Националност: България
E-mail: [javascript protected email address]
Телефон: 0988356823
Период от | Период до | Име на институцията | Длъжност | |
---|---|---|---|---|
Октомври 1998 г. | Юни 1999 г. | ОДК "П. Миланов" - гр. Антоново | учител | |
Октомври 1999 г. | Юли 2000 г. | ОДК "П. Миланов" - гр. Антоново | учител | |
Септември 2000 г. | Януари 2001 г. | ЦДГ "6 - те ястребинчета" - гр. Антоново | Детска учителка | |
Септември 2001 г. | Септември 2002 г. | СОУ "Св. Св. Кирил и Методий" - гр. Антоново | Възпитател | |
Август 2002 г. | Септември 2003 г. | СОУ "Св. Св. Кирил и Методий" - гр. Антоново | Възпитател | |
Септември 2005 г. | Декември 2005 г. | Сдружение "Европейски информационен център" - Велико Търново | Преподавател в детски учебни възпитателни заведения | |
Януари 2007 г. | Януари 2007 г. | ПУ "Иван Вазов"- с. Ново село | Възпитател | |
Януари 2007 г. | Септември 2010 г. | Ресурсен център - Велико Търново | Логопед | |
Септември 2010 г. | Септември 2013 г. | Ресурсен център - Велико Търново | Учител - рехабилитатор на слуха и говора | |
Септември 2013 г. | До сега | ПУ Св. Теодосий Търновски"/ЦСОП - гр. Велико Търново | логопед |
Период от | Период до | Наименование | Брой академични часове | Обучителна институция | |
---|---|---|---|---|---|
Септември 2017 г. | Септември 2017 г. | Оказване на педагогическа помощ на нови колеги, водещи за първи път учебни предмети-въвеждаща квалификация | 2 | Център за специална образователна подкрепа | |
Септември 2017 г. | Септември 2017 г. | Оказване на педагогическа помощ на нови колеги, водещи за първи път учебни предмети-въвеждаща квалификация | 2 | Център за специална образователна подкрепа | |
Октомври 2017 г. | Октомври 2017 г. | Споделяне и популяризиране сред колектива на материали, методики и практики, като резултат от обученията през годините | 3 | Център за специална образователна подкрепа | |
Ноември 2017 г. | Ноември 2017 г. | Споделяне и популяризиране сред колектива на материали, методики и практики, като резултат от обученията през годините | 3 | Център за специална образователна подкрепа | |
Февруари 2018 г. | Февруари 2018 г. | Презентиране на спортни игри в часовете по физическа култура и спорт | 2 | Център за специална образователна подкрепа | |
Март 2018 г. | Март 2018 г. | Презентиране на ястия в часовете по практика в професионална паралелка | 2 | Център за специална образователна подкрепа | |
Април 2018 г. | Април 2018 г. | Презентация на ястия по практика в професионална паралелка | 2 | Център за специална образователна подкрепа | |
Ноември 2018 г. | Ноември 2018 г. | Попълване и водене на училищната документация | 1 | Център за специална образователна подкрепа | |
Ноември 2018 г. | Ноември 2018 г. | Попълване и водене на документация-2 част | 1 | Център за специална образователна подкрепа | |
Декември 2018 г. | Декември 2018 г. | Екипно взаимодействие | 2 | Център за специална образователна подкрепа | |
Януари 2019 г. | Януари 2019 г. | Да разберем и работим с деца и ученици със затруднения в сензорната обработка и интеграция | 2 | Център за специална образователна подкрепа | |
Януари 2019 г. | Януари 2019 г. | Работа с деца от аутистичния спектър | 2 | Център за специална образователна подкрепа | |
Февруари 2019 г. | Февруари 2019 г. | Решаване на проблеми | 2 | Център за специална образователна подкрепа | |
Март 2019 г. | Март 2019 г. | Поведение на учители и ученици по време на бедствия и аварии | 2 | Център за специална образователна подкрепа | |
Май 2019 г. | Май 2019 г. | Психологически подходи за преодоляване на познавателните затруднения при работа с деца със СОП | 2 | Център за специална образователна подкрепа | |
Юни 2019 г. | Юни 2019 г. | Помощни средства и технологии за обучение на деца и ученици със СОП. Структуриране на пространството | 2 | Център за специална образователна подкрепа | |
Септември 2019 г. | Септември 2019 г. | Запознаване с изискванията на Наредба №15/2019 г. за статута на професионалното развитие на учителите, директорите и др. педагогически специалисти | 1 | Център за специална образователна подкрепа | |
Декември 2019 г. | Декември 2019 г. | Организация на кетърингово събитие | 1 | Център за специална образователна подкрепа | |
Октомври 2019 г. | Октомври 2019 г. | Работа с деца с ДЦП | 2 | Център за специална образователна подкрепа | |
Октомври 2019 г. | Октомври 2019 г. | Овладяване на емоции и предотвратяване на конфликти | 2 | Център за специална образователна подкрепа | |
