2015/2016; 2014/2015; 2013/2014 |
|
Класен ръководител |
5 клас |
2019/2020; 2018/2019; 2015/2016 |
|
Технологии и предприемачество |
5 клас |
2020/2021; 2019/2020; 2018/2019; 2015/2016 |
|
Технологии и предприемачество |
6 клас |
2020/2021; 2019/2020; 2018/2019; 2015/2016 |
|
Технологии и предприемачество |
7 клас |
2020/2021; 2019/2020; 2018/2019; 2015/2016 |
|
Околен свят |
2 клас |
2018/2019 |
|
Човекът и природата |
3 клас |
2018/2019 |
|
Човекът и природата |
4 клас |
2018/2019 |
|
Физическо възпитание и спорт |
5 клас |
2020/2021; 2019/2020; 2018/2019 |
|
Физическо възпитание и спорт |
6 клас |
2020/2021; 2019/2020; 2018/2019 |
|
Физическо възпитание и спорт |
7 клас |
2020/2021; 2019/2020; 2018/2019 |
|
ДЧОПСД |
5 клас |
2020/2021; 2019/2020; 2018/2019 |
|
ДЧОПСД |
6 клас |
2020/2021; 2019/2020; 2018/2019 |
|
ДЧОПСД |
7 клас |
2020/2021; 2019/2020; 2018/2019 |
|
Класен ръководител |
6 клас |
2020/2021 |
|
Биология и здравно образование |
8 клас |
2021/2022 |
|
Биология и здравно образование |
9 клас |
2021/2022 |
|
Биология и здравно образование |
10 клас |
2021/2022 |
|
Химия и опазване на околната среда |
10 клас |
2021/2022 |
|
Класен ръководител |
8 клас |
2021/2022 |
|
ЗБУТ |
9 клас |
2021/2022 |
|
Физика и астрономия |
7 клас |
2022/2023 |
|
Умения и компетентности
|
|
Социални умения |
|
Организационни умения |
|
Технически умения |
|
Когнитивно-базирани умения |
|
Оценяване на напредъка на децата/учениците |
|
Педагогически |
|
Работа в екип |
|
Методи на преподаване
Kлючът към ефективен урок е внимателното планиране. При планирането на един урок е важно да се вземат под внимание учебната програма на учениците, предварителни познания, ресурсите на класната стая, времевото ограничение и индивидуалните потребности на учениците. Няколко стъпки за планирането на един урок:
- Съобразяване с учебната програма
- Да се определят учебни цели и резултати от урока
- План на урока
- Да планираме урока според специфичните нужди на учениците
- Да се внесе настроение по време на изпълнението на урока
- Обратна връзка- след изпълнението на урока е много важно да помислим върху това какво работи или не работи, за да направи по-ефективен план на бъдещите уроци.
Философия на преподаване
Преподаването е призвание, мисия и голяма отговорност. Добър учител е този, който постоянно усъвършенства знанията и опита си. Стремя се да мотивирам и предизвикам креативност и съзнателност, да спомагам активно за създаване на интелигентни хора с гражданска позиция. Преподаването е своеобразно общуване, в което същественото е уважението към личността на ученика.
Ролята на учителя е не просто да предаде учебния материал, а по-скоро да събуди желанието за саморазвитие и непрекъснато самоусъвършенстване. Подтиквам учениците да мислят, да търсят и откриват, съобразявайки се с индивидуалните потребности на всеки от тях, с възрастовите различия и със съответните педагогически техники за усвояване на необходимите знания. Всички ученици имат силни страни и целта на образованието е да ги надгражда.
Новите условия изискват ново образование и обучение. Необходимо е учителя да се превърне в подпомагащ консултант, чиято цел е да направлява учениците сами да достигнат до желания резултат и да станат активни творчески личности. За съвременния български учител е необходимо да усеща това, което прави като призвание, да се опитва да разбира учениците и да ги уважава, да ги провокира и така да ги учи да мислят, да бъде пример за подражание, да респектира, но и да им вдъхва доверие.