Ноември 2019 г. | Ноември 2019 г. | Категории лица със СОП | 2 | Център за специална образователна подкрепа | |
Ноември 2019 г. | Ноември 2019 г. | Диагностика на деца със СОП | 2 | Център за специална образователна подкрепа | |
Януари 2020 г. | Януари 2020 г. | Методи на специалната педагогика | 1 | Център за специална образователна подкрепа | |
Януари 2020 г. | Януари 2020 г. | Индивидуални и колективни средства за защита | 2 | Център за специална образователна подкрепа | |
Май 2020 г. | Май 2020 г. | Забавна математика | 1 | Център за специална образователна подкрепа | |
Юни 2020 г. | Юни 2020 г. | Интегрирано и индивидуално обучение | 2 | Център за специална образователна подкрепа | |
Октомври 2020 г. | Октомври 2020 г. | Основни пунктуационни правила в съвременния български език | 1 | Център за специална образователна подкрепа | |
Октомври 2020 г. | Октомври 2020 г. | Обследване на гнозис, праксис и реч и значението им в логопедичната практика | 2 | Център за специална образователна подкрепа | |
Октомври 2020 г. | Октомври 2020 г. | Емоционална интелигентност на учениците | 2 | Център за специална образователна подкрепа | |
Ноември 2020 г. | Ноември 2020 г. | Създаване на подкрепяща среда | 2 | Център за специална образователна подкрепа | |
Декември 2020 г. | Декември 2020 г. | Синдром на Daun -възможност за интеграция и насоки към родителите | 2 | Център за специална образователна подкрепа | |
Януари 2021 г. | Януари 2021 г. | Обучение на деца и ученици с девиантно поведение | 2 | Център за специална образователна подкрепа | |
Януари 2021 г. | Януари 2021 г. | Европейски ден на здравословното хранене | 1 | Център за специална образователна подкрепа | |
Април 2021 г. | Април 2021 г. | Пътят на книгата до нас | 1 | Център за специална образователна подкрепа | |
Май 2021 г. | Май 2021 г. | Месенето на хляб като терапия | 1 | Център за специална образователна подкрепа | |
Май 2021 г. | Май 2021 г. | Смятаме и пишем в първи клас | 1 | Център за специална образователна подкрепа | |
Октомври 2022 г. | Юни 2023 г. | Вътрешноучилищна квалификация на педагогически специалисти | 16 | ЦСОП "Св. Теодосий Търновски" |
Период от | Период до | Тип на квалификацията | Наименование | Обучителна институция | |
---|---|---|---|---|---|
Юли 2021 г. | Юли 2021 г. | Обучителен курс | Споделяне на опит от практиката при работа с деца с ДЦП-скритите възможности | Карин дом-Център за социална рехабилитация и интеграция на деца със специални нужди |
Език | Ниво на владеене | ||
---|---|---|---|
![]() |
Руски език | B1 (Самостоятелно ниво на владеене) | |
![]() |
Английски език | А1 (Основно ниво на владеене) |
Група | Учебно заведение | Учебни години | |
---|---|---|---|
Разновъзрастова група | Център за специална образователна подкрепа- Велико Търново | 2020/2021; 2019/2020; 2018/2019; 2017/2018 | |
Разновъзрастова група | Център за специална образователна подкрепа "Св. Теодосий Търновски"-Велико Търново | 2022/2023; 2021/2022 |
Технически умения Работа с Microsoft Office и други интернет приложения и платформи. Работа с офис техника. Работа с мултимедия. Използване на приложенията: ZOOM ; Teams; Google classroom Работа с платформите: Shkolo и НЕИСПУО Работа с аудио техника. |
|
Социални умения Комуникативност, толерантност, емпатия, способност за сътрудничество и работа в екип с педагогическите и непедагогическите специалисти в Центъра, колегиални отношения и сътрудничество и с други институции в сферата на образованието и извън нея. Споделяне на добри практики с други специалисти имащи отношение към работата с деца и ученици със специални образователни потребности.Решаване на конфликтни ситуации в рамките на добрия тон. |
|
Организационни умения Координация на дейности, пряко произтичащи от естеството на работа, координация и сътрудничество с колеги и родители, своевременно и коректно водене на задължителната документация свързана с дейността на логопеда, участие в различни организационни и методически форми и инициативи, свързани с дейността на институцията. Част от Екипа за подкрепа на личностното развитие. |
|
Когнитивно-базирани умения Възприемане на детето като ценност. Откриване на детската индивидуалност в груповата общност. Терапевтично въздействие чрез разнообразни форми и методи съобразени с индивидуалните особености и потребности на детето/ученика. Организиране на среда, стимулиращо детската активност и развитие. Изграждане на социални умения за общуване и адаптация. Диагностициране на комуникативните нарушения и избиране на подход и методи индивидуални за всяко дете или ученик.
|
|
Първоначална професионална подготовка Притежавам теоретични познания в областа на специалната педагогика и логопедията, свързани с най-новите постижения в тези области. Познавам езиково-говорното развитие в различните възрасти и се ориентирам в техните индивидуални особености и потребности. Познавам и използвам подходи за корекционно-рехабилитационна дейност, мултисензорен подход и иновативни техники, изготвяне на индивидуални терапевтични програми, изготвяне на оценка на комуникативното развитие и отчитане в края на всеки срок и в края на учебната година. Познавам и прилагам методи в мултикултурна среда за подкрепа и мотивиране на децата и учениците със СОП. Познавам възможностите на комуникационните технологии и механизмите на интегрирането и приложението в работата ми.
|
|
Планиране на урок или на педагогическа ситуация Познавам специфичните потребности на всяко дете или ученик и умея да планирам дейности за индивидуална и групова работа. |
|
Организиране и управление на образователния процес | |
Оценяване на напредъка на децата/учениците Познавам Държавните образователни стандарти за оценяване и прилагам ефективен инструментариум за диагностика на постигнатите резултати на децата и учениците за определяне на достигнатото равнище на усвояване на знания и формиране на умения от всяко дете или ученик. Притежавам умения и осигурявам обективна и навременна информация за индивидуалното развитие за постигнатите резултати от детето/ученика, информирам родителите за тях, чрез съвместни срещи. Извършва се консултиране и корегиране, като се използва конструктивно обратната връзка за подобряване на моята работа. В края на всеки срок давам оценка за динамиката на развитие на децата и учениците, които са в групата за рехабилитация на комуникативните нарушения. |
|
Управление на процесите в отделни групи или паралелки Практикуваме работа в екип с ръководителите на групи, като подпомагам работния процес по определен предмет. |
|
Kариерно ориентиране и консултиране Имам положително отношение към личностното си развитие и професионално усъвършенстване и участвам в обучения свързани с повишаване на професионалната ми квалификация. Представям и споделям добри практики с колегите си.
|
|
Работа с родители и други заинтересовани страни Имам умения за работа с родители и други заинтересовани страни. Умея да приобщавам родителите за постигане на образователните цели с оглед увеличаване на възможностите за положително въздействие за децата и учениците за утвърждаване авторитета на институцията. Предоставям на родителите навременна вярна и конструктивна информация за резултатите на децата/учениците по отношение на успеваемост и напредък, области на подобрение, участие в дейности, като зачитам достойнството на всяко дете/ученик. Комуникацията с родителите и други заинтересовани страни се осъществява на български език. |
|
Работа в екип Създавам и поддържам ефективни и конструктивни професионални взаимоотношения с колегите и подкрепям ръководния екип на институцията, като участвам активно в работата на педагогическия съвет в комисии и други. |
|
Идентифициране на собствените потребности Идентифицирам собствените си потребности от продължаваща квалификация, определям и постигам целите си ориентирани към непрекъснато професионално развитие. |
Професията на логопеда е твърде сложна, многоспектърна и отговорна, имайки предвид, че нейната основна и специфична особеност е целенасочената дейност по рехабилитацията на езиково - говорните и комуникативни нарушения и възпитанието на децата/учениците. Успехът във възпитателно-образователния процес е немислим без личността, дейността,стила на общуване и ръководство на терапевта. Използвам подходящи корекционни стратегии, методи и техники, които дават оптимален резултат в конкретна ситуация, отговарят на различните потребности на учениците, стимулират дейностния подход в обучението и "ученето чрез правене".
Използваните методи на терапевтичната ми работа, които намират приложение, това са:
Аналитико-синтетичен метод на ограмотяване;
Илюстративно-обяснителен;
Допълнителна алтернативна комуникация - PECS и комуникатор среден клас Go Talk 9+;
Използване на визуална подкрепо под формата на картинни изображения за развиване на пасивен, активен речник, семантиката и експресивната страна на речта.
Добрият терапевт гради своята философия върху ученето през целия живот. Добрият терапевт е онзи, който не се задоволява с постигнатото, а търси още, още и още. Усъвършенства постоянно знанията и опита си, умее да приема критика и съвети. Професията на логопед за мен е любов, уважение и стимулиране уникалността и индивидуалността на всяко дете/ученик. Функциите на терапевта са комплексни. За да изпълня своята мисия и мисията на Центъра за специална образователна подкрепа "Св. Теодосий Търновски", често се налага тези роли да се играят едновременно. В тази парадигма отчитам ролята на семейството и смятам, че въпреки натрупаните негативи в последно време връзката учител-терапевт-родител не се прекъсва. Поставям личноста на детето/ученика в центъра на всяка дейност. Всяко дете/ученик има силни страни, които се стремя да разкрия и надграждам. „Възпитанието е наука, която научава нашите деца и ученици да живеят без нас.” Е. Легуве. В ежедневната си работа използвам основните педагогически похвати: поощрения, похвали, които правят децата/учениците по - уверени и значими. Чевството на доверие и емоционален комфорт между терапевта и детето/ученика водят до положителни резултати и отношение към поставените задачи. Тези педагогически похвати са съобразени с индивидуалните и възрастовите особености на децата и учениците, с новото време и неговите изисквания.
Базов логопед Сътрудничество с Великотърновския университет, специалност "Предучилищна педагогика и логопедия" Практическа подготовка на студентите от специалността, от III и IV курс на обучение. Подготовка и изпълнение на практически занимания, изготвяне на План - конспекти, насоки за работа с деца и ученици със специални образователни потребности. Провеждане на практически изпит в края на обучението. |
|
Осигуряване на съвременна образователна среда За реализирането на ефективна подкрепа и рехабилитация на комуникативните нарушения е осъществяването на логопедични сесии в съвременна среда, покриваща потребностите и съобразена с особеностите на децата и учениците със специални образователни потребности. За целта е обособен и оборудван с дидактични материали, игри и всички необходими пособия и инструменти логопедичен кабинет. Същият се намира на достъпно място в сградата на ЦСОП. |
Осигуряване на съвременна образователна среда Подобряване на езиково - говорните процеси при вербални ученици. Развиване на умения за невербална комуникация при невербалните. Развиване и подобряване на фината моторика, четивните и писмени умения. Работата е свързана изключително с дидактични средства и възприемане на информацията от различните сензорни канали. |
Наименование | Учебни години | Описание | |
---|---|---|---|
Базов логопед | 2020/2021; 2019/2020; 2018/2019; 2017/2018 | ||
Базов логопед | 2022/2023; 2021/2022 |
Период от | Период до | Наименование | Участие като | Организация | Описание | |
---|---|---|---|---|---|---|
Април 2019 г. | Декември 2019 г. | Осигуряване на съвременна образователна среда | логопед | МОН | Модул " Осигуряване на съвременна специализирана среда в Центровете за специална образователна подкрепа чрез модернизиране на материалната база за предоставяне на подкрепа за личностно развитие на децата и учениците" |
Период от | Период до | Наименование | Участие като | Организация | Описание | |
---|---|---|---|---|---|---|
Септември 2017 г. | До сега | Базов логопед | логопед | ТУ " Св. Св. Кирил и Методий"- Велико Търново |
Период от | Период до | Организация | |
---|---|---|---|
Септември 2013 г. | До сега | Синдикат на българските учители |
Работата ми с деца и ученици със специални образователни потребности ме научи на търпение и толерантност към всеки човек. Научих се да разпознавам и уважавам особеностите на всеки индивид и да приемам хората такива, каквито са.
Като логопед съм се сблъсквала с много и различни случаи на деца и ученици със нарушения в речта и езика, комуникативни нарушения.
За получаването на положителен резултат е важно да се спазват принципите на последователност и постоянство, да си поставям ясни цели и задачи, които да следвам и те да са съобразени с всеки индивидуален случай.
Добрата комуникация между колеги, родители и другите специалисти в Центъра, също са предпоставка за синхрон в работата, навременно и адекватно реагиране при възникнала ситуация, съгласуване на дейностите/действията за развиване на всяко дете и ученик и създаването на емоционален комфорт в Центъра за специална образователна подкрепа "Св. Теодосий Търновски".
Повишаване на професионалната квалификация. Участие в обучения за развитие на знанията и уменията в областта на логопедията.